Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Ny Mailklient

Hej det är så att jag sitter med i en studentsektion som styrelsemedlem och jag har en fråga.

Det är så att vi vill använda en smidig mailklient med en kalender där vi ska skriva in varje vecka vad varje studentsektion har att göra i veckan och möten osv. Då våran nuvarande mailklient inte har det så fick jag i uppdrag att se om det fanns andra bättre klienter!
Vi vill att det ska gå att ha en admin till detta som ska få ett lösenord och så ska denna person uppdatera veckovis i slutet av veckan. Alla ska kunna se denna kalender utan större svårigheter.
Det är vad jag söker.

Hoppas jag inte varit allt för otydlig med mina frågor.

Ha en bra fortsättning!

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk

Jag skulle nog prova Google Calendar och Google Mail i första hand för att se hur det fungerar. Det är gratis och man kan dela kalendrar med andra. Ditt krav på admin går i så fall att lösa så att admin-personen delar ut sin kalender till de andra helt enkelt. Bara han kan ändra då.

OBS: Jag har inte provat dessa tjänster själv mer än ytligt testande men de verkar kunna fungera bra.

Permalänk
Medlem

jag har kört google calendar och google mail i måånga år nu! skulle inte kunna leva utan det! Rekomenderas starkt. Där kan du även skapa genemsamma kalendrar som alla kan dela på. Bara fantasin sätter gränserna