Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Medlem

Tjoho tänkte om man kunde klämma in en fråga.
5040x1050 bakgrunder? har letat lite här & där men kan inte hitta något bra, så tänkte höra nån som sitter på några schysta bilder eller vet vart man kan få tag.

slänger upp en bild på min setup, så är inlägget lite relevant iaf:P
setup
Hmm såg nu att jag råkade få med mig "kabel gömman" plus annat smått o gått.
Byter bilden sen när jag har städat:D

*EDIT*
Nu har jag städat:P har rensat allt på skrivbordet (på datorn) efter bilden togs.
Ny bild

Permalänk
Moderator
Moderator

@zachry

Googla bara 5040x1050, kolla in bildresultaten eller länkarna. Tredje alternativet jag ser är till exempel;

www.widescreenwallpapers.org

Kan kanske vara nåt...?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
@zachry

Googla bara 5040x1050, kolla in bildresultaten eller länkarna. Tredje alternativet jag ser är till exempel;

www.widescreenwallpapers.org

Kan kanske vara nåt...?

Jo har provat de har fått fram en del men inte direkt nått som tilltalar mig.
har även kollat lite på deviantart osv, men de är inte direkt några större utbud som finns.
Tänkte därför höra här om det var någon som hadde några bilder eller hadde en bra länk.

Btw www.widescreenwallpapers.org har en bild i 5040 x 1050

Permalänk
Medlem

http://img715.imageshack.us/img715/5108/wiesmannmf5.jpg

Kör den som bakgrundsbild, den är så snygg ^^

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

http://www.triplemonitorbackgrounds.com/
http://www.wallpaperpimper.com/wallpaper/triple_screen.htm

är sugen på o sälja ett av mina 5850 för att kunna köra eyefinity lr lägga in de i dator nr2 för de är en jäkla upplevelse för crossfire eyefinity funkar ej för mig

nån som är sugen på ett 5850 i sthlm? pm isf. är ett sapphire har ja för mig.

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
Jo har provat de har fått fram en del men inte direkt nått som tilltalar mig.
har även kollat lite på deviantart osv, men de är inte direkt några större utbud som finns.
Tänkte därför höra här om det var någon som hadde några bilder eller hadde en bra länk.

Btw www.widescreenwallpapers.org har en bild i 5040 x 1050

Men de har säkert fler i större format som man kan klippa ner i storlek? Beklagar att de inte hade fler på den siten, har inte kikat runt själv. Tänkte göra mitt eget lite senare i 5760x1080.

Kanske skulle ta en bild av skrivbordet med monitorerna som visar en bild av skrivbordet med monitorerna som visar...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Moderator
Moderator

Är det någon som fått CCC's profil inställningar att fungera vad det gäller att gå fram och tillbaka mellan 1 eller flera monitorer? Smidigt med hotkey/desktop shortcut när man känner för vissa spel.

Detta är relevant i till exempel spel som DoW2 som har en erkänd bugg (squad selection menyn syns inte i eyefinity).

I mitt exempel så vill jag alltså gå ner till att använda enbart 1 monitor tills detta spel har fått fullt stöd inbyggt. Men jag börjar tro att det inte går att få profilinställningarna att fungera när man vill inaktivera två monitorer. Vore ju lite väl irriterande att ställa om dem till att replikera till tre monitorer. I mitt experimenterande har jag lyckats få 2 BSOD, grafikrutinsrelaterat båda ggr förstås. CCC verkar inte vara 110% stabilt i när man trixar för mycket med det.

EDIT: Hmm, hittade detta på Tweakguides som kanske kan ge en ledtråd. Nästan ett år gammalt men ska kolla när jag kommer hem om detta kan ge en ledtråd. Bra guide om den är relevant fortfarande i nuvarande versioner.

EDIT 2: Lyckades få en profil att gå ner till 1 monitor men inte tillbaka till alla tre. Ska trixa lite till ikväll.

EDIT 3: Lyckades få det till att fungera, inga problem längre att går fram och tillbaka med hotkeys eller tray tools. Har inte en susning om varför jag hade problemen första ggn.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

@Zachry

Sökte på widescreengamingforums, där finns det en del trådar om wallpapers. Lycka till med jakten

http://www.widescreengamingforum.com/forum/search.php?keyword...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra

är sugen på o sälja ett av mina 5850 för att kunna köra eyefinity lr lägga in de i dator nr2 för de är en jäkla upplevelse för crossfire eyefinity funkar ej för mig

Testat nyare/andra drivisar? Flashat BIOS?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
http://www.triplemonitorbackgrounds.com/
http://www.wallpaperpimper.com/wallpaper/triple_screen.htm

nån som är sugen på ett 5850 i sthlm? pm isf. är ett sapphire har ja för mig.

Fick mitt andra 5850 idag och efter en stunds pillade ( ganska lång stund ) Så kan jag bekräfta att Crossfire och Eyefinity fungerar utmärkt

Jag har dock ett problem, jag vet inte riktigt vad för fov man ska köra på i olika spel, har lite problem med att sidoskärmarna sträcker ut allt lite för mycket. Nån mer som känner sig lite osäker på detta?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Fick mitt andra 5850 idag och efter en stunds pillade ( ganska lång stund ) Så kan jag bekräfta att Crossfire och Eyefinity fungerar utmärkt

Jag har dock ett problem, jag vet inte riktigt vad för fov man ska köra på i olika spel, har lite problem med att sidoskärmarna sträcker ut allt lite för mycket. Nån mer som känner sig lite osäker på detta?

Det går inte att få "perfekt" FOV sålänge varje skärm inte har sin egen kamera. Detta program kan kanske hjälpa iaf: Widescreen Fixer

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Urk. Till er som funderar på en aktiv adapter från Dell: Försök hitta en likadan nån annanstans istället så slipper ni vänta en månad på att få den.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fick min adapter från Dell!
Schenkerlevereransen kom precis beställde förra helgen.

Har 3x24" + väggstöd klara och ett 4870 =/ väntar på 5870 med 2GB minne tills min Eyefinity setup blir komplett.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk

DVI eller DP

Om jag nu vill köra två stycken 5770 i CF, kan jag i det läget använda 3 DVI eller måste jag fortfarande ha en DP för tripple-screen?
Det här är inget svar, men jag vet inte vart att skriva annars.
MVH

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
Tjoho tänkte om man kunde klämma in en fråga.
5040x1050 bakgrunder? har letat lite här & där men kan inte hitta något bra, så tänkte höra nån som sitter på några schysta bilder eller vet vart man kan få tag.

slänger upp en bild på min setup, så är inlägget lite relevant iaf:P
setup
Hmm såg nu att jag råkade få med mig "kabel gömman" plus annat smått o gått.
Byter bilden sen när jag har städat:D

*EDIT*
Nu har jag städat:P har rensat allt på skrivbordet (på datorn) efter bilden togs.
Ny bild

Checka alla dessa Triptychbilder:
http://mandolux.com/

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem

Har suktat länge nog efter en eyefinity setup nu och kommer förmodligen slå till efter nästa lön, har lutat åt dell's u2410, då det verkar som en riktigt trevlig skärm.
Men HP's nya ZR24w verkar onekligen som ett intressant alternativ.
Får hoppas på att det kommer ut lite bra recentioner på den skärmen framöver.

Får bygga ut bordet med en extra bordsskiva till en början hur som

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Re: DVI eller DP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goliath69
Om jag nu vill köra två stycken 5770 i CF, kan jag i det läget använda 3 DVI eller måste jag fortfarande ha en DP för tripple-screen?
Det här är inget svar, men jag vet inte vart att skriva annars.
MVH

Nope, alla kontakter på det andra kortet i CF läge går inte att använda. Så måste köra på DP på första kortet ändå.

Hoppas att dom kan fixa så man kan använda utgångarna på andra kortet med nån gång dock.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Tnx /Goliath.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Inaktiv

Går det att köra mitt hd5770 och det inbyggda på ett Gigabyte ga-ma785gmt-ud2h?

Permalänk
Medlem

är faktist inte så imponerad av eyefinity, kör 3 skärmar i normal läge alltså landscape ca 60cm från mitten skärmen till ögat, man ser bara ca 35-50% av sidoskärmarna samt de kollar man aldrig på.

Vet inte om det är så imponerande effekt, kanske ska man testa med bilspel istället för fps spel.

kör 2st IPS 2365wb samt 1st PVA 2405fpw.

Permalänk
Medlem

Äsch, får verkligen inte eyefinity stabilt på min burk. FSX hänger sig efter en kvart, dirt 2 kommer jag inte in i spelet... detta på en fresh install av W7 x86-64 :/

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davyp3
Äsch, får verkligen inte eyefinity stabilt på min burk. FSX hänger sig efter en kvart, dirt 2 kommer jag inte in i spelet... detta på en fresh install av W7 x86-64 :/

Tjena Davyp3,

1, Du körde två skärmar innan du fick hem den adaptern? Det funkade utan problem då? WiC spelet kanske?
2, Ge oss detaljerna kring adaptern. Undrar om det kan vara nåt där.
3, Det snackas rätt mycket om struliga adapters på forumen, WSGF tex.
4, Kan du köra desktop utan hinder, surfa och ha massa fönster uppe utan strul? Kolla flash spel och film tex. Om du kan det så är det definivt problem med renderingen av spelen, ännu mer fundersam på adaptern.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joioi50
är faktist inte så imponerad av eyefinity, kör 3 skärmar i normal läge alltså landscape ca 60cm från mitten skärmen till ögat, man ser bara ca 35-50% av sidoskärmarna samt de kollar man aldrig på.

Vet inte om det är så imponerande effekt, kanske ska man testa med bilspel istället för fps spel.

kör 2st IPS 2365wb samt 1st PVA 2405fpw.

Tja, det är ju en smaksak onekligen. Själv gillar jag att se mer av världen, ditt mått av 60 cm från centerskärmen är jag inte riktigt med på dock. Jag vet att diverse experter påstår olika tittavstånd, du verkar ha räknat på din 24 dock - borde kanske ha räknat på 70"?

Oavsett hur man räknar, så sätter man sig på bekvämt avstånd och jag erkänner att jag nog backar lite mer med Eyefinity.

Min största upplevelse i FPS spelande som AC2, ARMA2 eller BFBC2 som stödjer multiskärmsspelande med utökat synfält (inte bara udraget) är just i den perifiära synfälten. Världen är större, man ser mer på en gång. Detta fabulösa begrepp "immersion" är större. Man får mera inlevelse, IMHO.

Beklagar att du blivit besviken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin dell adapter och sedan fått det att fungera fel fritt?

Jag har bara hört om folk som har problem med sina adapters knappt någon som har sagt något om att det funkar som det ska.

Någon som vet varför alla 24" skärmar är 1920x1080 nu? Vart tog alla 1200 skärmar vägen? Hittar bara några få som har 1920x1200 och går ju knappt att få tag på dom heller. Så om nu adaptern är/skulle vara ett alternativ så får jag nog köpa 3 nya skärmar för blanda upplösningar var väl inte så bra/gick inte. Verkar ju inte bättre att jag inte kan använda någon av skärmarna jag redan har.

Har inte riktigt hittat något svar på hur kraftig CPU måste man ha för att klara av eyefinity? Det mesta hänger ju på kortet men typ alla som kör det verkar ha en i7. Sitter själv på en Duo Core E8500 3.xx Ghz och har en känsla att det skulle inte räcka för att driva en 5870 eller bättre.

Visa signatur

Same Shit Differant day

Permalänk
Medlem

3 stycken Dell u2410 påväg hem till mig nu

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

tjatar lite på sweclockers redaktion igen..kan ni inte göra en liten eyefinity-review?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corax
...Någon som vet varför alla 24" skärmar är 1920x1080 nu? Vart tog alla 1200 skärmar vägen? Hittar bara några få som har 1920x1200 och går ju knappt att få tag på dom heller. Så om nu adaptern är/skulle vara ett alternativ så får jag nog köpa 3 nya skärmar för blanda upplösningar var väl inte så bra/gick inte. Verkar ju inte bättre att jag inte kan använda någon av skärmarna jag redan har.

Har inte riktigt hittat något svar på hur kraftig CPU måste man ha för att klara av eyefinity? Det mesta hänger ju på kortet men typ alla som kör det verkar ha en i7. Sitter själv på en Duo Core E8500 3.xx Ghz och har en känsla att det skulle inte räcka för att driva en 5870 eller bättre.

Ptjah, tillverkarna försöker få oss att gå över till 16:9 format helt enkelt. Enklare tillverkning, standardisering osv. 16:10 var också ett önskemål för mig men det fanns inga vettiga alternativ. Närmast kom tre dell 2310H för hyfsat peng med native DP anslutning - ingen adapter behövdes.

Vet inte om det finns någon bra tabell för CPU behovet i eyefinity, det är nog så att de som gett sig på detta helt enkelt uppgraderat rubbet för att vara på den säkra sidan. Kom över 20k strecket i Vantage utan att optimera speciellt hårt så får väl anse det lyckat.

Hoppas andra kan svara på dina övriga frågor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som funderar på att skaffa "Triple screen setup" med 480 bör ni tänka på den extra värmen som dom korten levererar när man har mer än 1 skärm inkopplad. Dvs ca 90c Idle

Citat:

After a little more a little more investigation I discovered that the GeForce GTX 480 video card was sitting at 90C in an idle state since I had two monitors installed on my system. I talked with some of the NVIDIA engineers about this 'issue' I was having and found that it wasn't really an issue per say as they do it to prevent screen flickering. This is what NVIDIA said in response to our questions:

"We are currently keeping memory clock high to avoid some screen flicker when changing power states, so for now we are running higher idle power in dual-screen setups. Not sure when/if this will be changed. Also note we're trading off temps for acoustic quality at idle. We could ratchet down the temp, but need to turn up the fan to do so. Our fan control is set to not start increasing fan until we're up near the 80's, so the higher temp is actually by design to keep the acoustics lower." - NVIDIA PR

Regardless what the reasons are behind this, running a two monitor setup will cause your system to literally bake. Just for fun I compared the GeForce GTX 285 video card that has been in the PC for the past year to the GeForce GTX 480 to see what the differences were when it comes to heat and energy efficiency in a multi-monitor setup. I have a pair of Samsung SyncMaster 22233RZ monitors that I used for testing. Samsung SyncMaster 22233RZ monitors that I used for testing."

Källa: http://www.legitreviews.com/article/1258/15/

Tänkte uppdatera listan lite över vilka spel och så som fungerar enligt min layout på förstasidan:
Spel: "Crysis"
Stöd: "Fullt, delvis eller inget."
Problem: (Vid "delvis" Vad det är som inte stämmer, tex att hud strectchas. )
Fix: (Eventuell fix)

Tex

Spel: Call of duty 4
Stöd: Delvis
Problem: Aspect ration och fov renderas inte korrekt.
Fix: Kan lösas med Widescreenfixer.

Någon som tycker det ska läggas upp annorlunda?

Sen vill jag passa på och länka till mtt Eyefinity galleri
Ceogar Eyefinity 5850 Crossfire

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

En snabbt tagen bild från imorse innan jag var tvungen att slita mig och gå till jobbet

*edit*

Hemma och en smula bättre bild!

Visa signatur