Permalänk
Medlem

Problem med mobo...

Nu verkar det vara så att LAN/Nätverksporten på mitt ASUS M3N78-VM har slutat fungera och jag undrar om jag kan bekräfta detta på något sätt?
Och om det nu är trasigt vad ska jag köpa för nytt mobo + RAM minnen? (budget ca 2000kr)

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk

Köp ett nytt nätverkskort annars?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Köp ett nytt nätverkskort annars?

Som sätts var?
USB, PCI?

EDIT:

Verkar ju inte helt fel...och så sparar jag pengar också.

EDIT2: Tyvärr verkar mitt grafikkort blockera PCI-E 1x platsen eller en av mina PCI-ingångar men jag vet inte vilken ingång som grafikkortet blockerar.

EDIT3:.../facepalm den blockerar en PCI-port PCI-E 1x-porten är fortfarande ledig eftersom den är över, inte under grafikkortet.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Permalänk

På vilket sätt fungerar den inte? Drivrutiner finns och fungerar?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset men jag har redan köpt det som tidigare rekommenderats.

Skrivet av Forsberg1:

På vilket sätt fungerar den inte? Drivrutiner finns och fungerar?

Verkar som att Ethernet-porten gick hädan. Men med det nya nätverkskortet så fungerar det som det ska.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W