Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Bra fråga, jag trodde man fick göra det manuellt. När jag skapade Eyefinity-gruppen så kom det fram en fråga om jag ville ställa in bezel managment, jag kom då in i setupen och enligt testbilderna var det redan inställt. Även jag är nyfiken på hur detta sköts, jag förmodar att informationen finns i EDID-informationen från skärmarna alternativt att informationen finns i skärmdrivrutiner eller via CCC.

Hur är det för er andra, sköts bezel managment automatiskt eller får ni ställa in det manuellt? I blandade konfigurationer så lär man ju få göra det manuellt om det ens är möjligt antar jag.

Jag får svarta områden på sidorna. Skulle vara intressant att prova med en riktigt bred film.

Okej!

I någon tråd borta hos XtremeSystems var det någon som länkade till en sida som sålde Eyefinity anpassade filmer, lyckas dock inte hitta tillbaka dit nu.

Permalänk
Inaktiv

Jag provade ikväll efter jobbet att köra skärmarna i porträttläge, rätt häftigt måste jag säga.

Crysis, inställningar på high, 3780x1920 i upplösning. Mer grafikminne behövs. Fick ut ca 20-30FPS den korta stunden jag spelade. Kändes inte direkt spelbart, mest för att skärmkanterna stör bilden väldigt mycket i porträttläget.

GTA4, att minnet inte räcker till behöver nog knappt nämnas, jag hade en hel del grafikbuggar också. 3780x1920 och inte spelbart.

Heaven Benchmark, 3780x1920. Standardinställningar i övrigt. Fick ca 10-15 FPS.

Jag har ställt tillbaks skärmarna i landscape-läget igen. passade på att ta ett par bilder från Dirt2:

Skrivet av hirsch:

Okej!

I någon tråd borta hos XtremeSystems var det någon som länkade till en sida som sålde Eyefinity anpassade filmer, lyckas dock inte hitta tillbaka dit nu.

Nice, fast jag har en 40" FullHDTV för filmbruk redan.

Permalänk
Medlem

tjena, har suttit o tänkte länge nu, har hd5970 och kan inte bestämma mig för ifall jag ska ha 3x24" eller 3x21"
jag ska ha 3 av samma skärm så det kommer bli ganska dyrt därför tänkte jag ta någon av de billigare sorterna, men är det någon som har sett en uppsättning av 24" och liknande 21" ? vilken rekommenderar ni?

Visa signatur

Nixxi

Permalänk
Medlem

Drar en liten fråga här, inte hittat svaret i tråden och inte i guiden, såvigg jag såg iaf

Vad är det som behövs för eyfinity med tre skärmar alá 21.5" - 24" - 21.5"

Ingen har dp-ingång, så jag kopplar alltså de båda 21.5" med DVI till kortet, mittenskärmen går med en Aktiv dp-adapter in i kortet.

Ngt jag missat? behövs det en speciell kapel mellan dp-adapter och skärmen eller är det DVI som gäller?

Är väl ganska självklart för den som vet men svar uppskattas

Permalänk
Moderator
Moderator

Klart du kan köra den dyra aktiva DP-DVI adaptern (varning för Apples variant som krånglat) men lite längre upp i tråden så har Ceogar och Wolverine framgångsrikt kört på Kompletts 350:- DP-VGA adapter.

Du ska inte behöva mer kablar, skärmen kommer oftast med en DVI kabel.

Nu har jag svarat dig i två trådar på olika spörsmål

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Klart du kan köra den dyra aktiva DP-DVI adaptern (varning för Apples variant som krånglat) men lite längre upp i tråden så har Ceogar och Wolverine framgångsrikt kört på Kompletts 350:- DP-VGA adapter.

Du ska inte behöva mer kablar, skärmen kommer oftast med en DVI kabel.

Nu har jag svarat dig i två trådar på olika spörsmål

Berätta mer ingående, vad är det som strular med Apples adapter? Hade varit bra att veta då jag planerar att beställa en sådan!

Permalänk
Moderator
Moderator

Ja du, jag är på språng hemåt så hinner inte nu. Men det finns åtminstone en som försökt här på SweC som fått problem med den. Wet Dream ägaren Mr Axis hade det, så finns det ngn mer som försökt sig på det men inte lyckats. Det finns en tråd som Mr Axis skapade som jag svarat i. Kan länka senare eller så söker du reda på den.

Återkommer.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Klart du kan köra den dyra aktiva DP-DVI adaptern (varning för Apples variant som krånglat) men lite längre upp i tråden så har Ceogar och Wolverine framgångsrikt kört på Kompletts 350:- DP-VGA adapter.

Du ska inte behöva mer kablar, skärmen kommer oftast med en DVI kabel.

Nu har jag svarat dig i två trådar på olika spörsmål

Verkar ju vettigt, kopplar man in den till skärmen med vga eller är det bättre att köra en VGA>DVI adapter vidare till skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixxi:

tjena, har suttit o tänkte länge nu, har hd5970 och kan inte bestämma mig för ifall jag ska ha 3x24" eller 3x21"
jag ska ha 3 av samma skärm så det kommer bli ganska dyrt därför tänkte jag ta någon av de billigare sorterna, men är det någon som har sett en uppsättning av 24" och liknande 21" ? vilken rekommenderar ni?

Varför inte 23"? Dell U2311H kör jag med och är väldigt nöjd. Inte så farligt dyra heller på 2359 kr ink frakt om man är student.

#10197331

Permalänk
Medlem

Tjenare. Sitter o funderar på att uppgradera mig lite på datorfronten. 3 skärmar känns väldigt attraherande och jag vänder mig nu till er för att be om lite tips.

Datorn jag har tänkt köra detta på har följande specs:

p5Q deluxe
Q9550
HD4870x2
4gb corsair minne
750W corsair nätagg
Fractal design r2
Dell UltraSharp 2209WA <--- skärm

Vad behöver jag uppgradera? Hade tänkt använda min dell skärm och köpa till 2st 22" skärmar med samma upplösning. Dock inte exakt samma eftersom det blir lite väl mycket pengar att lägga ut då. Tänkte mig 2st lite billigare skärmar. (Kommer detta se fult ut?)

Skulle även vilja höra med er om vilket grafikkort ni tycker jag ska köpa. Behöver inte köra alla de värsta spelen på max inställningar. (upplösningen kommer vara på 1680x1050 på 3st skärmar)
Kanske en crossfire lösning ?

mvh
Mattias

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xerbee:

Varför inte 23"? Dell U2311H kör jag med och är väldigt nöjd. Inte så farligt dyra heller på 2359 kr ink frakt om man är student.

#10197331

+1

Jag kör 5970 själv på samma skärmar. Riktigt nice.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hirsch:

Berätta mer ingående, vad är det som strular med Apples adapter? Hade varit bra att veta då jag planerar att beställa en sådan!

Mr. Axis fick problem och använde en apple adapter, vet ej hur det gick då han inte återkom.
http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/935090-otroligt-irriterande-problem-med-eyefinity/

WSGF tråd där de inte direkt rekommenderar adaptern heller.
Widescreen Gaming Forum • View topic - FAO: Apple Mini DP > DVI Adapter Users - Which Monitors?

[all variants] 3 Monitor setup with ATI Eyefinity? - Ubuntu Forums

Läs texterna bifogade till Youtube klippet;
YouTube - ATI 5870 and Eyefinity COD World At War (3) 24" Monitors

Men det finns också rapporter om folk som lyckats så jag vet inte, skulle hålla mig borta från Apple.

Varför inte denna?

Komplett.se - HIS Adapter Active DP to DL-DVI

Eller?

Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to VGA

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av majje:

Tjenare. Sitter o funderar på att uppgradera mig lite på datorfronten. 3 skärmar känns väldigt attraherande och jag vänder mig nu till er för att be om lite tips.

Datorn jag har tänkt köra detta på har följande specs:

p5Q deluxe
Q9550
HD4870x2
4gb corsair minne
750W corsair nätagg
Fractal design r2
Dell UltraSharp 2209WA <--- skärm

Vad behöver jag uppgradera? Hade tänkt använda min dell skärm och köpa till 2st 22" skärmar med samma upplösning. Dock inte exakt samma eftersom det blir lite väl mycket pengar att lägga ut då. Tänkte mig 2st lite billigare skärmar. (Kommer detta se fult ut?)

Skulle även vilja höra med er om vilket grafikkort ni tycker jag ska köpa. Behöver inte köra alla de värsta spelen på max inställningar. (upplösningen kommer vara på 1680x1050 på 3st skärmar)
Kanske en crossfire lösning ?

mvh
Mattias

Uppgradering: GPU
Upplösning: 5040x1050 (3ggr 1680x1050)

Din nuvarande dell har varken DP eller VGA anslutning, därmed blir du antingen tvungen att köpa en adapter eller att en av de skärmarna du köper har en av de två varianterna. Du måste inte ha den skärmen i mitten heller. Jag rekommenderar en DP kapabel skärm så slipper du adapters helt.

Vill du ändå köra på adapters så har jag länkat i posten ovanför till två st på komplett.se, antingen en aktiv DP-DVI adapter eller en DP-VGA.

Så, vilket grafikkort? Mindre än en 5850 vill jag nog inte rekommendera;

ATI Radeon 5850 5830 - Featured Review - WSGFWiki

Testet ovan visar samma hårdvara men olika GPU på olika upplösningar, mycket talande test. Rekomenderar att du läser hela.

Tittar du på tredje gruppen av staplar från vänster så ser du effekten av att spela på 5040x1050 (din tänkta upplösning) med olika kort. Dirt 2 är bara ett exempel av flera spel i testet men ger dig en fingervisning om vad du kan vänta dig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Mr. Axis fick problem och använde en apple adapter, vet ej hur det gick då han inte återkom.
http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/935090-otroligt-irriterande-problem-med-eyefinity/

WSGF tråd där de inte direkt rekommenderar adaptern heller.
Widescreen Gaming Forum • View topic - FAO: Apple Mini DP > DVI Adapter Users - Which Monitors?

[all variants] 3 Monitor setup with ATI Eyefinity? - Ubuntu Forums

Läs texterna bifogade till Youtube klippet;
YouTube - ATI 5870 and Eyefinity COD World At War (3) 24" Monitors

Men det finns också rapporter om folk som lyckats så jag vet inte, skulle hålla mig borta från Apple.

Varför inte denna?

Komplett.se - HIS Adapter Active DP to DL-DVI

Eller?

Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to VGA

För jag har två stycken HD5970, mini-DP.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hirsch:

För jag har två stycken HD5970, mini-DP.

Du fick inte med en mini-dp till dp adapter heller? Vissa tillverkare snålar verkligen alltså. XFX skickade med i sin 5970.

Hmm. Gjorde ett par sökningar men inte helt lätt att hitta mini-dp till dp adapters.

Det finns ett par forumpostare på WSGF som hävdar att det fungerar med apples adapter men den är inte på ATI's sida över testade och fungerande adapters så de rekommenderar den inte...

http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.aspx

Kan kolla lite till senare kanske, lycka till.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har 3st Benq 2210 Eco på mitt 5970. 2st DVI -> HDMI samt en miniDVI till VGA med hjälp av en apple adaptor från kjell som kostar ca 100 spänn. Funkar utmärkt dock att notera att anloga skärmen kommer ha andra färger mot DVI. Har försökt att ställa in den ett par gånger dock så är skillnaden så liten men endå märkbar att jag vill skrika

Allt funkar bra, enda spelet jag stöt på som inte funkar med eyefinity är Modern Warfare 2 som inte skalar alls utar strechar bilden. En bra ide är att göra profiles för Eyefinity och Extended för att sedan kunna skifta mellan dem. Exempelvis när man skall se på film eller vill ha flera saker fullscreen så ändrar man till Extended. När man vill spela med alla skärmar så skiftar man till Eyefinity.

Lätt att fixa bara att gå in när man är klar med sin Eyefinity profil och sedan gå in på profles och save all settings profile.

Har en Eyefinity och Extended med ctrl + alt + F3 respektive + F4

Någon ser nån skillnad på färgerna ?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Har 3st Benq 2210 Eco på mitt 5970. 2st DVI -> HDMI samt en miniDVI till VGA med hjälp av en apple adaptor från kjell som kostar ca 100 spänn. Funkar utmärkt dock att notera att anloga skärmen kommer ha andra färger mot DVI. Har försökt att ställa in den ett par gånger dock så är skillnaden så liten men endå märkbar att jag vill skrika

Allt funkar bra, enda spelet jag stöt på som inte funkar med eyefinity är Modern Warfare 2 som inte skalar alls utar strechar bilden. En bra ide är att göra profiles för Eyefinity och Extended för att sedan kunna skifta mellan dem. Exempelvis när man skall se på film eller vill ha flera saker fullscreen så ändrar man till Extended. När man vill spela med alla skärmar så skiftar man till Eyefinity.

Lätt att fixa bara att gå in när man är klar med sin Eyefinity profil och sedan gå in på profles och save all settings profile.

Har en Eyefinity och Extended med ctrl + alt + F3 respektive + F4

Någon ser nån skillnad på färgerna ?
http://image.bayimg.com/hankkaacj.jpg

Tycker den gröna till vänster ser lite gul ut,
och den röda i mitten ser lite "matt" ut... Är väl säker bara någon illusion
dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Har 3st Benq 2210 Eco på mitt 5970. 2st DVI -> HDMI samt en miniDVI till VGA med hjälp av en apple adaptor från kjell som kostar ca 100 spänn. Funkar utmärkt dock att notera att anloga skärmen kommer ha andra färger mot DVI. Har försökt att ställa in den ett par gånger dock så är skillnaden så liten men endå märkbar att jag vill skrika

Allt funkar bra, enda spelet jag stöt på som inte funkar med eyefinity är Modern Warfare 2 som inte skalar alls utar strechar bilden. En bra ide är att göra profiles för Eyefinity och Extended för att sedan kunna skifta mellan dem. Exempelvis när man skall se på film eller vill ha flera saker fullscreen så ändrar man till Extended. När man vill spela med alla skärmar så skiftar man till Eyefinity.

Lätt att fixa bara att gå in när man är klar med sin Eyefinity profil och sedan gå in på profles och save all settings profile.

Har en Eyefinity och Extended med ctrl + alt + F3 respektive + F4

Någon ser nån skillnad på färgerna ?
http://image.bayimg.com/hankkaacj.jpg

Jag har numera tre st exakt likadana skärmar och efter som jag kör ena på vga- dp så blir färgerna lite lite annorlunda på den Tror inte det går att lösa bättre med nån inställning.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag sitter också och funderar på eyefinity. Men jag har ganska tight budget. Runt 3500-4000. Men kan tre st Komplett.se - BenQ 21,5" LCD T2210HDA vara något kanske?

Någon som har någon erfarenhet av dessa?

Just nu har jag en 24" i 1920x1200. Alltså i 16:10. Men skärmar i den upplösningen är nog lite för dyra. Då undrar jag om det skulle räcka att köpa två st av de jag länkade ovan och köra med den jag har nu som primärskärm?
Vet inte om det går så bra att blanda 16:9 upplösningar med 16:10. Eller?

Permalänk
Inaktiv

Jag har lite problem med två spel i Eyefinity, BioShock och Call of Duty: Modern Warfare.

Jag har kollat på WSGF och följt instruktionerna utan att lyckas. Mina spel är köpt via Steam och jag har testat Widescreen Fixer för bägge spel utan något som helst resultat. Jag väljer spelen i listan (Modern Warfare (Steam) respektive Bioshock DX10), ställer in att jag kör 3x16:10 men när jag aktiverar hotkey väl inne i spelet händer absolut inget.

Det är extra konstigt med Bioshock då spelet enligt AMD själva ska vara så gott som fullt kompatibelt: http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-software....

Någon som fått dessa spel att fungera och som kanske ser vad jag kan ha missat?

Permalänk
Medlem

Jag glider in tråden jag också. Har nämligen lite problem med med just Eyefinity.

3st Samsung 2253BW
XFX 5870 1GB
Win 7 64bit
Asus P6T SE
Bizlink DP-DVI Active adapter

Får det fan inte att fungera. Felsökt rätt länge nu och provat vad som känns att vara det mesta.
Bland annat returnerat adaptern och fått en ny, kollat så adaptern får tillräckligt med ström via usbporten, provat olika sladdar, olika skärmar, olika usbslots, olika upplösningar osv..

Vad som händer är lite olika. Initiellt hittade datorn skärmen kopplad via adaptern men fick bara bild några sekunder, numera får de två skärmarna kopplade via DVI ingen bild och tappar signalen då jag pluggar in skärmen kopplad via adaptern. Vafan? Ibland får jag bild en sekund eller två likt ett flimmer på skärmen kopplad via DP-porten men DVI-skärmarna blir svarta. Till mestadels är det bara en massa tappade signaler dock utan "Check signal connection" utan flipprande mellan VGA, Digital sedan svart och väntläge.

Börjar bli rätt less men samtidigt är man ju sugen att testa!
Adaptern är som sagt Bizlinks och den är inhandlad från Dell.

Högst tacksam över eventuella tips/lösningar/sakerjaginteprovat.

Edit: Adaptern i fråga finns med i http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.a... så den bör fungera. Vad kan vara fel? Mjukvaran i adaptern bör heller inte vara problemet då den inhandlades nyligt. Ominstallerat drivisar till grafikkortet har jag också gjort. Ibland under uppstart så ser jag bootloggen på både en skärm kopplad via DVI och den kopplad via adaptern i ett par sekunder men senare då windows bootas så dör skärmen kopplad via adaptern. Nu vetifan om ens det fungerar. Nu dör som sagt "DVI-skärmarna" så fort jag ger adaptern ström. Skjut mig.

2nd Edit: Efter många ytterligare timmars felsökning som inkluderade en grafikkortsbiosflash så har jag kommit fram till att det är något med upplösningen på DP-skärmen som bråkar. Jag kan få den att visa bild i låg upplösning men banne mig inte i 1680x1050 som är native. Några ideér?
Kan det kanske ha att göra med strömförsörjningen till adaptern (dvs. usb)? Jag har provat lite olika usbslottar inklusive ett par på en dator bredvid utan framgång. Samt kollat bios så det inte finns något som dämpar strömmen till usbslottarna. Euhm..

3rd Edit: Herregud. Handlade samma adapter från Inet istället och den fungerade direkt (trots att det är av samma tillverkare: Bizlink). Än en gång är det bekräftat att Dell inte är något vidare! Första och sista gången jag handlar av dem..

Permalänk

Sitter just nu och lirar World of Warcraft med Eyefinity upplösning 5760x1080.

Jag vet inte riktigt vad FOV är låst på men jag tycker det blir för utdraget.

Fråga: Går det att göra en profil med upplösningen tex 5000x1080 och få två svarta kanter i vardera ände av ytter-skärmanra?

Målet är alltså att få bilden mindre utdragen.

Att ställa skärmarna på högkant blir inget bra med mina skärmar pga att panelen sticker ut på undersidan.

Tacksam för svar!

Permalänk

Blir också lite sugen på Eyefinity nu, men jag stör mig genom att bara kolla på screenshots av de svarta ramarna.
Har någon något förslag på en skärm med så smala ramar som mänskligt möjligt?

Tack på förhand

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Cooler Master M700w | Intel Core 2 Duo E8400(Zalman CNPS9700LED) | Asus Rampage Formula x48 | Kingston HyperX 4x1gb | WD 250gb x2 (Raid0) | 2 x Gigabyte Radeon HD4870 CrossfireX @ stock | Audigy 2 ZS | Zalman MFC-M1 controller | 3dmark06: 20151 Vantage: P12912
|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av RödMicra:

Sitter just nu och lirar World of Warcraft med Eyefinity upplösning 5760x1080.

Jag vet inte riktigt vad FOV är låst på men jag tycker det blir för utdraget.

Fråga: Går det att göra en profil med upplösningen tex 5000x1080 och få två svarta kanter i vardera ände av ytter-skärmanra?

Målet är alltså att få bilden mindre utdragen.

Att ställa skärmarna på högkant blir inget bra med mina skärmar pga att panelen sticker ut på undersidan.

Tacksam för svar!

Skippa fullscreen?

----------------------------------------------------------------

Undrade om nån vet hur de blir om man kör Eyefinity med 3st Samsung 22" 2233RZ (120Hz) skärmar på ett GeForce GTX 470.

EDIT: lite stavfel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harax:

Skippa fullscreen?

----------------------------------------------------------------

Undrade om nån vet hur de blir om man kör Eyefinity med 3st Samsung 22" 2233RZ (120Hz) skärmar på ett GeForce GTX 470.

EDIT: lite stavfel

Du behöver två GTX 470 för att kunna köra Nvidia Surround.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Du behöver två GTX 470 för att kunna köra Nvidia Surround.

ok, tyvärr räcker inte mina pengar till då ;P

Permalänk
Medlem

Hej!
Har legat och läst hela tråden.
Är nu fruktansvärt sugen på att köpa en till skärm och sparka igång EyeFinity men har några frågor, skulle va tacksam om nån kunde svara på dem.

Jag har 2st LG W2286L-PF 22" WIDE TFT LED BLACK
Ska man satsa på och köpa en till och sen bara koppla den men Sapphire adaptern?
Sapphire Adapter Active DP to VGA

Vill ju gärna ha 3 av samma, men ni som vet är det någon märkbar skillnad på bildkvalitén på den monitorn som sitter i DP (med adapter) eller ska jag köpa en med Native Displayport och isf. finns det nån 22" som någon kan rekommendera?
Datorn i signatur

// Nesox

Edit: Nvm har beställt en till nu, kommer med bilder när allt e klart

Visa signatur

CPU: Intel C2DE8500 @ 3.21Ghz
Moderkort: Gigabyte GA EP35-DS4 Minne: OCZ Reaper PC2 8500 8192MB
Grafik: ATI Radeon HD 5870 1GB HDD: 3 TB
PSU: CM Real Power M520

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jultomten123:

Hej!
Har legat och läst hela tråden.
Är nu fruktansvärt sugen på att köpa en till skärm och sparka igång EyeFinity men har några frågor, skulle va tacksam om nån kunde svara på dem.

Jag har 2st LG W2286L-PF 22" WIDE TFT LED BLACK
Ska man satsa på och köpa en till och sen bara koppla den men Sapphire adaptern?
Sapphire Adapter Active DP to VGA

Vill ju gärna ha 3 av samma, men ni som vet är det någon märkbar skillnad på bildkvalitén på den monitorn som sitter i DP (med adapter) eller ska jag köpa en med Native Displayport och isf. finns det nån 22" som någon kan rekommendera?
Datorn i signatur

// Nesox

Edit: Nvm har beställt en till nu, kommer med bilder när allt e klart

Du kan vara lugn jag kör med just den adaptern och skillnaden är försvinnande liten.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10302964']Du kan vara lugn jag kör med just den adaptern och skillnaden är försvinnande liten.

Ok, låter bra.
Kan knappt bärga mig

Visa signatur

CPU: Intel C2DE8500 @ 3.21Ghz
Moderkort: Gigabyte GA EP35-DS4 Minne: OCZ Reaper PC2 8500 8192MB
Grafik: ATI Radeon HD 5870 1GB HDD: 3 TB
PSU: CM Real Power M520