Omröstning Inet Taurus tävlingsbidrag

Permalänk
Medlem

Med tanke på kritiken här i tråden försökte jag snabbt fixa till den lite för att förhoppningsvis få den lite mindre Unicorn-ig, la även in ett förslag till ett emblem Vore kul o veta om folk tycker ändringen var i rätt riktning så att säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Med tanke på kritiken här i tråden försökte jag snabbt fixa till den lite för att förhoppningsvis få den lite mindre Unicorn-ig, la även in ett förslag till ett emblem Vore kul o veta om folk tycker ändringen var i rätt riktning så att säga.

Tycker den ser ut som en rebellisk tonårsenhörning nu.. alltså, grejen är att halsen är helt fel, smäckert krökt liksom. Det kallas ju inte tjurnacke för inte. Sen är den lockiga manen skum. Tjurar har inte man. Sammanfattningsvis är det som många säger en clean design men den för inte tankarna till ett prestandamonster.

Min favorit är nr 16, om man avstår från den metalliska ramen. Hade det röda varit fristående hade den lugnt fått min röst.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Röstade på nummer 2.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Tycker den ser ut som en rebellisk tonårsenhörning nu.. alltså, grejen är att halsen är helt fel, smäckert krökt liksom. Det kallas ju inte tjurnacke för inte. Sen är den lockiga manen skum. Tjurar har inte man. Sammanfattningsvis är det som många säger en clean design men den för inte tankarna till ett prestandamonster.

Min favorit är nr 16, om man avstår från den metalliska ramen. Hade det röda varit fristående hade den lugnt fått min röst.

Förstår din tanke, tror bara vi har lite olika synsätt Tanken har aldrig varit att det är tjurens hela nacke/hals man ser, utan att det bara är avkapat strax bakom huvudet om du förstår. Du tycker ju dock inte som du gör utan anledning vilket tyder på att något är otydligt och fel, så jag kan inget annat än tacka för kritiken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Förstår din tanke, tror bara vi har lite olika synsätt Tanken har aldrig varit att det är tjurens hela nacke/hals man ser, utan att det bara är avkapat strax bakom huvudet om du förstår. Du tycker ju dock inte som du gör utan anledning vilket tyder på att något är otydligt och fel, så jag kan inget annat än tacka för kritiken!

Röstade på din, gillade den skarpt! Stilrent och snyggt, precis som det ska vara!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Avstängd

Bidrag 11!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Angenämnt problem med för många bra bidrag

Röstade på 2'an, gillar den stilrena looken som kommer hålla i längden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Helt klart en förbättring! Ser dock ut som han sover. Kanske inte förmedlar rätt bild av datorn då. Eller är han kaxig och överlägsen Kanske jag som ser fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.home.no/arelion/taurunew.jpg

Är det inte lite fel att komplettera sitt bidrag under tiden som röstningen pågår? Är det inte risk att folk vill ändra sin röstning då eller att folk röstar på annat vis? Inte för att det spelar mig någon större roll, men ändå värt en tanke.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag röstade på bidrag 7, för jag tycker den smälter in i Inets övriga design bäst. Dock hade den ju inte fått så många röster tyvärr. Näst bäst var bidrag 1, så jag hoppas den får fler röster i slutspurten!

5an är snygg, men lite väl generisk, kanske...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Proffsmoddare

2 och 5 är lätt bäst enligt mig!

Skulle skarpt gilla 5an på en qpad tex

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Röstade 2 jag.

Medans jag satt och diskuterade med en polare om bidragen så nämnde han en sak, att bidrag 3 liknar något VÄLDIGT mycket. Så jag kollade runt lite på saker som redan har tjurar i sin logo. Kom då ofc in på Red Bull, och se:

Jämnför den med bidrag 3's bilder så ser du att dom är 99% lika varandra. Dags för att bli diskad kanske?

Permalänk
Medlem

Röstade på #1.

Känns verkligen som den antyder riktig power och svart och rött ser bra ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Nr. 17 fick min röst.
Känner att jag behöver motivera lite; När man själv vet att det man har är grymt så är det bara kul att tona ner på seriositeten. Ex. om man har en överklockad i7 med två 5970 i crossfire, 24gb ram och 2x ssd i raid 0, chassi? Något med hello kitty.

För övrigt tycker jag att det var extremt många väldigt bra bidrag! Kudos till alla som visats!

Så du skulle inte ha något emot att slanta upp för en värsting-Ferrari med ljusrosa glitterlack?

Jag förstår mycket väl din poäng, men håller inte med.

Nr 17 är en skämtteckning, inget annat. Den är rolig, men det är allt. Pinsamt att den kom med. Det hade varit ok om den fått ett tröstpris, men placerats utanför finalen.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Nummer 17 om den hade varit mer seriös gjord

För mig får det bli 6:an

Tycker 2:an som så många pratar om är för lik en häst. Annars var den väldigt bra och ser snygg ut på ett chassi, om det ändå var Stallion istället för Taurus

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuzul
Röstade 2 jag.

Medans jag satt och diskuterade med en polare om bidragen så nämnde han en sak, att bidrag 3 liknar något VÄLDIGT mycket. Så jag kollade runt lite på saker som redan har tjurar i sin logo. Kom då ofc in på Red Bull, och se:
http://scivi.air-nifty.com/motors/images/RedBullVW1.jpg

Jämnför den med bidrag 3's bilder så ser du att dom är 99% lika varandra. Dags för att bli diskad kanske?

Det är fler bidrag som borde diskas. Juryn har inte följt sina egna regler. Pinsamt även det.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

inte för att jag skulle köpa en färdig dator men om jag skulle det hade en glimt i ögat vart klockren och bidrag 17 var just det

lycka till och kul o se hur jävla många kreativa människor de e som hänger här

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.

Permalänk
Medlem

#5 för att den är riktigt snygg och passar både som ren SvartVit logga samt med mer estetik

Permalänk
Medlem

Jag började med att göra min logga i vektor och kunde därför extrahera ut alla banor så att jag lätt kan göra den i 3D tex.. Kunde inte hålla mig i går så jag pulade ihop mitt bidrag även som 3D logga. Jag tror den skulle funkat fint som ett litet emblem på ett chassi!?.

Jag renderade ut denna till en liten animation oxå.. verkar dock hacka en aning i början hos denna uppspelnings-sajt?

Animation

Permalänk

Gillade nog 2 mest pga av att den var så sjukt stilren. 17 var grymt rolig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iPW
nja, dessa var väl ändå inte de bästa..
Är det bara domma som har chans för att vinna samt få tröstpris?

disappointing..

Någon som är arg? haha

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

En maskulinare version av tvåan hade varit najs, annars är det nr 17 som gäller!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Jag diggar #16, den övre bilden är skön, påminner mej om fågel fenix.
"Tjuren" var dock inge vidare i mitt tycke.

Rösten läggs på #5, med motiveringen att den har en bra mix av utseende och stilrenhet som gör den snygg utan att sticka ut för mkt.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Bidrag 2 fick min röst, den logon är i klass med Lamborghini och Ferraris logomärke.

Den kan beta "taurus Scudetti" ! (Scudetti betyder "insignia/märke på Italienska"

Har man sett Formula 1 innan så har man troligast hört detta innan, iaf liknande när de sagt "Ferrari scudetti" och liknande.

Nummer 17 är riktigt lustig, men inte riktigt... i klass med vad Inet marknadsför sig för att vara..

Permalänk

http://www.inet.se/gfx/taurus/12.jpg

vet inte men har för mig jag sett den tjuren och liknande text nånstans...

vet inte om texten sa just taurus men nått liknande teckensnitt iaf

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Jag skulle inte ha något på chassit men Bidrag 4 och 2 är fruktansvärt snygga!

Tål att tänkas på dock, det är över 10k vi snackar om, vet man vad man vill ha så bygger man väl själv så vem riktas produkten till?

Bidrag 4 är ett väldigt snyggt bidrag. Oerhört! Sedan har man de andra som ser lite mer gamer/barnsliga ut. Men som sagt, vem ska köpa produkten?

Många har röstat på femman men fortfarande, den vill man väl inte ha på ett chassi, för det är väl en logga vi snackar om. Liten diskret. Jag tror 4;an hade suttit fint nere i högra hörnet på en burk.

Permalänk
Medlem

Nu är det här ingen modifiering av befintligt bidrag, utan endast en extrahering av enstaka designelement. Här kommer "kladdet", som någon så fint beskrev det ;-), mer fristående placerat på ett chassi.

Mvh David

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.home.no/arelion/taurunew.jpg

Grym potential, annan vinkel och form på ögonen, kanske någon linje för noshålet, lite kraftigare nacke(antagligen lite högre och längre i överkant) och det kommer nog bli en tydligare tjur.
Jag hejar lite på din eftersom jag tycker den är klart stilrenast och antagligen är den som fungerar bäst på flest datorer/personer, även om jag råkade rösta på 4an.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diangel
Nu är det här ingen modifiering av befintligt bidrag, utan endast en extrahering av enstaka designelement. Här kommer "kladdet", som någon så fint beskrev det ;-), mer fristående placerat på ett chassi.

[Bild]

Mvh David

Ser jäkligt schysst ut!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Grym potential, annan vinkel och form på ögonen, kanske någon linje för noshålet, lite kraftigare nacke(antagligen lite högre och längre i överkant) och det kommer nog bli en tydligare tjur.
Jag hejar lite på din eftersom jag tycker den är klart stilrenast och antagligen är den som fungerar bäst på flest datorer/personer, även om jag råkade rösta på 4an.

Tack för kritien :)Håller med om ögonen, de blev lite hafsigt gjorda bara för att jag ville se hur det såg ut med ett öga. Någon detalj för noshålet lät som en smart idé! Tror även att du har en poäng med nacken där, får ta med mig synpunkterna ifall det blir någon ytterligare redigering