bra värde på fps? cs-source

Permalänk
Medlem

bra värde på fps? cs-source

har lånat hem en bärbardator jag kanske ska köpa, syftet är att spela source och sitta på nätet.
Aspire 5170G
2.0ghz core dou T2450
266mb ATi radeaon hd 2300
1gb ddr2

Har gjort video stress testet. Fick 62fps, är det skitkasst? Tror ni denna dator pallar cs i längden? spelade en kortstund och gick bra från en början, sen sjönk fps:n till 30 och det började hacka, då la jag ner för kvällen. Idag verka det flyta på bra igen.

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

den graffen är i klenaste laget, har en sådan här hemma, sen HD2400 också.
1GB är inte heller nått att hurra över, men det kan vara det som orsakar lagget efter ett tag som du nämnde.

Permalänk
Medlem

Ja, om minnet tar slut så börjar datorn skriva på hårddisken istället för i minnet, då tappar du prestanda, men då går det väldigt trögt. Det kan du kolla i aktivitetshanteraren så att du inte går över den använda MB du har som minne.
Om det börjar lagga efter ett tag dock så verkar det som att den överhettar, lätt hänt på en bärbar, kolla om du kan blåsa ut nå damm ur den och annars kolla om du kan sätta dit en kylare till den.

Datorn är inte den senaste direkt men om du får 62 fps så är det helt ok för att spela lite spel. en stationär är såklart bättre för spel, men jag antar att du vill ha en bärbar av andra själ också och får du ett bra pris så slå till om du kan leva med värmen.

Permalänk
Medlem

med endast 1 gig ram så skulle jag rekommendera att stänga av absolut alla andra program förutom spelet under tiden du spelar.

xp är nog att föredra som os om du inte redan har det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |