Butiker plockar bort Ace of Sweden

Permalänk
Inaktiv

Bra att några av de stora butikerna slutat sälja skiten. Hoppas Dustin slutar sälja dessa med. Tråkigt att det tog sådan lång tid innan detta nu hände men fortfarande trevligt att se att det gick fort, när det nu hände.

Bra jobbat Sweclockers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Lite Qtek-varning på dessa nätaggen?

O ja det ger gamla minnen. Inte för jag hade någon men man såg ju en och annan både hel och trasig genom åren En polare hade datorbutik. tror han sa att en av 4 var trasiga vid leverans madens en av dom 3 pajade vid första starten madens dom två andra fungerade kanske överdrev men men ändå vet hur underspecade dom var och hur ofta dom dog i förtid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Vi som dumt nog investerat i såna här skräpagg... vi borde kompenseras på ett eller annat sätt. Givetvis utan att det kostar inet/komplett/webhallen något. Om inte Ace hostar upp stålarna kanske staten kan göra det? Ta pengarna från vägunderhållningen... de pengarna verkar ju ändå inte användas

En jävla tur att man har det agg som iaf överlever ett test samt att man har det i burken med få komponenter som dessutom inte känns lika viktiga som de i "huvudburken"...

Ni som köpte deras agg ska INTE kompenseras alls. Det är upp till DIG att ta ansvar och läsa lite tester. Att försöka spara in pengar på i särklass viktigaste komponenten i systemet visar bara på dumsnålhet. Det ska inte kompenseras snarare skratas åt.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Ni som köpte deras agg ska INTE kompenseras alls. Det är upp till DIG att ta ansvar och läsa lite tester. Att försöka spara in pengar på i särklass viktigaste komponenten i systemet visar bara på dumsnålhet. Det ska inte kompenseras snarare skratas åt.

Nej, det är upp till företaget att ange korrekta uppgifter. Här har den angivna specifikationen varit helt åt helvete fel, något som är helt upp till företaget att ta på sig.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Haha! Detta förgyllde min annars gråa dag

Permalänk
Medlem

Kaffekokare

Skrivet av Redzo:

Lite som en billig variant av en kaffekokare.
Jovisst den billiga kaffekokaren kokar kaffe, men efter det runnit ner i bringaren, blir det ljummet om man låter bringaren vara kvar, alternativt vidbränt.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Redzo:

Som vanligt har du en onödigt otrevlig ton.
Men jag håller med dig i ställningstagande. Kanske inte behöver skratta åt dessa, men kompensation... Vill ha, vill ha-syndromet antar jag.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Kompensationen skrev nog i form av en reklamation då nätagget kastar in handduken, vilket verkar vara en tidsfråga (om de belastas). Då de inte säljer produkten minskar risken för att få en ny som ersättning.

Det sistnämnda väljer jag att inte kommentera.

EDIT: Jag kom på att de felaktigt uppgivna specifikationerna bör vara tillräckligt för att lämna tillbaka produkten! Inom en viss tid då kanske...

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Jag har inget emot Ace övriga produkter men visst blir man lite fundersam på om deras övriga sortiment håller lika dålig kvalité som deras nätagg. Spännande med en kommentar sen i vilket fall som helst.

Swec gjorde ju test på deras möss. Dom fick en swec prisvärdgubbe och jag hade tänkt köpa en sån mus till laptopen då min Targus är liten, ful och tröttsam för handen.

149:- från Inet.
Ace MLUC100 Mouse Laser - Inet.se

Fan borde ha tagit en sån också när jag beställde från Inet igår. Men dom har redan skickat mitt paket.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Butikerna borde väl få pengarna tillbaka för de nätagg de har på lagret, då specifikationerna inte är korrekta?

Permalänk
Medlem

Hoho! In yo' face, sucka's! Rätt åt ACE, tycker jag. Dålig stil att försöka sälja skräp till intet ont anande okunniga individer. Man kan väl göra budgetagg, men se till att dom har en viss kvalitet samt håller för det de anges klara av.

Sånt här gillar jag. Det är alltid roligt när det går dåligt för dåliga produkter/företag.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Det verkar som Dustin också har tagit bort Ace nätaggen nu också bra !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Inte ALLA grejer, men när det handlar om en sån sak som ace agg som det varit snack om ett bra tag nu så tycker jag det är en aning slött.

Borde snarare vara att det är ett obligatoriskt test alla nätagg som kommer ut på marknaden ska klara (för sina specifikationer då). Har för mig att det är så idag? Annars kan dom ju marknadsföra hursomhelst, som t.ex. Ace gör.

Off topic, kanske dom borde komma på ett bättre namn.
Ace of Sweden. Jens of Sweden. Tiger of Sweden.

Permalänk
Medlem

någon som har koll på varför en kommentar från ace dröjer?
kanske har fullt upp med att suga ut pengarna och gå i konkurs

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Ärligt talat tycker jag samtidigt lite synd om Ace. De kommer ju att få stort hål i plånboken, och ev. lär de få sparka anställda, och i värsta fall konkurs.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Först och främst måste jag säga: Grymt bra jobbat av redaktionen. Sån här skräp ska inte få gå obemärkt förbi.

I övrigt undrar man lite om dom ens hade klarat de spec som stod på själva nätagget? Är ingen höjdare på de elektriska men hade verkningsgraden sett något annorlunda ut? Jag menar enligt de spec som stod på nätagget är väl inte 75% belastning av nättagget 75% av det som testades nu?

Hade de lägre specifikationerna stått på utsidan, hemsidan osv hur hade omdömet vart då? Det är ju trots allt ganska billiga grejer.

Ren nyfikenhet av mig, så man får en bild av hur jäkla dåligt det ligger till. Själv äger jag inget då jag ofta vill ligga på den säkra sidan när det gäller kvalité, men jag har ju byggt några datorer till lite snåla kompisar. Fast samtidigt. Klart som fan man litar på siffrorna? Man är ju inte kritisk till de spec som anges av ett känt företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Borde snarare vara att det är ett obligatoriskt test alla nätagg som kommer ut på marknaden ska klara (för sina specifikationer då). Har för mig att det är så idag? Annars kan dom ju marknadsföra hursomhelst, som t.ex. Ace gör.

Off topic, kanske dom borde komma på ett bättre namn.
Ace of Sweden. Jens of Sweden. Tiger of Sweden.

Kanske orättvist XD Tiger of Sweden är ju bra kvalitet (i alla fall det som jag köpt)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Ärligt talat tycker jag samtidigt lite synd om Ace. De kommer ju att få stort hål i plånboken, och ev. lär de få sparka anställda, och i värsta fall konkurs.

Stackarna. Dom förtjänar det, om dom försöker lura köparna med specs som inte finns i deras agg. De måste ha dödat många datorer genom tiderna. Så synd är det knappast om företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Stackarna. Dom förtjänar det, om dom försöker lura köparna med specs som inte finns i deras agg. De måste ha dödat många datorer genom tiderna. Så synd är det knappast om företaget.

Detta är dock deras nätagg. deras övriga produkter är inte så dåliga. deras möss är ju helt ok (för budget)
Skulle verkligen inte vilja se ace konkurs. Det jag hoppas på är att dom lär sig och fixar detta till nästa gen agg.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Helt underbart! Starkt jobbat av Sweclockers, och skönt att butikerna kan ta till sig det hela! Tråkigt för Ace, men tycker inte synd om dem, försöker man lura konsumenter åker man dit. Skit ska skit ha.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Skönt att Sweclockers har en sådan drivkraft.

Dustin(home) <3

/stolt medlem

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sweclockers maffian strikes again

Permalänk

Vad har man för val om man sitter på ett sådant härr agg just nu? Cash refund? Eller blir det att hosta upp själv till ett corsair? ( köpt från Inet )

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att se att Sweclockers är så respekterade ute bland landets butiker! Detta är ett klockrent exempel på konsumenternas makt.

Permalänk
Medlem

Som så många andra skriver väntar man verkligen på kommentarer från ACE.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Som så många andra skriver väntar man verkligen på kommentarer från ACE.

Äsch - säger dom något så är det ju det vanliga alla företag skriver när deras fuleri inte funkar längre;
-"Vi kommer att se över -ditt och datt- då vi hela tiden strävar efter att förse produkter med kvalitet och om vart annat".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Jag har inget emot Ace övriga produkter men visst blir man lite fundersam på om deras övriga sortiment håller lika dålig kvalité som deras nätagg. Spännande med en kommentar sen i vilket fall som helst.

Jag har aldrig haft problem med Ace möss, min nuvarande Edge3200 fungerar ypperligt. Min bror har använt många av deras produkter, inget fel på kvalité enligt oss. Dock så är som sagt deras nätdelar fruktansvärt dåliga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik4870:

Skulle också vilja höra vad Ace säger, dom kommer ju garanterat gå i konkurs haha xD

De säljer fortfarande helt ok möss mm och chassina är väll ok så de överger väll bara nätdels marknaden

Permalänk
Skrivet av Scripteddie:

Vad har man för val om man sitter på ett sådant härr agg just nu? Cash refund? Eller blir det att hosta upp själv till ett corsair? ( köpt från Inet )

Du kan ta å ringa inet å fråga dem vad de kan göra åt saken, finns chans att du får det utbytt.

Visa signatur

CPU: AMD 7800X3D Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4090
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: Gigabyte B650
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag har aldrig haft problem med Ace möss, min nuvarande Edge3200 fungerar ypperligt. Min bror har använt många av deras produkter, inget fel på kvalité enligt oss. Dock så är som sagt deras nätdelar fruktansvärt dåliga.

Ace Edge 3200 är inte deras egna design osv. Den kommer säkerligen från asien, och sedan her de bara på deras egna klistermärke.

Visa signatur

CPU: AMD 7800X3D Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4090
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: Gigabyte B650
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11