Red Dead Redemtion (PS3/XBOX)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Om alla spel körs i 720p eller lägre, vad tjänar man då på att ha en full hd tv till om man ändå inte spelar i den upplösningen?

Stortsett inget, körde dock på full hd av en simpel anledning blir så mycket skönare att koppla datorn till den.

*Och såklart placebo effekten om man ser full hd filmer

Permalänk
Medlem

Jag läste lite om det här med att PS3-versionen är mycket sämre...
Tänker inte lira spelet på Xbox så jag lär inte märka skillnaden ändå

Att de (Rockstar) skulle fixa det hela med en patch tvivlar jag på tbh. Lite tråkigt bara att det härjas om att PS3 har bättre hårdvara men att spelutvecklare som gör spel till muliplatform väljer att inte utnyttja denna prestanda.

Sen har väl alltid Rockstars spel varit stora och fria på bekostnad av snygg grafik och realistisk fysik...
Trist bara att man sitter på en 42"-LCD med full HD och ska spela i kissupplösning

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Princip slut överallt när det kommer till PS3. Överdrivet många kvar till 360, något måste gått fel hos R*.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zelxi:

Princip slut överallt när det kommer till PS3. Överdrivet många kvar till 360, något måste gått fel hos R*.

Mitt packades igår hos CDOn (Visste inte att dom jobbar på helger.. wtf)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Asså fy FAN vad nice det verkar, måste verkligen skaffa detta spel!

Ja, det måste du! Helt klart ett topp-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Princip slut överallt när det kommer till PS3. Överdrivet många kvar till 360, något måste gått fel hos R*.

Kanske mindre kvantitet distribuerades till PS3an?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

Om alla spel körs i 720p eller lägre, vad tjänar man då på att ha en full hd tv till om man ändå inte spelar i den upplösningen?

Till stor del så är det lite av ett försäljningsknep. Folk vill ju inte köpa en ny tv ifall den inte har några "fördelar" gentemot den gamla.

Och folk är ju alltid lika lättlurade. xD

Kolla på flera "blindtester" som har gjorts så ser man plötsligt att skillnaderna mellan "plasma, lcd, led och så vidare" endast är stora på papperet... i verkligheten försumbara.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Kanske mindre kvantitet distribuerades till PS3an?

Tillverkningsproblem, verkar dock vara över för tillfället.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd

Får mitt imorgon. 4 dagar efter release. Way to go CDON.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte spelet till PS3an... visst är det skoj som fan, men seriöst alltså, det hackar ju!!

De får fan fixa till detta med en patch, det är oacceptabelt att betala 60 dollar för ett spel och sedan få mediokert spel. Drakes fortune 2 är fan så mycket snyggare och hackar ingenting. Är nästan sugen att vänta med att spela tills de löst problemet.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

My fav clip of the year.
Sjukt hur buggat spelet är.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hahaha, har fan är det ens möjligt?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Nu när man har spelet ångrar man nästan sitt köp, känns inte särskilt smooth och jävla jaggies, så sjukt irriterande.. hur kan man spela utan AA egentligen? Snyggt är det inte heller, ser ut som fallout 3 med sämre texturer och sämre draw distance.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Lol, igår gjorde jag ett bounty mission... Fångade snubben, slängde upp honom på hästen och skulle fara iväg. Ett gäng banditer dök upp och sköt min häst som ramlade och bloded började rinna.. ju mer blod som rann ut ju mer hackade det och till slut gick det i stillbilder och spelet crashade.

gj R* well done.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Spelar alla ni på PS3 eller. Har inga sådana problem, 360 och spelet på hårdisken.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subzero299:

Spelar alla ni på PS3 eller. Har inga sådana problem, 360 och spelet på hårdisken.

PS3 ja.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av A1200:

Gamestops "exkluderingslista" går inte av för hackor:
http://www.gamestop.se/pdf/Exclusion_SE.pdf

Det där var nog den SJUKASTE listan jag har sett på länge, och självklart är man ägare endast till spel på denna listan.. Inget byte här inte.

Permalänk
Avstängd

BUGGAT SPEL! Nu ser alla karaktärer ut att vara nåt ifrån Metal Gear Solid 1 till PS1 eller Zelda.. Händer varje gång jag ska lira "Poker" i spelet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hahahaha jag vill också ha en Donkey Lady!

Har fått lite flygande hästar som landar på taken i Armadillo. I övigt har jag varit ganska buggfri än så länge. peppar peppar
http://i45.tinypic.com/w18cia.jpg

Permalänk
Medlem

(PS3)
Jag gjorde ett stranger uppdrag igår (det första? köpa ett skjul till en kille som letar vatten med pinne)
Köpte huset utan att skjuta ihjäl ägaren osv. När jag lämnade in uppdraget skrek han att det var blod på kontraktet, och att han inte sa att jag skulle skjuta gubben.. Det gjorde jag ju inte heller.. Så jag förlorade på att göra uppdraget vad jag vet.. Väntade på att "min gubbe" skulle skrika tillbaks att nä, jag sköt inte gubben.. men Icke.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Avstängd

Igår gjorde jag ett uppdrag hos B och vi skulle rida runt, grejjen är att jag tog min svarta häst och då börja tanten gorma och säga: Do you think its funny? Why dont you get your own god damn horse? What are you doing?.. för att sedan springa och hämta sin egna häst, som är brun, min är svart!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tog hästen o stack till nya ställen... på vägen möts man av flygande lådor och de var tydligen solid, full fart med warhorse och jaha, krockar. Flyger iväg typ 15 meter längre fram utan sin häst och nästan död... blir omringad av vargjävlar och dör. -.-'

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan tvinga fram dessa underbara ragdoll glitchar?

Permalänk
Medlem

Träffade på en ny bugg, huntade lite fåglar o en fall rakt ner på ett hustak, klättrade upp för att loota och hela bakgrunden blev vit. Sedan trillar man ner i tomma intet men sen reloada spelet sig och all textures etc kommer tillbaka... inget farligt men irriterande.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Har bara sprungit på en eller två mindre buggar i spelet hitills, den största var att spelet krashade totalt efter att min häst låg och förblödde på marken. Annars är det mest irriterande med spelet (PS3) prestandan. Den är inte speciellt optimerad.

Annars har man ju en del roliga saker man kan göra vid sidan av main questsen. Jag kör rätt hård på challenges för att få legend of the west

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Avstängd

Man kan tydligen inte få sin Deadly Assassin Outfit pga Mo Van Barr som inte spawnas bara för att man gjort andra uppdrag utöver Bonnie..
Och idag stötte jag på ännu fler buggar, gör jag en wanted och lämnar in snubben och får reward, sedan dör jag av nåt då spawnar jag i safehouse med samma bounty uppdrag dock har jag redan pengarna och får ännu mer pengar när jag gjort bounty IGEN! Sedan en lasso bugg på människa, gubben frös-fast och min häst buggade sen fast efter det.. Har sett gubbar på häst under marken och djur (speciellt när dom springer)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag köpte det till PS3, är supernöjd! Knappt sett en enda bugg. Någon häst som stod med bakbenen i luften, men annars smooth. Visst, det är inte överdriven eye-candy, men det är ändå snyggt. I väntan på en möjlig PC-port(förhoppningsvis bättre än GTAIV) så tycker jag att det är bra!
Grymt roligt spel, händer saker runt omkring hela tiden, välarbetad story, bra humor, ok kontroller, roligt med stats osv.
Jag ångrar inte köpet en sekund! Underhållning på hög nivå. Har dock inte provat multiplayer ännu, men det räcker gott o väl för ett toppbetyg bara med singleplayer.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk

när kan man "utnyttja" hela kartan och ta sej vart man vill?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av punchline82:

när kan man "utnyttja" hela kartan och ta sej vart man vill?

Snudd på, du måste "låsa upp" mexico genom att göra uppdrag

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com