Red Dead Redemtion (PS3/XBOX)

Permalänk

Red Dead Redemtion (PS3/XBOX)

[b]Släpps 2010-05-21[/b]
Red Dead Redemption is a Western epic, set at the turn of the 20th century when the lawless and chaotic badlands began to give way to the expanding reach of government and the spread of the Industrial Age. A follow up to the 2004 hit Red Dead Revolver, this game tells the story of former outlaw John Marston, taking players on a great adventure across the American frontier.

Red Dead Redemption features an open-world environment for players to explore, including frontier towns, rolling prairies teaming with wildlife, and perilous mountain passes - each packed with an endless flow of varied distractions. Along the way, players will experience the heat of gunfights and battles, meet a host of unique characters, struggle against the harshness of one of the world’s last remaining wildernesses, and ultimately pick their own precarious path through an epic story about the death of the Wild West and the gunslingers that inhabited it.

Debut Trailer
Red Dead Redemption Video Game, Debut Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

My Name Is John Marsten Trailer
Red Dead Redemption Video Game, My Name Is John Marsten Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

The Law Trailer
Red Dead Redemption Video Game, Exclusive The Law Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

The Women Trailer
Red Dead Redemption Video Game, The Women Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Gentlemen & Vagabonds Trailer
Red Dead Redemption Video Game, Gentlemen & Vagabonds Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Weapons And Death
Red Dead Redemption Video Game, Gameplay Series: Weapons & Death Doc HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Life In The West
Red Dead Redemption Video Game, Life In The West Featurette HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Life In The West Part II
Red Dead Redemption Video Game, Exclusive Life In The West Part II HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Multiplayer Freeroam
Red Dead Redemption Video Game, Gameplay Series: Multiplayer Free Roam HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Red Dead Redemption's competitive multiplayer modes!
Red Dead Redemption Video Game, Gameplay Series: Multiplayer Competitive HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Revolution Trailer
Red Dead Redemption Video Game, Exclusive Revolution Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Officiell Hemsida.
Rockstar Games Presents Red Dead Redemption

Förhandstittar.

PAX East 10: Red Dead Redemption Progress Report - Xbox 360 Preview at IGN

FZ :: Förhandstitt :: Red Dead Redemption

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Entusiast

http://www.gametrailers.com/video/gameplay-series-red-dead/64...

Detta spelet blir bara bättre å bättre, multiplayern ser ut att bli helt sinnessjukt bra.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
http://www.gametrailers.com/video/gameplay-series-red-dead/64...

Detta spelet blir bara bättre å bättre, multiplayern ser ut att bli helt sinnessjukt bra.

Free roam har lite MMO känsla över det, verkar kanon kul iaf

Visa signatur
Permalänk

Jag funderade nästan på att köpa en 360, igen, bara för att kunna lira det här spelet...

Men sen när jag märkte att man inte får skapa en egen karaktär i onlineläget blev jag inte så sugen längre.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Det är väl till PC med? Väntar spänt, verkar som en blandning av Call of Juarez, Oblivion (eller annat RPG) och GTA. Blir nog grymt bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Det är väl till PC med? Väntar spänt, verkar som en blandning av Call of Juarez, Oblivion (eller annat RPG) och GTA. Blir nog grymt bra!

Nej det kommer tyvärr inte till pc :/, inte vad jag vet i alla fall.

Permalänk

Men GTA IV skulle ju inte heller komma till PC va?

Så man får ju vänta å hoppas på att det kommer till vår gamla trofasta burk om ca. 2 år?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Kan nästan lova att det kommer komma till PC förr eller senare.

Edit: Tydligen ska detta vara kartan, vet inte hur pålitlig det är dock.
http://www.davebarnes.ca/images/garbage/FullSizeMap.jpg

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag eller är skuggorna buggiga?

http://i39.tinypic.com/9v8so8.jpg Kolla kistan, ser kantigt och fult ut som i MGS4... när kan vi få krispiga, mjuka skuggor? Som i dom flesta PC spelen?

http://i39.tinypic.com/2d8f8sj.jpg
Ser sjukt mediokert ut! Spelet blir nog väldigt kul, men har dom dumpat det visuella från GTA IV?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Givet köp! kryllar ju inte av westernlir direkt.

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Såg trailer när jag var in till webhallen för några dar sen och nog fan ser spelet lovande ut:)

Synd att bara (just nu) är för konsol:/.

Permalänk

La till den nya filmen som visar de olika multiplayer lägen. Autoaim ser ju för bra ut, krävs ju noll skill för att skjuta ner nån.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Detta spelet kommer bli enligt mig årets spel. Enda nackdelen är ju auto aim grejen. Hoppas det går att slå av som i GTA4.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

förhandsbokade detta för ett par veckor sen. tror det blir årets spel ser grymt kul ut speciellt onlinedelen som gör mig mest nyfiken/sugen

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Rizzt:

Detta spelet kommer bli enligt mig årets spel. Enda nackdelen är ju auto aim grejen. Hoppas det går att slå av som i GTA4.

Det är sagt att det ska finnas flera olika svårighetsgrader varav den svåraste är helt fritt siktande. Jag gillar som det är i GTA4 där man kan låsa på gubbarna men sen måste sikta lite för att träffa huvud eller liknande. Går ju även hålla inne siktaknappen halvt så låser den inte på gubbar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunden:

Det är sagt att det ska finnas flera olika svårighetsgrader varav den svåraste är helt fritt siktande. Jag gillar som det är i GTA4 där man kan låsa på gubbarna men sen måste sikta lite för att träffa huvud eller liknande. Går ju även hålla inne siktaknappen halvt så låser den inte på gubbar.

Men i Multiplayer liksom.. Hello? Vissa har aimbot, vissa har inte, vet ju vilka som vinner. I GTA IV MP så stötte man nästan -Aldrig- på ett game med det disabled. Fast visst, i en shooter som detta där det inte finns några automatbössor så kommer det ju se halv konstigt ut när folk kör utan aimbot, skjuter hejvilt överallt utan att träffa. (sticka+tumme=inte precision precis)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Gick idag in på GAMESTOP och förbeställde. Dom har nån kampanj att om man byter in in 2 spel mot detta så får man Limitid edition för 99 spänn.

Byte in Bad Company 1 och Fable 2, spelar ju de aldrig ändå. 250 spänn spelet är inte dåligt tycker jag. Hade ju bara legat och skräpat ändå.

Visa signatur

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Mupp3n:

Men i Multiplayer liksom.. Hello? Vissa har aimbot, vissa har inte, vet ju vilka som vinner. I GTA IV MP så stötte man nästan -Aldrig- på ett game med det disabled. Fast visst, i en shooter som detta där det inte finns några automatbössor så kommer det ju se halv konstigt ut när folk kör utan aimbot, skjuter hejvilt överallt utan att träffa. (sticka+tumme=inte precision precis)

Trodde du syftade på singelplayer då det är det enda som är intressant för mig
Man kan ju tänka att den som startar spelet väljer vilken svårighetsgrad det ska vara då.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Gick idag in på GAMESTOP och förbeställde. Dom har nån kampanj att om man byter in in 2 spel mot detta så får man Limitid edition för 99 spänn.

Byte in Bad Company 1 och Fable 2, spelar ju de aldrig ändå. 250 spänn spelet är inte dåligt tycker jag. Hade ju bara legat och skräpat ändå.

Gamestops "exkluderingslista" går inte av för hackor:
http://www.gamestop.se/pdf/Exclusion_SE.pdf

Permalänk
Medlem

Rekommenderar hellre att man bokar det på Game eller något, de har en schysstare exkluderingslista men det kostar dock 350kr då om man lämnar in ett spel, men har man något som skräpar så är det ändå rätt värt enligt mig.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A1200:

Fail på den listan... finns ju knappt nåt man kan byta in hos PS3an.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Hehe, jo, jag såg den. Typ bara nya spel som dom vill ha in såklart. men dom borde kanske skriva vilka som går istället för dom som inte. hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Givet köp!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska köpa det till PS3an eller till 360an? : /

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fy vad detta spel verkar vara härligt, att dra omkring i "posses" och härja fritt i landskapet... fina grejer fina grejer! Men är det sant att man inte får skapa sin egna online karaktär? Det är i sådana fall det första riktigt dåliga med spelet jag hört

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser rätt laggigt ut, oroar mig lite för att det ska vara tveksam fps... Kanske ska vänta på en usel portning till PC och hoppas att det blir bättre där om man sitter på hårvara som är state-of-the-art..

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blir till Xbox 360 eftersom polarna kommer köpa det där. Ser grymt ut.

Om inte mina polare skulle köpa det till 360 skulle jag köpt det självklart till ps3, ps3 känns mkt finare

Permalänk

Verkar bli försenat från Webhallen? Kollade mina ordrar idag och nu står det 28:e istället för den 21:a...

Jag som hade planerat hela nästa helg ju

Visa signatur

Citera för svar!