Permalänk

Vad får jag för min VAIO?

Min VAIO används inte så mycket längre. Har på senare tid, när jag haft med datorn till skolan, kommit fram till att den är riktigt otymplig och väger för mycket och har kass batteritid. Den fungerar dock helt och hållet som den ska.
Det finns dock några klara nackdelar:

* Batteritiden går under 1 timma ifall jag sitter på tåget och ska kolla TV-serier. Kan sträckas till 1.5timmar ifall jag snålar med ljuset på skärmen osv.
* Den är nästan exakt två år gammal
* Ganska sliten, har lite skavanker. Värst är väl att, "flärpen" där man sätter in nätadaptern sitter som en lös tand. Detta pga den åkte i golvet någon gång jag kollade på serier i sängen, däckade, vände på mig och så damp den ner.

Bilder nedan.

Modellen är utan VAIO VGN-FW21M, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=350904. Köptes för 9500 på inet den 23 mars 2009.

Är lite rädd för att den inte har något andrahandsvärde alls, fast det är ju fortfarande inte en kass laptop rent prestandamässigt. Men man vill ju ogärna köpa något som är "trasigt", vilket egentligen är fel ord men typ så är det ju. Laddningsflärpen är inte påväg av direkt utan den sitter kvar där den är, man kan säkert göra så att den sitter ordentligt men jag har inte riktigt gett mig in på det.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vad exakt har du gjort med lappisen? den ser ju för bedrövlig ut som du dragit sandpapper på hela datorn?

Jag vet inte vad du kan få men jag tror det är svårt sälja i det skicket, kanske 2500:- eller nåt är lämpligt.

Permalänk

Man skulle kunna tro det :S, nej men har haft den i två år och nästan aldrig haft någon datorväska. Har en tendens att vara försiktig med prylarna i början och sedan minskar den försiktigheten.
Märkena kommer väl från när jag haft den i väskan tillsammans med böcker och annat, jag vet inte om jag ska vara ärlig..

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Vad exakt har du gjort med lappisen? den ser ju för bedrövlig ut som du dragit sandpapper på hela datorn?

Jag vet inte vad du kan få men jag tror det är svårt sälja i det skicket, kanske 2500:- eller nåt är lämpligt.

Skulle gissa på att han får 1500:- max 2000:- i det bedrövliga skicket.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Skulle gissa på att han får 1500:- max 2000:- i det bedrövliga skicket.

Jag vet inte hur det är med Sony men kan man köpa reserverdelar lätt online? för annars kan man ju byta de delar som är slitna.

Permalänk
Hedersmedlem

Sålde en FW41 i absolut nyskick för ett tag sen. Hade original Sony väska både till dator och laddare samt alla kartonger, manualer och sånt. Även en uppgradering till Windows 7 från Sony ingick.

Den gick för 3500kr och då har den "lite" vassare prestanda än din och var som sagt i nyskick.

Skulle säga att 1500kr är max för din.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Prova säljet, i två (2) steg, enligt nedan:

1.) Ta bilder utan blixt, till annonsen. Prova lägg ut den på ett egentligen orimligt högt pris på Blocket, förslagsvis SEK 2.950:-. Skriv i annonsen att den är i bruks-skick, med smärre repor utanpå locket & ett skönhets-fel, enligt bild, men betona att det är fräsch skärm & tb & att allt fungerar. Lyft fram & betona allt det som är bra; köpt så sent som år 2009 (kolla månaden, ta med om på sommaren/hösten) av dig i butik för över nio loppor, leta fram butiks-kvittot och ta en bild av det så köpe-summan syns, skriv ut vilken prolle / grafik / minne etc.

2.) Om det är trög respons på Blocket (acceptera pruta max typ en tvåhundring, men mota tok-prutarna i grind, vänligt men bestämt) prova då istället (med samma bilder & all text-info) lägga ut den på Tradera, på din egen nedre smärt-gräns, t.ex. med ett utgångsbud på SEK 1.499:-. Med litet tur, så börjar några kubbas om den och tok-bjuder, så att du kan iaf små-skratta, hela vägen till banken.

Lycka till!

Visa signatur

Dell Lati-Dude E5540 Intel i5 4200U 2.30 GHz | 15.6" | 4GB RAM | W10 || HP ProBook 4520s | Intel i5 480M 2.66 GHz | 15.6" | 4GB RAM | ATI Mobility Radeon HD 5470 | W7 Pro || HP 625 | AMD Athlon II P320 | 15.6" | 2GB RAM | ATI Mobility Radeon HD 4200 | W10 || Power Macintosh G4 | Dual 7400's | 500 MHz | 512 MB | 2X AGP ATI Rage | OS X 10.3.9