Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av LePleu:

Jag funderar på att skaffa eyefinity, vad ska man köpa för skärmar? Duger detta?
http://www.inet.se/produkt/v100206/benq-24-xl2411t-nvidia-3d-...

Förmodligen behöver jag uppgradera min dator också.

Nuvarande spec
MK ASRock Z77 EXTREME4 Z77, ATX
CPU Core i5 3570K 3,4Ghz
Corsair 8GB (2x4096MB) CL 9 VENGEANCE 1600Mhz
Noctua NH-D14 CPU Kylare
GK PCIe MSI GF GTX 680 OC 2GB
Antec TruePower TruePower TP-650 650W
SSD 256GB Samsung SATA 2.5'', 830-Series, Basic

Räcker det med ett till GTX 680 eller är det något mer jag behöver uppgradera?

Din cpu är bra, men kan behövas klockas om det går (ivy och haswel går snabbt varmt vid klock, på grund av konstruktionen).

Men vad jag kan se så ska det systemet klara av det. Ett till 680 kan behövas, för det ska flyta på bra, dock kan du råka ut för micro stuttering (men svår att veta om du kommer märka detta ens). Värre är det oftast på sämre kort (alltså med lägre prestanda), än toppkort som 680.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag bygger just nu en ny rigg som jag tänkt använda till 90% spelande.
Funderar på 3 skärmar men är orolig att jag kommer störa mig på stora svarta streck som blir mellan skärmarna, är detta något man vänjer sig vid efter ett tag och inte tänker på eller får man helt enkelt leva med det?

Vad bör man tänka på när man ska köpa 3 skärmar, upplösning, MS, paneltyp hit o dit osv?

Sen undrar jag även ifall jag kommer klara mig på två stycken GTX 780 eller bör jag gå på två Titan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Jag bygger just nu en ny rigg som jag tänkt använda till 90% spelande.
Funderar på 3 skärmar men är orolig att jag kommer störa mig på stora svarta streck som blir mellan skärmarna, är detta något man vänjer sig vid efter ett tag och inte tänker på eller får man helt enkelt leva med det?

Personligen är det inget jag störde mig på när jag körde Eyefinity. När jag väl satt där och spelade så tänkte jag inte på dem. Det är väl ungefär som bågarna på glasögon eller a-stolparna i en bil.

Skrivet av Xiqt:

Vad bör man tänka på när man ska köpa 3 skärmar, upplösning, MS, paneltyp hit o dit osv?

Helst skall det väl vara 3st av samma modell. Paneltypen tror jag inte har nån större betydelse när det gäller multimonitor jämfört med single monitor. Kör det du gillar bäst.

Skrivet av Xiqt:

Sen undrar jag även ifall jag kommer klara mig på två stycken GTX 780 eller bör jag gå på två Titan?

Två stycken 780 kommer fungera utmärkt, men 2 titans kommer såklart vara lite bättre.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Personligen är det inget jag störde mig på när jag körde Eyefinity. När jag väl satt där och spelade så tänkte jag inte på dem. Det är väl ungefär som bågarna på glasögon eller a-stolparna i en bil.

Helst skall det väl vara 3st av samma modell. Paneltypen tror jag inte har nån större betydelse när det gäller multimonitor jämfört med single monitor. Kör det du gillar bäst.

Två stycken 780 kommer fungera utmärkt, men 2 titans kommer såklart vara lite bättre.

Okej, ja det där med att köra bil och ha glasögon lät som en rätt så bra jänförelse

Jag tror nog att det kommer bli ett lyft i spelupplevelse oavsett eftersom jag sitter på en 60Hz 24" skärm nu Som flimrar dessutom...

Jag kör på två Titan då för att vara på säkra sidan

Permalänk
Medlem

Ojdå, den här tråden har hamnat långt ner sen jag kollade i den sist.

Har för tillfället ett asus HD 6870 och till det 2 skärmar plus tv kopplat via VGA-adapter, DP-HDMIsladd och aktiv DP-DVIadapter. Tänkte nu köpa en ny skärm då min main har ett par döda pixlar samt en död trips nästan mitt på.

Då kommer man till den stora frågan: Hur ska man koppla? För tillfället så sitter min mainskärm på dp adaptern, tvn på dp-hdmisladden och skärm #2 till VGA-adaptern. Uttaget som finns över är ett DVI-D. Vill kunna ha bild på alla samtidigt samt ljud till TVn men kommer inte spela på mer än huvudskärmen.

Tänkte köpa en skärm med DP och koppla den där TVn sitter nu men då kommer problemet med var man ska koppla TVn för som jag har förstått det så e det bara DVI-I som skickar ut ljud men där måste jag har skärm #2 som enbart har VGA.

Någon som har ett förslag?

Om jag inte kommer på något bättre så får skärm #2 åka ut.