iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddee.:

Har för mig att dessa filer finns att ladda ner. Gjorde i alla fall så med min iPod Touch. (Från 4.0.2 till 4.0.0)

Du gjorde mig glad... en stund.... länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne980:

Du gjorde mig glad... en stund.... länk.

Nu hänger jag inte med, för mig räckte det att ladda ner en fil härifrån och installera via iTunes (Shift+click saken).

iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From

Scrolla ner till
"4.0.0 (4): iPhone3,1_4.0_8A293_Restore.ipsw"

Permalänk
Medlem

Som det ser ut kommer Dev-Team INTE att jailbreak:a 4.0.2. Däremot verkar det lovande med en Jailbreak för version 4.1 som ser ut att komma nästa onsdag (8/9 -2010) enligt Wikipedia

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddee.:

Nu hänger jag inte med, för mig räckte det att ladda ner en fil härifrån och installera via iTunes (Shift+click saken).

iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From

Scrolla ner till
"4.0.0 (4): iPhone3,1_4.0_8A293_Restore.ipsw"

Som du ser enligt mina länkar har man inte kommit på något sätt att nedgradera en Iphone 4 från 4.0.2 OM man inte i förväg har sparat "SHSH blob" i cydia. Alltså finns där i dagläget inget känt sätt att nedgradera för oss som beställt iphone4 lite sent.

Permalänk
Medlem

När man överför filmer till Iphone med Itunes måste de vara i nån speciel visningsstorlek?

Överfört Old Republic timeline 1-9 men kan bara se första och den har samma upplösning som Iphone 4 har, de andra är i 1280x720.
Om det måste vara så, hur fixar man så resten är i samma?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Beställde min iPhone 4 16 GB igår från Tele2, via Mecenat. Idag skickades den och får den på onsdag. Har jag sjukt tur eller? Det stod 2-3 veckors leverans. Helt stört ju men samtidigt helt underbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Beställde min iPhone 4 16 GB igår från Tele2, via Mecenat. Idag skickades den och får den på onsdag. Har jag sjukt tur eller? Det stod 2-3 veckors leverans. Helt stört ju men samtidigt helt underbart

TUR!

Väntat på min i över en vecka nu, 4-6v kvar hos tre
Hade inte Tele2 sugit så hade jag beställt där diiirekt.

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

TUR!

Väntat på min i över en vecka nu, 4-6v kvar hos tre
Hade inte Tele2 sugit så hade jag beställt där diiirekt.

/R

Måste kommit före kön på något sätt. Kollade t.o.m upp det med deras kundtjänst och de bekräftade att telefonen skickats.

Jag har alltid haft Tele2 och i och med att jag är student så får jag ett grymt abonnemang. 59kr/mån vilket innebär 1GB surf, gratis SMS till alla operatörer, gratis samtal till Tele2 med bara 79 öres öppningsavgift. Sedan betalar jag 200kr/mån i 24 mån för själva telefonen, vilket landar på totalt 4800:- istället för 5899:- som de säljer den för på Comviq.se. Bra deal? Så inåt helvete enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

TUR!

Väntat på min i över en vecka nu, 4-6v kvar hos tre
Hade inte Tele2 sugit så hade jag beställt där diiirekt.

/R

Jag har beställt en 32gb från Tre. Idag är det exakt 4 veckor sedan jag beställde. Så hoppas på att få den nu i veckan iaf. Men är det 4-6veckor som dom lovar så har jag den iaf inom 2 veckor. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

När man överför filmer till Iphone med Itunes måste de vara i nån speciel visningsstorlek?

Överfört Old Republic timeline 1-9 men kan bara se första och den har samma upplösning som Iphone 4 har, de andra är i 1280x720.
Om det måste vara så, hur fixar man så resten är i samma?

Ingen som vet nått om detta?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Joi:

Jag har beställt en 32gb från Tre. Idag är det exakt 4 veckor sedan jag beställde. Så hoppas på att få den nu i veckan iaf. Men är det 4-6veckor som dom lovar så har jag den iaf inom 2 veckor. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Jag beställde min 32GB iPhone 4 hos Tre den 3/8 och inte hört ett pip från Tre i min brevlåda än.

Skulle skaffat 16GB -_-

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu har tråden blivit så stor och rörig att det är dags att låsa. Skapa gärna nya trådar med mer specifika frågeställningar.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015