Antec förbereder chassiserien Dark Fleet

Permalänk

riktigt jävla dretfult p12 chassi.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Dark Fleet -> Antec 300, 900 och 1200 P12-edition.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Finns de extrema också, tycker Lian-Li har en av de värsta.

Lian Li PC-888
Bild

Sen har ju Lian Li PC-888 funnits i snart 4-5år också...

Permalänk
Medlem

Nah, det är inte precis som jag får en direkt önskan av att ersätta mitt Obsidian 800D.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

En snubbe sa att han är 21 år så det vore pinsamt att ha ett sånt chassi... alltså jag förstår mig verkligen inte på er... är det verkligen en så jäkla big deal hur ett chassi ser ut? Det är som om världen går under för många av er. Om man tänker logiskt så borde prestanda vara viktigare än utseende, eller hur..

Jag kan inte mer än att hålla med hade tyckt det var fruktansvärt pinsamt att ha ett sådant här chassi under skrivbordet. Jag försöker hålla lite klass på min bostad och ha ett jävla rymd disko under bordet är inget jag är intresserad av.

ingen annan som bryr som om hur det ser ut där ni bor?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Känns lite som att man tog bort framdelen och lämnade kvar det som det är

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag sitter här med mitt HAF 922 och känner mej inte mindre mogen för de.

Trångsynthet och småaktighet är mer omoget än att äga ett Chassi med ÜBER kylning, LED's och fönster.

Jag kommer ha chassin med fönster så länge jag orkar va seriös nog med kabeldragning och valet av komponenter. För face it man pallar ju inte ha fönster på en dator som har fula komponenter och nätagg utan sleev's ( De om nått vore pinsamt/omoget ).

Beroende på ljudnivåer och faktiskt kylförmåga så kan detta chassit mycke väl va en kandidat för framtida chassi byte.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Känns lite som att man tog bort framdelen och lämnade kvar det som det är

Håller med!

Inget för mig, men jag tror att många yngre "gamers" lockas av den här typen av udda design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Folk hade inte behövt dammfilter om folk hade städat hemma.

För dom små dammpartiklarna som finns i ett rent och fräscht hem är så små att filtrena som sitter i våra chassin inte hjälper mot dom.

Filtrena som sitter i chassin är ju mer eller mindre endast bra mot hår, dammråttor, päls osv.

Jag kan inte hålla med. Min mamma städar som galen (vilket jag är mycket tacksam för då jag har dammallergi) och varje gång jag dammsuger filtret så är det igenpackat med mycket fint dammstoft.
BTW kom på att det var länge sedan sist *går iväg och hämtar dammsugaren*

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Det är väll bra att det finns chassin för alla. Vad som är snyggt eller fult är en smaksak. Själv gillar jag inte den stilen men det finns nog andra som gör det.

De hade nog inte tillverkat ett sådant chassi om det inte fanns en marknad för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag förstår inte hur folk kan vara så otroligt besatta av utseende, ni köper typ ett Corsair 800D som ni tycker ser "stilren" ut (man är alltså per automatik extremt mogen om man köper ett "stilrent" chassi), som har typ 2st fläktar och allmänt kasst luftflöde och så sitter ni där med överhettande komponenter och är så stolta över hur mogna ni är eftersom ni har köpt ett stilrent chassi.

En snubbe sa att han är 21 år så det vore pinsamt att ha ett sånt chassi... alltså jag förstår mig verkligen inte på er... är det verkligen en så jäkla big deal hur ett chassi ser ut? Det är som om världen går under för många av er. Om man tänker logiskt så borde prestanda vara viktigare än utseende, eller hur..

Sen så är jag så himla besviken på sweclockers, allt det här tjatet om P12, sweclockers har verkligen sjunkit till en aldrig tidigare skådad nivå, allafall i den här tråden, lika illa som flashback eller vad man nu ska ta för exempel..

Jag SKREV inte SA ifall man ska vara riktigt petig men ja ja... skrev btw "nästan pinsamt" och då menar jag mest ljudnivån som kommer från det, alltså inte enbart utseende.
Jag tycker helt enkelt inte om mitt chassi idag då det väsnas och lyser åt alla håll och kanter så passar inte in på min personlighet, egentligen har inte det med åldern så mkt att göra förutom att jag inte har tid till Dator LAN längre så hela poängen med flashigt chassi är bortkastad. Tycker det är bra med olika sorters chassin flashiga/gamer, stilrena, budget, overkill osv då alla har olika behov och plånböcker. Men tycker att skit chassin ska bort då det inte fyller någon funktion, visst ser flashiga ut från 6 meter men står man vid datorn hajar man rätt fort att det är 90% skit, varför 90% ? ju de valde iallafall bra skruvar

Dock säger jag inte att denna chassi serie är skit men har lite emot renodlade gamer chassin då jag har stött på väldigt många dåliga sådana i olika prisklasser, Apevia X-cruiser (fult och plastigt som fan), Dracula någonting som min bror har som skramlar och ingenting funkar bra. Våran granne har något stort åbäcke som kostade 1300:- för 4 år sedan som sammlar damm (200mm fläkt utan dammfilter hmmm) och har urdålig kvalitet, seriöst faller hela lådan ihop ifall man lyfter den. Det enda hyfsade gamer chassit är mitt eget vad jag kan komma på Smilidon Raidmax som funkar hyffsat bra förutom att det är lite glapp i handtagen ibland när man väl använder dem fast det kostade ca 1100:- för 3 år sedan och jag har aldrig varit riktigt nöjd med det. var bättre med min gamla enbart skelett chassi (strippat) från sent 90- tal det var i alla fall kvalitet

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Intressant att ni jämför chassiet med haf, jag ska själv köpa haf 922 nu tilll veckan och jag tycker det är skitsnyggt!
Dock så tycker jag att dom här nya lådorna antec släpper ser bedrövliga ut...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag kan inte hålla med. Min mamma städar som galen (vilket jag är mycket tacksam för då jag har dammallergi) och varje gång jag dammsuger filtret så är det igenpackat med mycket fint dammstoft.
BTW kom på att det var länge sedan sist *går iväg och hämtar dammsugaren*

Det som folk kallar för dammallergi är kvalsterallergi. Kvalster kan inte leva i damm, p.g.a. brist av mat och fukt. Att dammsuga är därför gansa ondödigt, om man bortser från att man städar. Men gå inte omkring och dammsug och tro att din allergi blir bättre.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Vila i frid

Förfärligt smaklöst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltek:

Det som folk kallar för dammallergi är kvalsterallergi. Kvalster kan inte leva i damm, p.g.a. brist av mat och fukt. Att dammsuga är därför gansa ondödigt, om man bortser från att man städar. Men gå inte omkring och dammsug och tro att din allergi blir bättre.

Nu är detta väldigt off topic, men hur förklarar du att jag går runt och är täppt i näsan och nyser när det är ostädat och inte har några problem alls när det är nystädat?
Dessutom fick jag diagnosen "dammallergi" av min allergiläkare, men om du vet bättre än honom så får du gärna gå till honom och säga att han är inkompetent.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av piece of cake:

nu är detta väldigt off topic, men hur förklarar du att jag går runt och är täppt i näsan och nyser när det är ostädat och inte har några problem alls när det är nystädat?
Dessutom fick jag diagnosen "dammallergi" av min allergiläkare, men om du vet bättre än honom så får du gärna gå till honom och säga att han är inkompetent.

word!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Vad håller dom på med, chassina blir bara fulare och fulare. Nästa chassi få bli något riktigt gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag förstår inte hur folk kan vara så otroligt besatta av utseende, ni köper typ ett Corsair 800D som ni tycker ser "stilren" ut

Exakt, dessutom vet man inte ens vad fan stilrent betyder

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Finns de extrema också, tycker Lian-Li har en av de värsta.

Lian Li PC-888
Bild

haha, har velat haft dedär chassit sen jag såg 3DGAMEMAN göra en review om det på youtube
OnT: alla gillar inte massa neon och akrylrutor men jag måste ändå ifrågasätta en annan sak, är inte detta i princip samma chassi som Antec 900/1200 fast med lite annorlunda utseende?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Exakt, dessutom vet man inte ens vad fan stilrent betyder

Personligen tycker jag begreppet stilrent är av högsta grad personligt tycke. Jag tycker begreppet används för mycket och felaktigt, när jag tycker något är stilrent är det som man ofta säger på engelska "Minimalistic".

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Personligen tycker jag begreppet stilrent är av högsta grad personligt tycke.

Brukar la handla om raka linjer och inte så många detaljer, iaf stora detaljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Personligen tycker jag begreppet stilrent är av högsta grad personligt tycke.

Mycket korrekt! Personligen gilllar jag verkligen Lian Li V1000 och dess stil. Något som jag är hemskt glad att ha kommit över. Skall man ha en ruta på allting ska det vara fint att titta på. T.ex. fin kabeldragning och vattenkylning, kanske upplyst av några vita LEDs så man ser allt om natten.

Kan väl säga att Laine/JaZid och Sacks byggen är fina på det sättet.

Permalänk
Medlem

Inte direkt det snyggaste chassit Antec har designat, tycker jag skall jag kanske tillägga.

Jag har nog köpt uppskattningsvis ett tiotal chassin av den tillverkaren och det finns en sak jag önskar att dom kunde lägga mer energi på, det är mer klassiskt rena high-end chassin med smarta lösningar som inte "sticker ut". Dvs ingen "gamerlook" what so ever, utan bara ren funktionalitet i ett stilrent och vackert chassi man kan "växa" med och som inte känns passe vid nästa uppgradering av hårdvaran inuti.

Det gör inte mig något om ett sådant chassi skulle kosta en extra slant heller, bara jag får en riktigt hög kvalitet för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Nu är detta väldigt off topic, men hur förklarar du att jag går runt och är täppt i näsan och nyser när det är ostädat och inte har några problem alls när det är nystädat?
Dessutom fick jag diagnosen "dammallergi" av min allergiläkare, men om du vet bättre än honom så får du gärna gå till honom och säga att han är inkompetent.

Väldigt mycket off topic, men....

... Jag måste hålla med dig fullständigt där, visst fasiken är den en enorm skillnad mellan att ha ostädat och dammigt vs. rent och dammfritt hemma när det kommer till allergi! Jag skall iofs inte påstå att jag vet exakt vad just den allergin heter (kvalster/damm what ever), men jag vet att jag vid ett sk pricktest får utslag på precis allt och armen kliar mig till vansinne en lång tid efter testet.

Jag skall personligen investera i en luftrenare (Electrolux Z9124, eller bättre) så fort nästa peng kommer in på kontot, en sån torde ju vara super för både mig och datorerna, right?

Det känner jag direkt om jag städar noga hemma eller om jag "skiter i det" några dagar i rad. Huden kliar, ögonen kliar/rinner och det är outhärdligt om jag inte städar. Detta är definitivt ingen inbillning utan är i allra högsta grad verklighet.

Permalänk
Medlem

Jag gillar utseende av HAF, men denna chassi, det var verkligen inte snyggt.
Jag tror nog att jag skulle skita i utseende om denna chassi faktiskt hade överlägsen kylning, och då menar jag bättre än HAF, men med tanke på att HAF har 3x 250mm (rätta mig om jag har fel) och en hel drös med 120mm så måste jag nog säga att denna chassi inte kan mäta sig med HAF, om den nu faktiskt riktar sig till gamers, vilket enligt antec den gör.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sanazin:

HAF har 3x 250mm (rätta mig om jag har fel) och en hel drös med 120mm

Då rättar jag dig de brukar skriva 200mm och ibland 230mm men det beror på att cooler masters "200mm" är 200mm på bredden och 230 på längden.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

För face it man pallar ju inte ha fönster på en dator som har fula komponenter och nätagg utan sleev's ( De om nått vore pinsamt/omoget )

Så om man har fula komponenter (hur tusan kan datorhårdvara vara fult?!) och nätagg utan sleeve så är man omogen?
Hmm... intressant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Så om man har fula komponenter (hur tusan kan datorhårdvara vara fult?!) och nätagg utan sleeve så är man omogen?

Du missade kriteriet fönster.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TAG9217:

Sen har ju Lian Li PC-888 funnits i snart 4-5år också...

Jaså, sen när hindrar ålder saker att vara fula?

Det finns säkert fulare, men detta är bara en av många.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det va ett jäkla gnäll i den här tråden

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det va ett jäkla gnäll i den här tråden

Griniga svenskar

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64