Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers 5.0 lever!

Permalänk
Medlem

Jag gillar den nya designen, men känns lite ovant nu i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whzfred:

Jag gillar den nya designen, men känns lite ovant nu i början.

precis, samma för mig.

Permalänk
Medlem

Äntligen är förhandsvisningen igång när man "hovrar" över trådarna, skönt ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Ser fräscht ut!

Permalänk

Sweclockers T-shirt med Logo..

ser att SC logon är på plats..ønskar en t-shirt med den logon och eventuelt en kaffekopp. T-shirt i svart eller vitt och koppen lika så..så kan man välja vad man vill beställa..något SC kan fiksa?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Har megaproblem med inloggningen i det här nya stuket. (Uteslutande Firefox, 3.6.3. atm)

När jag kommer hit klickar jag på "logga in", det kommer då upp en animerad ruta som inte minns
mitt loginnamn eller mitt lösenord, jag skriver sålunda in dessa & klickar ok.
Tugg, tugg, tugg, tugg (händer nada) - & sedan har jag ruttnat & skiter i det.

Antingen surfar jag oinloggad, vilket är värdelöst & då tröttnar jag & surfar någon annanstans,
eller så hittar jag ett inlägg att svara på & då, när man måste logga in för att skriva,
minns Swec äntligen mina uppgifter & det går finemang att bara logga in med ett klick som sig bör.

Har cookies tills de förfaller & minns historik i tre dagar (Fx inställningar.)
Hoppas det här problemet försvinner, annars kommer iaf inte jag att orka surfa här särskilt frekvent.

- Men det är ju rätt snyggt & så.

Mvh

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Alla inlägg, byggloggar, har fått ett mycket proffsigare första gångs intryck! Riktigt underbart! Går in här flera gånger om dagen bara för att förundras över hur otroligt lyckad denna remaken på sidan är!

Permalänk

Då är det bara att slå sig ihop med Hardware.no så blir den skandinaviens bästa..

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Fräscht, men som redan skrivits är den oranga färgen alldeles för stark, estetiskt sett. Det går att göra det mycket ljusare utan att det skär sig i nyansen i "com". Framsidans bild kan inte sparas i Opera snabbval.

Permalänk
Hedersmedlem

Ju mer jag använder sidan desto bättre blir den. Jag tycker fortfarande att det oranga är väldigt trevligt avbrott i den rena designen för övrigt och ingenting som stör alls, tvärtom.

Vore trevligt att hålla den här tråden vid liv och se vad nej-sägarna tycker om en vecka eller två.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! enda grejen jag tycker är lite konstigt är, som tidigare nämnt, att sidan inte är centrerad. men grymt bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av supaman:

riktigt snyggt! enda grejen jag tycker är lite konstigt är, som tidigare nämnt, att sidan inte är centrerad. men grymt bra jobbat!

Håller med lite jobbigt att titta åt vänster hela tiden. Annars är sidan kanon!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Avstängd

Inloggningen är helt efterbliven, går inte komma till första inlägget när man vill läsa komentarer, det oranga gör att det blir jobbigt att läsa, problem att komma in på sidan om man använder anonine, sämre förstasida än versionen innan.
Sweclockers verkar inte ta åt sig kritiken som alla lämnat så blir att lämna denna sida för min del.

Socre: -100/100. Nästan så att jesper.nu's datorforum är bättre...

Permalänk
Medlem

Varför ska alla hemsidor nu ha denna värdelösa funktion "dela" twitter,facebook,digg it. Exempel facebook finns det någon värdelösare sida?. Sen twitter ingen som bryr sig om vad ni tänker på eller gillar eller mäta e-penis om dyraste datorn "aah köpte ny dator för 50 lakan den är grymt bra". Ja kanske det men du är 50 lakan fattigare det skulle vara det roliga isåfall. Värdelösa funktioner kan tas bort, sätt dit en reklam eller något, allt annat är bättre än "dela".

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Oj
Vakna och slå på datorn och det var nånting underligt på min bookmäksfälten !!! Jag trodde det var nån webbsida som trängs in på fältet men det var swecklockers ny lila ikon.

By darrenj at 2010-04-18

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Är jag helt väck eller finns det inget sätt att ta bort sin gamla annons? Kan fasen inte hitta den, någon som vet? Plz hlp

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Vid första anblick så märkte jag ingen skillnad när jag såg den nya versionen för första gången. Det enda som fick mig att inse att det var en ny version var den orangea färgen på diverse ställen.

Om det är bra eller dåligt att man inte märker någon större skillnad vid första anblick låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem

Går ju inte å läsa nyheter längre tycker jag...blir så grymt distraherad och irriterad på allt som e så rörigt!
Dock så börjar jag acceptera den här oranga-listen vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra...men första-sidan/layouten för nyheter e fortfarande lite för mycket att smälta.

Sen lite mörkare färger tack, ögonen blir onödigt ansträngda efter långvarig visit.

Uppdatering snart?

Annars är jag dock nöjd och blir bara mer nöjd allt eftersom tiden går!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem

startsidan är bra men jag stör mig på dom oranga listerna eller vad det är i forumet
fast man vänjer sig väll

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hjälpsam

När jag går in på Swec med IE8 (64 bitar) gnäller webbläsaren över att sidan måste visas via en "kompabilitetsvy".
Plus att det hela tiden är ett jävla tjat om jag saknar Flash (saknar inte Flash ett jävla dugg).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anemic:

Är jag helt väck eller finns det inget sätt att ta bort sin gamla annons? Kan fasen inte hitta den, någon som vet? Plz hlp

Välj redigera i annonsen. De kommer ordna så det syns tydligare

Permalänk
Medlem

Anslutningen avbröts

Servern på www.sweclockers.com svarar inte

* Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en
stund.

* Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.

* Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.

kanske bara jag som har problem

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk

Gillar det ljusa. Äntligen slipper man känna sig som en Emo varje gång man loggar in här... (Ja, jag blev deppig av färgen på tidigare versionen...)

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

När ska ni fixa RSS-länkarna?

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Bara jag som saknar en knapp så att man kan gå till första olästa inlägg? Eller har jag missat något?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av gameresource:

När ska ni fixa RSS-länkarna?

På G, måste spåra felet.

Skrivet av Matte Hedström:

Bara jag som saknar en knapp så att man kan gå till första olästa inlägg? Eller har jag missat något?

Såhär fungerar det. I trådlistningen (den andra spalten) står det senaste inlägget, användarnamn och en ikon med pil. Ikonen tar dig till det senaste olästa inlägget, eller, om du läst hela tråden, till det senaste inlägget.

Dessutom, om du klickar in i en tråd du inte läst, finns det ett val i den svarta randen överst i tråden som heter "visa senast olästa inlägg". Klicka på den så kommer du till det senast olästa.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreas D:

...Såhär fungerar det. I trådlistningen (den andra spalten) står det senaste inlägget, användarnamn och en ikon med pil. Ikonen tar dig till det senaste olästa inlägget, eller, om du läst hela tråden, till det senaste inlägget...

Jag har testat det sedan första dagen och kommer alltid till sista inlägget i trådet oavsett, så det fungerar inte för mig iaf, tyvärr. Det hade minskat ner klickandet med en fungerande "sista olästa inlägg" utan att man behöver klicka sig in i tråden först.

Jag reparerade [quote]-taggen som hade gått sönder. :)
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

Anslutningen avbröts

Servern på www.sweclockers.com svarar inte

* Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en
stund.

* Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.

* Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.

kanske bara jag som har problem

Har samma problem. Kommer inte in på sidan alls för det mesta. Står ingenting om några såna problem så man undrar vad som är galet? Funkade kanon innan.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Nytt och fräscht, bra jobbat!

Visa signatur

CPU: Intel® Core i7 2600K || Motherboard: ASUS P8P67 EVO REV 3.0 || Memory: Kingston HyperX 8GB 1333MHz CL7 || GPU: Asus GTX560 DirectCUII TOP 1GB || HDD: Intel SSD 510 120GB + 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB || PSU: CoolerMaster RealPower M520 || Case: Fractal Design Define R3 || Display: Asus PA246Q 24" 1920x1200 || OS: Win7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Skrivet av megaman1:

Har samma problem. Kommer inte in på sidan alls för det mesta. Står ingenting om några såna problem så man undrar vad som är galet? Funkade kanon innan.

+1
Min ena dator kan inte öppna sweclockers alls, fungerade utan problem innan uppdateringen och den klarar alla andra sidor lika bra som den alltid har gjort.
Min andra dator har inga problem.
Vet inte vad som strular, har testat olika webbläsare

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....