Antec förbereder chassiserien Dark Fleet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jo, den är fan inte mycket att hänga i granen den du

Nee inte mycket att hurra för, men hade man den i svart hade den nog varit snyggare en antecs!

Permalänk

Tacka vet jag mitt P180-chassi. Det är snygga grejer det. Undrar vad de tänkte på med det där chassit.

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig att jag skulle få se något värre än haf.

Permalänk
Medlem

fel fel fel!
Eller hade de bara förbaskad tur med p1xx serien?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

från sidan så ser man hur de "byggt" vidare från antec 900/antec 1200. fronten känns i stil med HAF serien och plastgallret vid sidoplåtens fläktplats ser ut att vara taget från billigare chassin med fönster, den detaljen hatar jag.

Tycker inte chassit är direkt snyggt, men varför ens ha det fästet för sidofläkten? :S

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Är det lika vidöppet som 300/900/etc? Inget försök till ljuddämpning?

Jag gör inte om mistaget att köpa ett till Antec för premium pris när det bara är genomborrat metal skrot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Finns de extrema också, tycker Lian-Li har en av de värsta.

Lian Li PC-888
Bild

Ja, den var ful, men jag tycker nästan att detta var värre.

Lian Li har å andra sidan grymt snygga chassin och det väger upp.
Detta är nog det snyggaste chassit jag sett.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Fula som stryk i min mening. Men jag antar att smaken som baken.

precis min tanke.

borde de inte göra dem väldigt fyrkantiga i pansarplåt/kolfiber så att de tål tuffa tag och göra dem staplingsbara med rejäla dammfilter om det ska vara militärklass på dem?

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ja, den var ful, men jag tycker nästan att detta var värre.

Lian Li har å andra sidan grymt snygga chassin och det väger upp.
Detta är nog det snyggaste chassit jag sett.

Hade missat det chassit helt och hållet. Riktigt stilrent samtidigt som man få det 1337 med led lampor osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Usch o fy!

Vad är det för fel med att göra stilrena chassin med hög kvalité? Ett snyggt designat chassi utan lull lull och bra egenskaper på insidan med en rimlig prislapp väntar jag fortfarande på. (p18x räknar jag inte, för litet ^^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Finns de extrema också, tycker Lian-Li har en av de värsta.

Lian Li PC-888
Bild

Jag tycker personligen att den är rätt cool. Inget jag skulle vilja ha själv dock.

Permalänk

Hm.... tyckte faktiskt det var lite coolt

Men varför inte fler har tagit efter principen att bygga på längden förstår jag inte.

Permalänk
Medlem

Något för 12 åriga fjortis-gamers...

Lika fula som Cooler Masters HAF!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Trodde aldrig att jag skulle få se något värre än haf.

*går och gömmer sin dator*

Nej, men detta ser jag inte som en hit. Det går att göra snygga "bling-bling"-chassin om man vill (till exempel i princip allt som SleepstreameR och Wolverine har gjort), men detta var bara fult. Och vad som är militärinspirerat på den fattar jag inte riktigt?

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

DF-85 är ju 1200 med ny front typ. De har ju för tusan identisk sidoplåt förutom lite skillnad i fläkthålet.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Nu får HAF konkurrens.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

FUL!
Ser ut som den är redo att flyga iväg...

Permalänk

Hur har Antec tänkt nu? Fulast chassi vinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Förutom P180 och P190-serierna så tycker jag att antec gör fulare och fulare chassin för var dag som går.
Detta är nog höjden av "fulhet".

Instämmer, dock tycker jag P183 inte är lika snygg som min P182.

Sen P182 släpptes har det bara blivit sämre.

Permalänk
Medlem

man kan inte direkt säga att det var snyggt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades på en uppföljare till P183.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla företag tror att om något ska tilltala gamers, så måste det se ut som om ett disco förgripit sig på en transformersleksak från 80-talet..?

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Åh...fy...fan =S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Det var extremt likt 900 och 1200 i designen enligt mig. Fult som satan var det dessutom. Usch!
Som andra sagt: ett stort P12/fjortis chassi!

kan hålla med om det känns som fronten är den enda skillnaden :S

Skrivet av Nessur:

Gillade Antecs 1200 och 900, men vad fan är detta?!

jag håller med dig 900 och 1200 e ju stilrena om man jämnför med denna tycker jag

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av asphyxie:

Fattar inte varför alla företag tror att om något ska tilltala gamers, så måste det se ut som om ett disco förgripit sig på en transformersleksak från 80-talet..?

Haha. Jag kan verkligen se den elaka discokulan som leker lite med transformersleksaken vid flippermaskinen

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Valiumballong:

Många som känner ett behov att hävda sig i den här tråden. Det finna redan gott om stilrena lådor, passar inte den här er så låt bara bli att köpa.

Och det finns tio gånger så många p12-designade lådor, så dem borde ändra riktning och göra riktiga chassien istället nu.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emerlu:

Instämmer, dock tycker jag P183 inte är lika snygg som min P182.

Sen P182 släpptes har det bara blivit sämre.

Håller verkligen med dig.

Permalänk
Medlem

på CeBiT hade dom en prototyp som var skitcool, det var den fronten och resten av chassit var i samma stil, rutor som går att öppna och montera av, hela chassit var som en byggsats. den var däremot cool. synd att dom satte annorlunda sidor på den.

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem

Hmm, vad/vilka är p12?

F.ö. inget chassi för mig heller, men jag gillar ju diskreta grejer.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Skulle vilja träffa människan som ytterst okejade denna vanskapelse...

Visa signatur

Allan, please add signature