iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon redan har frågat detta men jag orkar inte gå igenom alla sidor så jag ställer frågan igen.
Min iPhone som jag fick för några månader sedan gick inte att jailbreaka då eftersom den var för ny. Är det fortfarande så eller kan jag jailbreaka den nu?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Jag vet inte om någon redan har frågat detta men jag orkar inte gå igenom alla sidor så jag ställer frågan igen.
Min iPhone som jag fick för några månader sedan gick inte att jailbreaka då eftersom den var för ny. Är det fortfarande så eller kan jag jailbreaka den nu?

Om den har FW 3.1.3 får du vänta ett tag till tyvärr. Det lär finnas ett jailbreak men det är inte släppt ännu, kan vara att dom väntar på FW 3.2.0

Permalänk
Medlem

finns det något exakt datum/månad till när iphone 4g släpps? ska byta mobil inom en snar framtid och har läst att den ska komma i sommar, men enligt många kan det ta ännu längre tid. sitter därför och funderar på om jag ska vänta till 4g kommer nu i sommar, eller om det tar längre tid så jag istället köper 3g. vad är det som kommer skilja 4g från 3g? kan man köpa till 4.0 till 3gn eller liknande? multitask osv

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SHANKLY
finns det något exakt datum/månad till när iphone 4g släpps? ska byta mobil inom en snar framtid och har läst att den ska komma i sommar, men enligt många kan det ta ännu längre tid. sitter därför och funderar på om jag ska vänta till 4g kommer nu i sommar, eller om det tar längre tid så jag istället köper 3g. vad är det som kommer skilja 4g från 3g? kan man köpa till 4.0 till 3gn eller liknande? multitask osv

tacksam för svar.

Tveksamt om den kommer att ha 4G, men att en ny kommer i sommar skulle jag nog säga är mycket sannolikt.
3G kommer inte att kunna multitaska så om du vill köpa nu så köp 3GS eftersom den kommer att kunna multitaska.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

okej, tack för svaret. funderar på en 3gs alltså, vad är den stora skillnaden med kommande telefon och 3gs? tror du att det kommer vara lätt att fixa så man kan multitaska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SHANKLY
okej, tack för svaret. funderar på en 3gs alltså, vad är den stora skillnaden med kommande telefon och 3gs? tror du att det kommer vara lätt att fixa så man kan multitaska.

då ingen vet specs än för nästa gen iphone är det bara dumt att gissa i dagens läge. men utgå ifrån bättre minne/processor etc etc. ny design ? 4g ? ingen vet

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
då ingen vet specs än för nästa gen iphone är det bara dumt att gissa i dagens läge. men utgå ifrån bättre minne/processor etc etc. ny design ? 4g ? ingen vet

Kan nog utgå från en IPS skärm (samma som iPad), 1ghz A4 (samma som i iPad) och högre upplösning (samma som iPad), lol. Gissningsvis en 4" skärm också.

Permalänk
Medlem

Tycker vissa uppfattat namnet fel. Iphone 4g har inget med det nya 4g-nätet att göra bara så ni vet

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem

Opera Mini finns nu ute i appstore! Ett mirakel att dom godkände den, lol.

Jag gillar alla inställningarna (fullscreen! Nåja, nästan), cachning av sidor för snabbare fram/tillbaka och start sidan men själva browsingen är lite meh. Variabel zoom verkar inte finnas (även med nypmanövern är det bara en zoom). Funkar nog bäst för riktiga mobilsidor.

Permalänk
Medlem

Någon som kan bekräfta att iPhone 3Gs inte stödjer hastigheter över runt 3 mbit/s fast 3G abonnemang bör ligga runt 6-7 mbit/s?
I sånt fall, är det något Apple's hårdvara i telefonen som drar ner hastigheten eller har de medvetet strypt hastigheten i mjukvaran?

Permalänk
Medlem

3mbit/s är väl rätt normalt för ett 6-7mbit/s abonnemang? Det är ju inte direkt stabila hastigheter om man så tejpar fast luren på en telefonmast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimpenP
Tycker vissa uppfattat namnet fel. Iphone 4g har inget med det nya 4g-nätet att göra bara så ni vet

Det är antagligen därför den inte kommer att heta 4G. Tror mer på ryktet om iPhone HD.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
3mbit/s är väl rätt normalt för ett 6-7mbit/s abonnemang? Det är ju inte direkt stabila hastigheter om man så tejpar fast luren på en telefonmast.

Såg att jag hade glömt skriva att det verkar gå i den hastigheten på det trådlösa 24mbit hemma också.

Har hört/läst nått löst rykte ang. begränsningen förr vill jag minnas, därför jag undrar.

Permalänk
Medlem

Körde BB kollen och jag får ca 8.6Mbit/s ner och 0.8Mbit/s upp på mitt wifi (som körs på en 8Mbit/s ADSL lina), via 3G får jag 5.7Mbit/s ner och 0.15Mbit/s upp. Så nog går den över 3Mbit/s.

Permalänk
Medlem

http://gizmodo.com/5520164/this-is-apples-next-iphone

Det här blir min första smartphone! Satan sa skatan va snygg den är!

Permalänk
Skrivet av Dixona:

Tyvärr måste jag säga att jag verkligen inte tycker att den är "satan sa skatan va snygg". Tycker den ser ut som vilken no-name/htc-mobil som helst ute på marknaden.. Nä hoppas verkligen inte att det är såhär den nya iPhonen kommer att se ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Håller med, den var sååå snygg. Hoppas bara de behåller den designen. Och att den inte blir för dyr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle vara hur nice som helst att kunna dualboota andorid 2.2 & iPhoneOS 4 i framtiden :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Skulle vara hur nice som helst att kunna dualboota andorid 2.2 & iPhoneOS 4 i framtiden :).

Dualboot iPhone OS och Android

Får väl hoppas att de lyckas fixa så det funkar på 3GS och Android 2.X.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

Dualboot iPhone OS och Android

Får väl hoppas att de lyckas fixa så det funkar på 3GS och Android 2.X.

Aww.. Hoppas det kommer till 3Gs snart! Kommer att åka in i telefonen direkt!

Permalänk
Medlem

Jag får inte igång 3g med tele2. Surfar med gprs och det går skitsegt. Har ställt in alla inställningar som enligt tele2 är korrekta, men funkar inte ändå. Någon som kan ha någon aning om varför?

Permalänk
Medlem

Min iPhone 3g som är lite över ett år gammal nu har blivit hopplöst seg. Det tar ca 30 sekunder att öppna Spotify och musiken fortsätter spelas upp fast jag stängt ner appen för att telefonen inte verkar hänga med. Det är dock inte bara Spotify som är segt utan i stort sett alla apps är sega som fan. Är det bara att återställa den och hoppas att det blir bättre eller finns det något annat jag kan testa först? Den är inet jailbreakad, har dock varit det ett antal gånger.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Jag får inte igång 3g med tele2. Surfar med gprs och det går skitsegt. Har ställt in alla inställningar som enligt tele2 är korrekta, men funkar inte ändå. Någon som kan ha någon aning om varför?

Kanske inte fungerar med ditt SIM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ormey:

Kanske inte fungerar med ditt SIM?

Jo jag har ju använt 3g med andra telefoner med samma sim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Min iPhone 3g som är lite över ett år gammal nu har blivit hopplöst seg. Det tar ca 30 sekunder att öppna Spotify och musiken fortsätter spelas upp fast jag stängt ner appen för att telefonen inte verkar hänga med. Det är dock inte bara Spotify som är segt utan i stort sett alla apps är sega som fan. Är det bara att återställa den och hoppas att det blir bättre eller finns det något annat jag kan testa först? Den är inet jailbreakad, har dock varit det ett antal gånger.

Min 3Gs blev lite seg och konstig en gång, musiken spelade upp i slowmotion och den laggade lite. Men det var bara att starta om så fungerade den helt normalt igen.

Permalänk
Medlem

Nu finns JB till 3.1.3! Äntligen!
http://spiritjb.com/

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

tjena grabbar!

sitter inför ett svårt val här, min nuvarande mobil funkar inte. funderar alltså på att köpa en iphone 3gs 16gb, men kommer den nya iphone släppas i juni eller presenteras? hur lång tid efter att den presenteras skulle ni gissa på att det tar innan den är ute i butik? det nya operativsystemet 4.0 eller vad det heter, kommer man kunna fixa det till en 3gs senare?

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SHANKLY:

tjena grabbar!
det nya operativsystemet 4.0 eller vad det heter, kommer man kunna fixa det till en 3gs senare?
tacksam för svar.

Japp kommer till 3GS.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Avstängd

Jag fick min tredje iPhone 3G förra veckan - utbytt från försäkringsbolaget då jag tappade min första, och den andra slutade fungera efter några dagar. Slutsatsen jag drar efter ca 5 minuter är att WLANet fungerade i hela en minut, för att sedan aldrig fungera igen. Har testat allting jag kan hitta om att återställa nätverksadresser osv - men utan lycka. Det som händer är att den inte kan hitta några WLAN alls.
Antar att jag får skicka in skiten för att få en fjärde mobil, eller är det någon som haft samma problem och kunnat fixat det själv?

Tacksam för svar.