iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Jag fick min tredje iPhone 3G förra veckan - utbytt från försäkringsbolaget då jag tappade min första, och den andra slutade fungera efter några dagar. Slutsatsen jag drar efter ca 5 minuter är att WLANet fungerade i hela en minut, för att sedan aldrig fungera igen. Har testat allting jag kan hitta om att återställa nätverksadresser osv - men utan lycka. Det som händer är att den inte kan hitta några WLAN alls.
Antar att jag får skicka in skiten för att få en fjärde mobil, eller är det någon som haft samma problem och kunnat fixat det själv?

Tacksam för svar.

Inget som har med frågan att göra men om man får en "ny" iPhone för att den andra är trasig så är det inte en ny utan en begagnad telefon som Apple lagat. Snåla jävlar dom är

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Inaktiv

Hej

Sitter just nu med en Sony Ericsson C905 mobil med ett Comviq abonnemang. Nackdelen är att abonnemanget går ut om nästan exakt ett år och har fått intresse av Apples iPhone speciellt nu när det har/kommer komma multitasking. Kan man köpa en operatörslös iPhone och bara sätta in mitt SIMkort i den nya telefonen eller måste jag teckna ett nytt abonnemang för att få det att fungera?

Tack!

Permalänk
Medlem

Är det nån här som bytt display på sin 3gs? Råka tappa min efter några öl för mycke.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psydrop:

Är det nån här som bytt display på sin 3gs? Råka tappa min efter några öl för mycke.

Själv har jag inte varit i behöv av det.. Men iFixit vet hur iPhone 3GS Display Assembly - iFixit

Permalänk
Inaktiv

En tilläggsfråga angående min tidigare post,

Om jag t.ex. köper iPhone 3GS 32 GB Black - Hemelektronik - CDON.COM kan jag då bara sätta in mitt nuvarande comviq simkort så fungerar det?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon129264:

En tilläggsfråga angående min tidigare post,

Om jag t.ex. köper iPhone 3GS 32 GB Black - Hemelektronik - CDON.COM kan jag då bara sätta in mitt nuvarande comviq simkort så fungerar det?

Tacksam för svar!

Har själv ingen aning om det fungerar, men det står ju längst ner på sidan:

Våra iPhone är olåsta och fungerar med alla operatörer. Garantitid 1år.

Permalänk
Medlem

Köpte min iPhone igår, är riktigt nöjd... bara en sak som jag ser som ett minus. Min mail med 8 nya i inkorgen har jag läst, alltså samtliga 8 mail, när jag sedan går ut i menyn så står det att jag fortfarande har 8 mail i inkorgen och att de inte är lästa... verkar som det på något sätt buggar, när jag ska gå in på mailen ibland så stängs den bara ner och jag skickas till menyn. Någon som har/haft samma problem som mig och vet vad man ska göra?

Väldigt tacksam för svar.
Trevlig helg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HypeX:

Har själv ingen aning om det fungerar, men det står ju längst ner på sidan:

Våra iPhone är olåsta och fungerar med alla operatörer. Garantitid 1år.

Skickade samma fråga till CDON.com och fick svaret:

"Tack för att du kontaktade oss.

Ja det stämmer."

Det går alltså att köpa en operatörslös telefon och sätta in ett Comviq abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SHANKLY:

Köpte min iPhone igår, är riktigt nöjd... bara en sak som jag ser som ett minus. Min mail med 8 nya i inkorgen har jag läst, alltså samtliga 8 mail, när jag sedan går ut i menyn så står det att jag fortfarande har 8 mail i inkorgen och att de inte är lästa... verkar som det på något sätt buggar, när jag ska gå in på mailen ibland så stängs den bara ner och jag skickas till menyn. Någon som har/haft samma problem som mig och vet vad man ska göra?

Trevlig helg.

Det har jag aldrig varigt med om. Men apple har piffat upp mail appen i iPhone OS4 så vi får hoppas att ditt problem försvinner då, om inte före

Permalänk
Medlem
Skrivet av SHANKLY:

Trevlig helg.

Har samma problem, hatar det....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Har samma problem, hatar det....

Precis, ska man behöva lämna in den direkt eller är det bara en uppdatering? Hur länge har du haft din och hur länge har det varit så? Jobbigt som fan då man läser mailen så ofta som möjligt.

Permalänk
Medlem

Knappast ett hårdvarufel, och ingen orsak att lämna in på service.

Gör en återställning i itunes så ska det bli bra. Har du inte jailbreakat den så kommer itunes att köra in allt igen precis som det var före återställningen.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig märkt av nåt sånt, kör 3st mail konton i luren... En återställning/uppgradering borde ju lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag har aldrig märkt av nåt sånt, kör 3st mail konton i luren... En återställning/uppgradering borde ju lösa det.

Är en amatör när det gäller sånt här, men kommer de apps som jag laddat ner finnas kvar även om jag återställer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SHANKLY:

Är en amatör när det gäller sånt här, men kommer de apps som jag laddat ner finnas kvar även om jag återställer?

Om du gör en syncning innan du återställer så kommer telefonen se ut exakt som den gjorde vid senaste syncning. Alla appar, alla bilder och all musik kommer finnas kvar.....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk

Jag har problem med min telefon (iPhone)
Kan inte lägga in filmer på den, till exempel laddade jag senast ned den här
(kommer inte ihåg om man fick länka torrents på sweclockers, men sök på jackie brown mp4 på en piratskeppssida så vet ni vilken jag menar)
När jag lägger in den på telefonen i itunes så ser allt bra ut, kryssar i den men ingenting händer när jag synkroniserar. Den kommer alltså inte över från itunes till min iphone (3gs 16gb).

Någons som har lösning på problemet?

PS: Har dessutom lagt över ett antal south park avsnitt på den, men de hackar när jag spelar upp de. Observera att de spelas upp utan problem på min brors ipod touch. Idéer?

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaktusagent:

Jag har problem med min telefon (iPhone)
Kan inte lägga in filmer på den, till exempel laddade jag senast ned den här
(kommer inte ihåg om man fick länka torrents på sweclockers, men sök på jackie brown mp4 på en piratskeppssida så vet ni vilken jag menar)
När jag lägger in den på telefonen i itunes så ser allt bra ut, kryssar i den men ingenting händer när jag synkroniserar. Den kommer alltså inte över från itunes till min iphone (3gs 16gb).

Någons som har lösning på problemet?

PS: Har dessutom lagt över ett antal south park avsnitt på den, men de hackar när jag spelar upp de. Observera att de spelas upp utan problem på min brors ipod touch. Idéer?

Vad kör du för konverterare? Jag rekommenderar Handbrake.

Visa signatur

"Det svåraste när man haft framgång är att hitta någon som glädjer sig på ens vägnar"

i7 920 2,66GHz | 6GB OCZ DDR3 | ASUS EAH5870 1GD5 1GB | Asus P6T | Intel X-25M G2 160 GB SSD & Samsung Spinpoint F1 1TB | Corsair 450W VX | Antec 300 | Win7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

Råkade lägga över alla mina bilder jag har i Mina Bilder på datan till iPhonen igår, säkert en jätte lätt fråga till er men hur tar man bort de igen? Kan inte ta bort de i mobilen vad jag ser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SHANKLY:

Råkade lägga över alla mina bilder jag har i Mina Bilder på datan till iPhonen igår, säkert en jätte lätt fråga till er men hur tar man bort de igen? Kan inte ta bort de i mobilen vad jag ser?

Välj att du inte vill synca bilder/vad du vill synca för bilder i itunes och synca telefonen pånytt

Permalänk
Medlem

Ok, tack HypeX. Har en fråga till, på vissa nyhetsapps blir det röda ringar med siffran hur många olästa nyheter man har, precis som mailen, hur gör man för att inaktivera det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SHANKLY:

Ok, tack HypeX. Har en fråga till, på vissa nyhetsapps blir det röda ringar med siffran hur många olästa nyheter man har, precis som mailen, hur gör man för att inaktivera det?

Gå in i inställningar och kolla längst ner i listan, alla apps med inställningar (som tex push) borde finnas där, beror dock på appen förstås. Alternativt om det finns inställningar i appen förstås, men jag antar du kollat...

Permalänk
Medlem

Har suttit mer eller mindre hela dagen och krånglat med min iphone nu. Det är En 16gb 3GS som levererades med 3.1.2 och jag behöver kunna låsa upp den och har gjort det förut, men när jag blev tvungen att starta om den idag gick allt fel.

Problemet är att när jag kör blackra1n och den ska starta om så gör den inte det utan den stänger bara av sig och kommer inte igång igen. Har även testat redsn0w och inte heller det vill fungera.

Går det att använda Spirit och sen låsa upp med blacksn0w från Cydia?

Edit: lyckades återställa den på ungefär 20:e försöket.

Edit 2: Har jailbreakat med Spirit och låst upp med blacksn0w och fick det efter ytterligare ett par timmar att fungera!

Permalänk
Medlem

Varför uppgraderar du inte till 3.13 och sen jailbreackar den bara? Du slipper omstartproblemet om du gör det.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skrivet av Case:

Vad kör du för konverterare? Jag rekommenderar Handbrake.

Ska göra ett försök nu, men tror inte det är det då min iphone inte kan spela upp filmer som brorsans första generationens ipod touch kan spela. Men det är värt ett försök i alla fall!

Om inte annat blir det väll till att skicka in den.

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Min iPhone 3g som är lite över ett år gammal nu har blivit hopplöst seg. Det tar ca 30 sekunder att öppna Spotify och musiken fortsätter spelas upp fast jag stängt ner appen för att telefonen inte verkar hänga med. Det är dock inte bara Spotify som är segt utan i stort sett alla apps är sega som fan. Är det bara att återställa den och hoppas att det blir bättre eller finns det något annat jag kan testa först? Den är inet jailbreakad, har dock varit det ett antal gånger.

Jag har typ samma fel på min iPhone 3G 16GB.
Fast för mig är det nästan bara spotify som är boven.

Tar typ 30-60sekunder att öppna programmet. Sen när det väl är öppet och jag ska välja playlist tar det ytterligare 20sekunder innan man får igång musiken.
När musiken väl börjat så lutar man sig bakåt på tunnelbanan och stoppar mobilen i fickan.
1minut senare stänger programmet av sig själv...
Typ som att mobilen får slut på internminne eller liknande. SJUUUKT irriterande.

Är iofs en relativt stor playlist, men alla låtarna (~1700st) ligger sparade på telefonen. Men fungerar inte att köra med offlinemode heller..

Någon fler med liknande problem eller kanske har en lösning?
Jag ska prova att ta bort appen och lägga till igen men blir så jävla drygt att lägga in alla låtar igen..
Men men, får prova det. Sen återställa telefonen i itunes ska jag prova när jag kommit hem också.

Återkommer med svar om det löste problemet eller ej.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag har typ samma fel på min iPhone 3G 16GB.
Fast för mig är det nästan bara spotify som är boven.

Tar typ 30-60sekunder att öppna programmet. Sen när det väl är öppet och jag ska välja playlist tar det ytterligare 20sekunder innan man får igång musiken.
När musiken väl börjat så lutar man sig bakåt på tunnelbanan och stoppar mobilen i fickan.
1minut senare stänger programmet av sig själv...
Typ som att mobilen får slut på internminne eller liknande. SJUUUKT irriterande.

Är iofs en relativt stor playlist, men alla låtarna (~1700st) ligger sparade på telefonen. Men fungerar inte att köra med offlinemode heller..

Någon fler med liknande problem eller kanske har en lösning?
Jag ska prova att ta bort appen och lägga till igen men blir så jävla drygt att lägga in alla låtar igen..
Men men, får prova det. Sen återställa telefonen i itunes ska jag prova när jag kommit hem också.

Återkommer med svar om det löste problemet eller ej.

Ja jag har typ samma problem men det är inte bara Spotify som är segt för mig, en massa andra appar också, men ja Spotify är iaf värst.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag provade igår att plocka bort Spotify och installera det på nytt. Då fungerar det.

Men så fort jag börjat ladda ner låtarna igen så slutar det fungera igen.
Finns det någon gräns för hur många låtar som iphonen klarar av att hantera i offlineläget?
Verkar nästan som det.
Programmet startar efter ca 60sekunder sen fungerar musiken i typ 30sekunder och lägger sen av.

VÄRDELÖST!

Jag som åker mycket tunnelbana och pendeltåg där det inte går så bra att streama :/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tjena grabbar!
Är tillbaka med ännu en fråga som borde vara ganska lätt för er. OBS! Den gäller endast er som vet hur programmet Gowalla funkar. Kan man bara checka in på ett ställe en gång per dag? Igår checkade jag in på min skola och ville testa lite senare på dagen, dock när jag gick in på det stället jag ville checka in på så fanns där bara hur långt där var ditt från mitt hem, ingen check in knapp. Funkar fortfarande inte, måste man checka ut för att kunna gå in på ett annat ställe och hur gör man i så fall det?

Tacksam för svar, ursäkta om jag skrivit i tråden mycket den sista tiden... vill bara lära mig denna leksak bättre och har som ni kan läsa haft några problem med den, inte allt för stora, men små och enkla saker jag behövt hjälp med.

/J.

Permalänk
Medlem

När jag försöker jailbreaka min iPhone 3Gs av de nyaste versionerna med Pwnage tool så går allt jätte bra, tills jag ska ansluta telefonen till programet. Programmet hittar helt inte telefonen. Vet någon vad jag kan göra?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Testat spirit? Det funkar iaf väldigt bra för mig. (3GS, 3,13 itunes 9.1.1)