SweClockers 5.0 lever!

Permalänk
Medlem

Fan känns ju som allt flyter ihop.. fett jobbigt att se skillnad på vart saker slutar och börjar..

Näe det här sög!

Permalänk
Medlem

Tycker personligen det är jobbigt at ha reklamen på då jag får scrollning till höger/vänster pga att jag kör 1280x1024.

Reklamen mellan Notiser och Nytt i forumet är lite drygt också, känns både kompakt och utspritt på samma gång.

Annars så tycker jag sidan har funkat kalas

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Tycker det ser grymt ut och trvis jättebra än så länge

Visa signatur

ninjas, lasers and shit!

Permalänk
Skrivet av PMJ:

Tycker personligen det är jobbigt at ha reklamen på då jag får scrollning till höger/vänster pga att jag kör 1280x1024.
http://pici.se/thumbs/t_swBZyLwZy.gif

Reklamen mellan Notiser och Nytt i forumet är lite drygt också, känns både kompakt och utspritt på samma gång.

Annars så tycker jag sidan har funkat kalas

Och jag tycker det är massivt med utrymme till höger när man kör med 1920x1200
http://pici.se/pictures/TBJPdSriT.jpg

Vill bredda nyhetsspalten mera! (naturligtvis dynamiskt beroende på upplösning så folk inte måste scrolla mer haha )

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk

Bra, spotta ut kritik så blir allting bättre både för oss som läsare och Sweclockers AB som företag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Bara posstivkritik här!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TooMpa:

Fan känns ju som allt flyter ihop.. fett jobbigt att se skillnad på vart saker slutar och börjar..

Näe det här sög!

mm, vet fan inte var man är. precis som aftonbladet

Permalänk
Medlem

Det var ju ett stort steg tillbaka - alla bilder saknas och allting känns rörigt och färgerna är för starka på en del platser. Den gamla sidan var hästlängder bättre. Den krävde mer bandbredd visst, men den nya är ju helt kass...sorry...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Inte så illa tycker jag...

lite nytt här och var men jag måste tycka att det laddar fortare nu än innan!
Det där med estetik struntar jag i, så länge det går att hitta vad man letar efter och att det är lätt att läsa på skärmen, vilket det fortfarande går tt göra.

Tummen up!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Ber om ursäkt ifall någon tar illa upp...

Detta var bland det värsta jag vart med om...funderar allvarligt på att sluta kolla på Sweclockers...orkar inte argumentera men detta var fan inget steg framåt...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Musikälskare

Som en del skriver är jag med missnöjd :/

Hoppas SweC tar till sig kritiken, tror mycket hade ändrats om man får välja tema själv

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tyckte de gamla smileysarna var bättre också.

Eller är det nya?

En del är nya, denna verkar vara den gamla --->

Edit igen: Nu är det bara nya

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
ASUS Nordic

Gillar den nya sökfunktion väldigt mycket!

Permalänk
Avstängd

Går inte komma till första inlägget när man vill läsa inlägg och den oranga färgen gör att det är svårt att läsa inläggen "flytande". Tyckte även att framsidan var bättre innan. Den äldre versionen var så mkt bättre än denna skiten ni har nu.
Får sluta gå in på Sweclockers tills ni fixat detta, sidan ser för rörig ut =/
Sen tar det mellan 1-2 min att logga in för mig, gick typ på 3 sek innan.

Betyg: 1/10.

Permalänk
Medlem

Läckert! Tummen upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TooMpa:

Fan känns ju som allt flyter ihop.. fett jobbigt att se skillnad på vart saker slutar och börjar..

Näe det här sög!

Jag håller helt med.. Jäkligt grötigt är det.. vill ha tillbaks gamla swec .. Betydligt skönare att vila ögonen på.. iaf forumsdelen (bara där jag är hursomhelst)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TooMpa:

Fan känns ju som allt flyter ihop.. fett jobbigt att se skillnad på vart saker slutar och börjar..

Näe det här sög!

Att du inte ser var saker börjar och slutar kanske beror på att du suger för mycket fett?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Håller med första sidan ligger mycket till vänster samt nyheterna nu ser man bara 2 3st förut såg mna iaf 5-7 st på första sidan.
Samt förgerna flyter ihop, näpp nu flyttar jag dit där man ser vad som är läst och oläst samt forums menyerna är bättre.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk

Bara jag som fått säkerhetstoken buggen? Gick inte att logga in sen helt plötsligt var jag inloggad tydligen?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

grymt!! ser fram emot att checka sidan lite mer:)

Permalänk
Medlem

Som många andra sagt, gillar inte det oranga, får scrolla mer för mindre. Hade varit bra om man fick välja tema själv, typ som google mail har.

Permalänk

Skönt med lite ny och fräsch design. Gillar Sweclockers 5.0 enormt mycket! Ett bra lyft från version 4.

Jag har bara en liten sak att klaga på, och det är snabbnavigerings-knappen. Jag tycker den är lite för långt ner i forumet. Ni skulle kunna byta plats på den och den lilla rutan "Visningsalternativ".
Visserligen kanske det bara är jag som stör mig lite på knappen, men eftersom jag använder den ofta så skulle det vara skönt med lite lättare åtkomst.

Jag fick en positiv överraskning idag när jag såg att vissa saker hade ändrats på sidan bara sedan igår eftermiddag.
Keep up the good work!
/Calle

Permalänk
Medlem

Gillar inte den nya sidan.. den förra var mycket bättre imo. Gillar inte hur ni har gjort med gallerierna, innan gick det snabbt och enkelt att se vilka som har uppdaterat och så vidare men nu är den en enda stor röra. Snyggt design i övrigt förutom då galleriet.

Permalänk
Medlem

Jo som någon sa så är det synd att trådar inte ändrar färg efter man besökt dom. Samma sak med ikonerna som talar om status. Det är mycket enklare att snabbt identifiera statusen av tråden via färg än nån liten ikon man ska analysera. Speciellt när alla är gråbleka.

Permalänk
Medlem

Jag kanske är dum. Men jag hittar inte hur man kan gå till senaste lästa inlägget i en tråd. Finns inte den funktionen?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zart:

Jag kanske är dum. Men jag hittar inte hur man kan gå till senaste lästa inlägget i en tråd. Finns inte den funktionen?

Egen spalt till höger om trådtiteln, klicka på ikonen intill användarnamnet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ja min annons är uppe!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Herregud, hur får jag min webbläsare att förstå att den ska ladda den nya sidan? Enligt nslookup så har jag den nya dns'en men verkar fortfarande ha den cachead på något sätt. Har rensat den ett flertal gånger och försökt Shift + F5 hur många gånger som helst.

Får köra 81.201.220.164 för att komma åt den för att skriva detta inlägg.

Edit: Pinsamt, hade glömt att jag ändrade hosts-filen för ett par dagar sedan när DNS'en blev uppdaterad.

Permalänk

Riktigt snyggt! Fast sidan känns nästan lite för jobbigt bred för mig som kör 1680 x 1050. I alla fall här på forumet.

Permalänk
Medlem

Igår tyckte jag vid en första blick att nya designen va rätt schysst, minus den vänsterjusterade och lite väl smala ytan för texter. Men efter att ha besökt sidan några fler gånger nu så tycker jag mindre och mindre om den. Jag slog av adblock för det kändes som det rätta att göra, men efter ett tag blev jag galen av den. Reklamen gör en redan ganska rörig ny design att bli ännu mera rörig. Jag tycker det är oerhört jobbigt att koncentrera mig på det jag vill läsa. Att stänga av reklamen igen hjälper lite, men de första anmärkningarna kvarstår som ganska stora minus.

Visa signatur

X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5900X, 2x32GB DDR3600, MSI RTX 4090 Suprim X