Permalänk

HTC Desire plastig?

Hej!
Funderar på att köpa en HTC Desire och enligt reccensioner och videos verkar den inte plastig men sen såg jag den här artiklen:

http://www.dagensps.se/artiklar/2010/04/15/28865642/index.xml

Här står det ju till och med "hopplöst plastig" kan någon Desire ägare eller liknande bekräfta att det inte stämmer?

Permalänk
Medlem

Detta har jag också undrat! Har funderat på att köpa en Desire men tvekar lite eftersom den enligt mig ser lite plastig ut, jämfört med Legend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseVista:

Hej!
Funderar på att köpa en HTC Desire och enligt reccensioner och videos verkar den inte plastig men sen såg jag den här artiklen:

http://www.dagensps.se/artiklar/2010/04/15/28865642/index.xml

Här står det ju till och med "hopplöst plastig" kan någon Desire ägare eller liknande bekräfta att det inte stämmer?

Min definition av att vara plastig är när materialet först och främst kanske påminner om en billig leksak, typ man knäpper på den med nageln så känns det sprött och ihåligt. Eller om man lite lätt vickar på telefonen så den knackar... det är plastigt för mig.
Med det sagt så kan jag säga att min Desire inte uppfyller mina egna kriterier av plastighet :).

Väldigt fin passform på de lösa delarna. Bakstycket som då är av plast är täckt av sån där matt färg med gummikänsla. Sen har du hela ramen som är av metall, och även knapparna där fram är av metall.
Det man märker av direkt med telefonen är ju såklart den stora skärmen... så mitt helhetsintryck av min nu 4 dagar gamla Desire är att den är härligt lyxig.

Men detta är ju bara min åsikt. Att försöka känna på en själv är ju klart bäst.

Vill även tillägga att vikten som man känner av när man håller den i handen gör att den upplevs som massiv och av hög kvalité.

Permalänk
Medlem

Fick hem min Desire idag, måste säga att jag blev positivt överaskad av hur telefonen känns kvalitémässigt. Jag tycker inte att den känns "så plastig" som det sägs i flera recensioner. Kvalitetskänslan är ju som tidigare nämnts subjektiv. En plastig könsla för mig när det gäller telefon är en sådan som knakar och har taskig passform på de lösa delarna. Desire har ingen av dessa. Enligt min åsikt är en Xperia X10 eller iPhone mer plastig än Desire.

Permalänk
Medlem

Klämde på polarens desire lite, inget knarr eller plastig känsla över huvud taget tycker jag. Batteriluckan var gummerad och satt hur stabilt som helst, plasten runt skärmen/på framsidan misstog jag för metall först, känns mycket gedigen. Plastigt för mig är knarrande passform och ihålig känsla vilket inte fanns alls på desire.

Permalänk
Medlem

Jag har också desire och jag måste säga att jag tycker att den känns väldigt gedigen. Absolut inte plastig.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Säljer Desire och jag kan ju låta meddela att Desire är mycket mindre plastig än t ex Sony Ericssons X10. Den är i stil med HTCs Hero och Legend när det kommer till "plastighet", vilket inte är alls

Permalänk
Medlem

Jag säljer också bland andra telefoner t.ex. desire och kan bara instämma. X10 känns riktigt smäckig i jämförelse!!

Visa signatur

Antec P183 : Asus P6T v2 : i7 930+ Noctua NH-U12P : 6GB Corsair Dominator 1600 Mhz CL8 : Radeon HD 5770 : Intel X25M G2 80GB + 2x 1TB Seagate 7200.12 : Corsair HX-750

Permalänk
Medlem

Desires baksida är visserligen i plast, men mobilen känns absolut inte plastig! Det rör sig om en läcker finnish som ger bra grepp och är mer tålig än de flesta andra material. Kvalité, helt enkelt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Instämmer med de övriga. Utan tvekan den mest gedigna telefonen jag har ägt. Vännerna med iPhone har också blivit imponerade av den upplevda kvalitén.

Permalänk

Kände lite på en idag, den kändes riktigt bra faktiskt. Inte utan att jag blev lite sugen!

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...

Permalänk

Instämmer med de övriga jag med. Är riktigt nöjd med min och den känns inte det minsta plastig.

Permalänk
Medlem

Om man hållt i Legend precis innan så kan Desire upplevas som plastig. Detta gäller dock i stort sett alla telefoner på marknaden
Eller ja, om man ska tala klarspråk så tycker jag inte Desire upplevs som plastig. Känns bara lite trist att de inte kunde släppa en telefon med Legends byggkvalitet och Desires innehåll :/

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Du kommer bli mycket nöjd om du köper en den är lätt den bästa telefonen jag testat

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS