Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem Gigabyte GA-73PVM-S2H & XFX RadeonHD 5450

Permalänk
Medlem

Problem Gigabyte GA-73PVM-S2H & XFX RadeonHD 5450

Hej,

Införskaffade precis ett XFX RadeonHD 5450 till min gamla HTPC som det sitter ett Gigabyte GA-73PVM-S2H med onboard gfx Geforce 7100.

I bios har jag ställt "Enabled onboard gpu if no External gpu present" (finns bara detta val och Enable, dvs ingen riktig Disable). Och Init Display till Pci express.

Dvs, burken ska först kolla efter kort på pci-express platsen, och ta det kortet och aldrig aktivera onboard gpu'n.

Nu till problemet.

När jag har det nya (ATI 5450) kortet i så står datorn bara och låter konstigt under uppstart (låter som om den skulle söka på en floppy). Spammar jag Delete och håller den nere efter ett tag så hoppar den vidare och jag får ut min display på det nya kortet. Men så kan man ju inte hålla på att göra varje gång man ska starta en HTPC. Har uppdaterat Moderkortet med den senaste Firmwaren (F09), men fortf samma problem.

Grafikkortet fungerar utan problem i min Stationära. Borde inte vara strömproblem heller, då kortet inte ens kräver extra ström via pci-e kablar (Sitter ett NorthQ 400w i) och kortet går ju igång om jag spammar och därefter håller delete intryckt.

Har ni några ideer ?

Tack på förhand..

EDIT: Problemet löst, konflikt mellan PCI-E kort och .................. DVD BRÄNNARN !!! Knas, här var man med på den tiden man flyttade jumpers på ISA - korten och trodde vi hade kommit ifrån knasiga krockar nu år 2011

Löst.
Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....