HJÄLP!!! Mitt disk utrymme bara försvinner med tiden!!

Permalänk
Medlem

HJÄLP!!! Mitt disk utrymme bara försvinner med tiden!!

OKej titeln var kanske inte den bästa, men lyssna på det hära:
Mitt disk utrymme bara försvinner! Tidigare idag så hade jag 8.56 GB kvar. Sen har den sakta men säkert ätit upp mitt utrymme......

Jag har gjort så att jag installerar spel och liknande på en annan partition, på samma disk, så det ska i princip bara vara windows och drivrutiner på C disken.

KL 20:53: C disk har 5.30GB kvar

KL 20:54: C disk har 5.24GB kvar

KL 20:55 C disk har 5.20GB kvar

Jag gör ingeting medans detta bara HÄNDER.!!!

Snäll hjälp mig med detta!! Kommer ju inte ha kvar något utrymme om detta får fortsätta!:(
Kan det vara något sorts nytt virus som konstant skriver filer?

Saker som jag gjort idag:
startade datorn 11:30, sen har den varit på till 14:30.
installerade ett crackat spel: Metro 2033. (och detta är enda punkten som är emot sweC regler, men snälla var förstående.)
uppdaterade till SP1 (win 7 64bit). Kan service packet tagit upp 3,5GB? uppdaterade via windows update. (det stog i windows update att den tog upp 70MB.)

KL 21:05: C disk 5.20Gb kvar.
Det verkar som att den har stabiliserat sig, men ändå. JAG HAR JU FAN "FÖRLORAT" 3.5GB........

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Prova köra en diskrensning, kan vara backupfiler från SP1 installationen som ligger och skräpar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Prova köra en diskrensning, kan vara backupfiler från SP1 installationen som ligger och skräpar.

Har kört disk clean & disk check. Men den verkar vara stabil nu iallafall. Men tack för förslagen!

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Spotify igång eller voddler ?? Sånt tar upp en hel del på disken

Permalänk
Skrivet av lillalex:

Spotify igång eller voddler ?? Sånt tar upp en hel del på disken

spotify tar inte så mycket, men däremot voddler (för er som läste användarvilkoren) tar upp (upp till) 13.7GB hårddiskutrymme på datorn, som sedan streamas vidare till andra användare. (voddler äter bandbredd)

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

Spotify igång eller voddler ?? Sånt tar upp en hel del på disken

Nope, inget igång.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Kan vara temp mappen som spökar. Kontrollera det och om du vill byt plats på den.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Kan vara temp mappen som spökar. Kontrollera det och om du vill byt plats på den.

vart ligger den mappen? hehe

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av willaim:

OKej titeln var kanske inte den bästa, men lyssna på det hära:
Mitt disk utrymme bara försvinner! Tidigare idag så hade jag 8.56 GB kvar. Sen har den sakta men säkert ätit upp mitt utrymme......

Jag har gjort så att jag installerar spel och liknande på en annan partition, på samma disk, så det ska i princip bara vara windows och drivrutiner på C disken.

KL 20:53: C disk har 5.30GB kvar

KL 20:54: C disk har 5.24GB kvar

KL 20:55 C disk har 5.20GB kvar

Jag gör ingeting medans detta bara HÄNDER.!!!

Snäll hjälp mig med detta!! Kommer ju inte ha kvar något utrymme om detta får fortsätta!:(
Kan det vara något sorts nytt virus som konstant skriver filer?

Saker som jag gjort idag:
startade datorn 11:30, sen har den varit på till 14:30.
installerade ett crackat spel: Metro 2033. (och detta är enda punkten som är emot sweC regler, men snälla var förstående.)
uppdaterade till SP1 (win 7 64bit). Kan service packet tagit upp 3,5GB? uppdaterade via windows update. (det stog i windows update att den tog upp 70MB.)

KL 21:05: C disk 5.20Gb kvar.
Det verkar som att den har stabiliserat sig, men ändå. JAG HAR JU FAN "FÖRLORAT" 3.5GB........

Varfäör nämnde du då att du installerade ett piratkopierat spel?..

Tempmappar växer som fan ibland, kolla återställningspunkter, spotify, pagefil mao kör en runda ccleaner på det och sen använd valfritt program som visar vilka mappar och filer som tar mest plats.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Antydan till innehav av piratkopierat material är inte tillåten.