Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Hedersmedlem

dnne: HD800? *avundsjuk*

Efter mycket googlande och pillande fick jag igång bezel management på mina skärmar (2 Benq FP241W och en Dell U2410). Grejen är att den fysiska storleken som skärmarna rapporterar över EDID måste vara samma för alla skärmar annars dyker inte bezel management upp i menyn. Problemet för mig var att Dellen säger att den är 520x320mm men Benq-skärmarna säger 520x330mm (alla är exakt lika stora, de har bara avrundat lite konstigt). Lösningen är helt enkelt att flasha om EDID så det blir samma storlek på alla skrämar.

Kan ta lite bilder när jag får för mig att städa skrivbordet lite, ser lite ghetto ut när man blandar skärmar med olika färg på ramen.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
dnne: HD800? *avundsjuk*

Efter mycket googlande och pillande fick jag igång bezel management på mina skärmar (2 Benq FP241W och en Dell U2410). Grejen är att den fysiska storleken som skärmarna rapporterar över EDID måste vara samma för alla skärmar annars dyker inte bezel management upp i menyn. Problemet för mig var att Dellen säger att den är 520x320mm men Benq-skärmarna säger 520x330mm (alla är exakt lika stora, de har bara avrundat lite konstigt). Lösningen är helt enkelt att flasha om EDID så det blir samma storlek på alla skrämar.

Kan ta lite bilder när jag får för mig att städa skrivbordet lite, ser lite ghetto ut när man blandar skärmar med olika färg på ramen.

Det stämmer bra det

Jag har också suttit och pillat en del med bezel idag och har nu kommigt fram till något som ser helt OK ut iaf, finns lite små pill kvar att göra, men det spar jag till en annan dag.
Kan tipsa om den här guiden som jag tyckte var väldigt bra hjälp till att komma igång ordentligt.

Ser fram emot lite mer eyefinity setup bilder, det är skojj och se hur folk har löst det, när det är något som tar väldigt mycket skrivbords yta.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Tjo

Suttit och läst här och på lite andra ställen på nätet ett tag nu och det lutar sannerligen åt en Eyefinity-setup.
Men jag tänkte ställa ett par frågor här ändå nu när flera av er kanske kört det ett tag. Så here we go.

1. Är det något man tröttnar på efter ett tag, eller är det verkligen så "givande" för spelen rent prismässigt osv?

2. Som det ser ut nu så lutar det åt ett 5870 kort, kommer jag kunna spela dom flesta spelen med det, om jag kanske skippar en massa AA osv?

3. Tänkte köra detta på 3st Benq skärmar, dessa har ju dock ingen DP, utan isåfall måste jag ju skaffa mig en Aktiv omvandlare, är det då den ifrån DELL man ska köra på, den verkar ju trots allt strula för en del verkar det som när man läser på nätet? Eller finns det några fler nu ni kan rekommendera?

Tacksam för svar.
/ Cenz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cenzar
Tjo

Suttit och läst här och på lite andra ställen på nätet ett tag nu och det lutar sannerligen åt en Eyefinity-setup.
Men jag tänkte ställa ett par frågor här ändå nu när flera av er kanske kört det ett tag. Så here we go.

1. Är det något man tröttnar på efter ett tag, eller är det verkligen så "givande" för spelen rent prismässigt osv?

2. Som det ser ut nu så lutar det åt ett 5870 kort, kommer jag kunna spela dom flesta spelen med det, om jag kanske skippar en massa AA osv?

3. Tänkte köra detta på 3st Benq skärmar, dessa har ju dock ingen DP, utan isåfall måste jag ju skaffa mig en Aktiv omvandlare, är det då den ifrån DELL man ska köra på, den verkar ju trots allt strula för en del verkar det som när man läser på nätet? Eller finns det några fler nu ni kan rekommendera?

Tacksam för svar.
/ Cenz

Tog några dagar för mig att fullt utnyttja eyefinity i skjutspel/racingspel, blir en vanesak dock, att börja se saker på sidorskärmen innan det kommer in i mitten, speciellt i racing.. skjutspel kan jag väl inte påstå ger så mycket oftast.
RTS är mysigt med 3 skärmar, men ingen nödvändighet.

Kör 3st BenQ 22", mer än det behövs inte då 5870 inte orkar oändligt mycket pixlar, flesta spel kör fint med 2xAA eller ingen AA, enda spelet jag haft problem med är metro 2033.

Kör själv med sapphire DP Adaptern från komplett!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Behöver man verkligen en aktiv adapter? Det står här att om man bara har en eller två dvi/hdmi skärmar anslutna ska det fungera med en passiv adapter http://www.amd.com/us/Documents/ATI_Eyefinity_Technology_Brie...

Skulle någon kunna förklara för mig om det krävs en passiv eller aktiv adapter?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Beställde en aktiv adapter från dell för 773kr. När jag fick den insåg jag att det var dp till dvi och inte minidisplayport till dvi så jag ringde dell och blev kopplad till engelsk support där jag berättade att jag beställt fel och vill ångra. Då sa tjejen att det skulle kosta 128 kr och jag sucka och sa ok, sen dröjde hon en liten stund och sa att eftersom jag betalt med kort så får jag tillbaka alla mina pengar till kortets konto och att jag fick behålla eller slänga adaptern. Lite senare insåg jag att jag ju kan använda miniDP till DP som jag har för mig att jag fick med till mitt hd 5970 kort ^^.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem

Hej alla som följer tråden. Om man ska ta och samla ihop information så att det står i första posten.
Jag som inte använt eyefinity vill ju självklart veta all som finns att veta så att det snabbt kan ställas in om jag köper mig 3 skärmar.
Den som känner sig sugen på att skriva ihop information om trådens ämne får mycket järna göra detta i ett inlägg här inne och sedan dra ett PM till tex mig så lägger jag in det i första posten.

Tack på förhand.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Hej alla som följer tråden. Om man ska ta och samla ihop information så att det står i första posten.
Jag som inte använt eyefinity vill ju självklart veta all som finns att veta så att det snabbt kan ställas in om jag köper mig 3 skärmar.
Den som känner sig sugen på att skriva ihop information om trådens ämne får mycket järna göra detta i ett inlägg här inne och sedan dra ett PM till tex mig så lägger jag in det i första posten.

Tack på förhand.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Där hittar du nog all information som behövs.

Lite saker som ändrats sen årsskiftet iofs..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Har klurat vidare en del och kommit fram till att det får bli Eyefinity iallafall, om inte annat så kan jag använda skärmarna till dom andra burkarna här.
Men då lyder istället frågan, eftersom 1gb minne verkar vara lite i underkant för att köra Eyefinity med 3x24", så klurade jag lite på ifall det kanske är bättre att köra Crossfire med 2st 5770 1gb kort istället, vad tror ni?
1x 5870
eller
2x 5770?

Permalänk
Medlem

Jag e intresserad i Eyefinity med, har ett hd5850, kommer jag kunna lira de mesta med acceptabel FPS?

Vilka 3 skärmar borde man satsa på?
Vilka tillbehör måste jag köpa? (DisplayPort adapter, sladd?)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det kan bli lite tungt när det exploderar som värst i battlefield bad company 2, med allting på max förutom HBAO.
Blir ibland dropps ner till 25~ fps, men rent allmänt så håller det sig till spelbara gränser.

Även Dirt2 droppar ner i samma fps regioner som BF, med allt på ultra, när det dammar upp massor av sand och dyligt.

Då kör jag med ett 5870, 10.3 drivare och i upplösning 6068x1200 (bezel compensated).

De nya beta drivarna sägs ju ge lite bättre prestanda i bf, men kan ändå tänka mig att om man är rätt kräsen så vill man kanske köra på crossfire ändå.
Tror nog att jag själv kommer skaffa mig ett till 5870 när ekonomin har återhämtat sig lite igen.

@Rupenbritz
Beror sig på vad du har för budget och krav på dina skärmar (både storlek och prestanda mässigt).
Tillbehör beror på skärmarna du väljer, har för mig att dom billigare Benq skärmarna inte skickar med några sladdar och har ingen displayport ingång, vilket kräver att du måste skaffa båda sladd och adapter.
Mina skärmar har displayport ingångar redan från början samt att jag fick med alla sladdar som behövdes.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk

Har 2st Dell active DisplayPort-to-DVI Adapters till salu om någon är intreserade dom är båda sprillans nya, en i obruten förpacking den andra bara öppnad nypris 773kr
kan sälja för runt 450-500 kr först till kvarn
kan nås på ahrgren@hotmail.se

Permalänk
Medlem

Notera att när han skirver max så menar han inte AF och AA. Sen hade jag som du kört allt på medium istället för high. Hellre lite mindre snyggt än så kraftiga fps drops.

Jag kör 2 st 5850 med 4900 x 900 och får fps drops ner till 75-80

Allt på medium.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tjenare. Jag har ett J*vla dilemma här. Jag sitter på ett ATI Radeon HD5970X2. Vill köra Eyefinity, Har ringt runt till alla dator butiker ni kan tänka er, Komplett, Inet, osv osv osv... Tydligen måste jag ha en aktiv Displayport adapter för att kunna köra Eyefinity på 3 skärmar. Men hur i satans gata ska jag lyckas med det om det inte går att få tag på en display adapter som passar mitt kort? Enligt INET så behövs en ''Special'' Display adapter för just 5970X2, Jag finner detta helt absurt. Hjälp någon? >.<

Permalänk
Medlem

Låter underligt att det skulle vara en annan typ av adapter för det kortet tycker jag.
Alternativet är väll att köra på skärmar som har displayport.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dnne
Låter underligt att det skulle vara en annan typ av adapter för det kortet tycker jag.
Alternativet är väll att köra på skärmar som har displayport.

Men ATI 5970X2 har ju bara 2 DVI och 1 Mini displayport. Om jag skulle köra 3 skärmar som har displayport då kan jag ju bara få i 1? Eftersom det bara finns 1 ingång på kortet för mini display? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapé
Men ATI 5970X2 har ju bara 2 DVI och 1 Mini displayport. Om jag skulle köra 3 skärmar som har displayport då kan jag ju bara få i 1? Eftersom det bara finns 1 ingång på kortet för mini display? :S

Du behöver bara koppla en av skärmarna till Displayport för att använda Eyefinity. Dom andra två kan du koppla till DVI.

Om din skärm inte har Displayport så får du använda en aktiv adapter för att omvandla till DVI.

Ingen aning dock om det fungerar tillsammans med en mini DP till DP adapter samtidigt.
Borde göra tycker jag dock.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapé
Men ATI 5970X2 har ju bara 2 DVI och 1 Mini displayport. Om jag skulle köra 3 skärmar som har displayport då kan jag ju bara få i 1? Eftersom det bara finns 1 ingång på kortet för mini display? :S

De flesta skärmar som har displayport har oftast också även en DVI ingång.
Så du kan köra 2 på DVI och en på displayport.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det ifall man kopplar in 2 skärmar i DVI och 1 i HDMI, känner datorn fortfarande av dessa 3 skärmar så man kan sitta och byta mellan två olika hela tiden eller får man köra på att byta kablar hela tiden? En skärm är en TV som jag bara använder när jag ska kolla på film/serier så den är endast på ibland, men det är jobbigt att hålla på bakom datorn varenda gång jag vill använda den.

Och finns det några här som testat Displayport > VGA som ska göra att man kan köra tre skärmar utan att köpa en adapter för 800 spänn? Kvalité spelar ju inte så stor roll då jag kan koppla in min 19" till den som jag ändå har som sidoskärm med MSN och liknande grejer.

Edit: Meh, verkar inte vara värt att testa DP > VGA men undrar fortfarande om första grejen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Du behöver bara koppla en av skärmarna till Displayport för att använda Eyefinity. Dom andra två kan du koppla till DVI.

Om din skärm inte har Displayport så får du använda en aktiv adapter för att omvandla till DVI.

Ingen aning dock om det fungerar tillsammans med en mini DP till DP adapter samtidigt.
Borde göra tycker jag dock.

Jag kör ett 5970 med medföljande mini-dp till DP i anslutning med en DP-DP kabel till skärmen.

Så det går. Men är lite fundersam att han inte fick med en mini-dp till dp adapter med kortet...det är inget man hittar lätt. Sökte just lite och hittar nada.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Hur fungerar det ifall man kopplar in 2 skärmar i DVI och 1 i HDMI, känner datorn fortfarande av dessa 3 skärmar så man kan sitta och byta mellan två olika hela tiden eller får man köra på att byta kablar hela tiden? En skärm är en TV som jag bara använder när jag ska kolla på film/serier så den är endast på ibland, men det är jobbigt att hålla på bakom datorn varenda gång jag vill använda den.

Och finns det några här som testat Displayport > VGA som ska göra att man kan köra tre skärmar utan att köpa en adapter för 800 spänn? Kvalité spelar ju inte så stor roll då jag kan koppla in min 19" till den som jag ändå har som sidoskärm med MSN och liknande grejer.

Edit: Meh, verkar inte vara värt att testa DP > VGA men undrar fortfarande om första grejen.

Varför inte värt att testa dp > vga? Jag kör med det och det funkar hur bra som helst.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Handa:

Hur fungerar det ifall man kopplar in 2 skärmar i DVI och 1 i HDMI, känner datorn fortfarande av dessa 3 skärmar så man kan sitta och byta mellan två olika hela tiden eller får man köra på att byta kablar hela tiden? En skärm är en TV som jag bara använder när jag ska kolla på film/serier så den är endast på ibland, men det är jobbigt att hålla på bakom datorn varenda gång jag vill använda den.

Kopplar du in 2 skärmar till DVi och 1 till HDMI kan du använda alla skärmar utan att byta sladdar men bara två åt gången.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Varför inte värt att testa dp > vga? Jag kör med det och det funkar hur bra som helst.

Har läst rätt mycket om det och oftast är det problem att få igång det så det fungerar bra. Men blir nog att jag testar lite senare.

Skrivet av Donan Fear:

Kopplar du in 2 skärmar till DVi och 1 till HDMI kan du använda alla skärmar utan att byta sladdar men bara två åt gången.

Grymt. Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

är det någon som kan förklara varför en passiv dp>vga skulle fungera bättre än en passiv adapter dp>dvi. Displayport är en helt digtal signal så om grafikkortet kan omvandla den till vga varför inte dvi? Adapter kan inte omvandla något själv eftersom den är passiv så det måste vara grafikkortet som omvandlar signalen.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

är det någon som kan förklara varför en passiv dp>vga skulle fungera bättre än en passiv adapter dp>dvi. Displayport är en helt digtal signal så om grafikkortet kan omvandla den till vga varför inte dvi? Adapter kan inte omvandla något själv eftersom den är passiv så det måste vara grafikkortet som omvandlar signalen.

Precis, egentligen så skulle man väl kunna kalla det en "aktiv" dp > vga då kortet själv gör om signalen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Fick igång min konfiguration alldeles nu med 2xBenQ G2222HDL samt en BenQ E2200HD med hjälp av en HP DP>VGA adapter - inga problem alls. Men jag får inte igång Bezel Management. Är Bezel Management magiskt bundet till aktiva DP-adaptrar eller är det de (möjligen) olika måtten på mina skärmar som busar till det, a' la EDID?

Alla skärmar är 22", men kan avrundas lite konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Fick igång min konfiguration alldeles nu med 2xBenQ G2222HDL samt en BenQ E2200HD med hjälp av en HP DP>VGA adapter - inga problem alls. Men jag får inte igång Bezel Management. Är Bezel Management magiskt bundet till aktiva DP-adaptrar eller är det de (möjligen) olika måtten på mina skärmar som busar till det, a' la EDID?

Alla skärmar är 22", men kan avrundas lite konstigt.

Bezel management har tyvärr bara med EDID på dina skärmar att göra

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Har fått ihop mitt set nu och givetvis så buggar det.

Jag kör med Dells adapter, 3s 24" BenQ samt ett 5870. Misstänker att adaptern är boven i dramat finns det någon annan här som provat på den? Skriv gärna av era erfarenheter isf.

Det som sker för mig är korta frysningar, ser nästan ut som artefakter, horisontella ränder över hela skärmen sedan passerar några sekunder och allt återgår till normalt, uppstår när jag spelar såklart...

Den apaptern:
DELL Adpater : DisplayPort to DVI (Dual Link) Adapter : Tillbehör till stationära datorer | Dell Sverige

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av WetWilly:

Har fått ihop mitt set nu och givetvis så buggar det.

Jag kör med Dells adapter, 3s 24" BenQ samt ett 5870. Misstänker att adaptern är boven i dramat finns det någon annan här som provat på den? Skriv gärna av era erfarenheter isf.

Det som sker för mig är korta frysningar, ser nästan ut som artefakter, horisontella ränder över hela skärmen sedan passerar några sekunder och allt återgår till normalt, uppstår när jag spelar såklart...

Den apaptern:
DELL Adpater : DisplayPort to DVI (Dual Link) Adapter : Tillbehör till stationära datorer | Dell Sverige

Fick lite vita artifakter på sidoskärmen, DVI satt inte åt ordentligt, då försvann det

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Det var mitt grafikkort som inte ville jobba i de upplösningarna, fått ett nytt kort nu och allt flyter på fint

Inga problem alls med Dell's adapter!

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP