Nya Slipstream från Scythe

Permalänk
Melding Plague

Nya Slipstream från Scythe

Scythe utökar sortimentet med tre nya fläktar i den populära serien Slipstream.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Intressant att de har redan gett konsumenten en "fläktkontroller" från början

Annars tror jag inte att man vill ta upp en massa PCI-platser i chassit med en massa plåtbitar med en skruv på

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Intressant att de har redan gett konsumenten en "fläktkontroller" från början

Annars tror jag inte att man vill ta upp en massa PCI-platser i chassit med en massa plåtbitar med en skruv på

Har sånna liknande på mina vga kylningar, det är en skön grej och jävligt uppskattat. Skulle dock vara ännu bättre om det gick att avmontera själv utan att behöva klippa och trixa.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt med fler pwm-fläktar. Hoppas de håller minst lika bra kvalitet som de gamla SS.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Schythe utökar sortimentet med tre nya fläktar i den populära serien Slipstream.

Läs nyheten

*host* Scythe heter dom väl i alla fall...?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
*host* Scythe heter dom väl i alla fall...?

Så är det, har också lite småsvårt att stava't ibland. Lätt hänt.

Permalänk
Medlem

hade väl vart smartare om man kunnat sätta kontrollern i fram på datorn så man slipper krypa under skrivbordet

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pecill
hade väl vart smartare om man kunnat sätta kontrollern i fram på datorn så man slipper krypa under skrivbordet

Det är dax för fjärrstyrda fläktontroller tycker jag.
Har fjärrstyrning på mina El-skarvdosor som ligger i travar under datorn, Det fungerar ju perfekt.

Praktiskt att kunna styra fläktarna om man har många.
Har ca10 st i lådan varav 5st Scythe slip stream 800varvare men ibland kan det vara bra att kunna justera lite. då blir det fullt i bakplåten och ryggskott om man hade alla där bak
En vanlig fläktkontroll typ Zalman & Akasa kräver ju armlängds avsvtånd till datorn.
Nån som vet om det finns?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Ehm...va? Jag köpte en PWM-styrd Slipstream med 1300rpm (max) i januari? Vad är det för skillnad till den här? (den kostade dessutom ~60kr, vilket var väldigt trevligt)

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Nice, ge mej!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Det som slog mig var det något "fattiga" i att inte ha sleevade kablar, utan nån plastspiral.
Känns inte så genomtänkt.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Slipstream är allt jag kör på, mest fläkt för pengarna!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

PWM Scythe fläkt med belysning !! Ska jag har att hänger under min AC accelero S1 rev2..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Ser jäkligt fina ut

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Har tidigare flertalet slipstream och jag tycker de definitivt är mer prisvärda än svindyra noctua.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Har tidigare flertalet slipstream och jag tycker de definitivt är mer prisvärda än svindyra noctua.

Absolut!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori