Butiker plockar bort Ace of Sweden

Permalänk
Proffsmoddare

Vad ska ACE skriva då tycker ni?

"shit, de kom på oss!"

Kvaliten går ju att göra någon ursäkt för. Men falsk marknadsföring är svårt att förklara bort!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

har ni sett att Inet även plockat bort alla Rasurbo nätagg? dom är ju oxå av dålig kvalité. haha rätt åt ACE i mitt tycke iaf , man ska inte producera skit!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

inwarehouse som huseras av komplett borde väl plocka bort nätaggen också?
när jag tog en titt nyss så hade de bara 2 ace-agg i sortimentet.

Permalänk

Ahh, äntligen!

Permalänk
Medlem

Snacka om skandal. Kommer definitivt hålla mig borta från Ace of sweden framöver. Jag har ingen produkt från dem och det är jag glad över.

Skrivet av Hamilton83:

Haha va? Ska försäljarna prova varenda pryl dom säljer? Vill du verkligen betala för den merkostnaden? Skulle inte tro det.

Lätt!
Jag tycker varje företag bör ta stickprover av produkterna de säljer och säkra kvaliteten. Den kostnaden kan de säkert delvis räkna hem i färre antal returärenden och ångrade köp dessutom.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Varför är alla så negativa över hela deras produktsortiment bara för att deras agg är skit?
som nämnts är deras möss helt klart prisvärda. Kanske inte dom bästa på marknaden men helt klart värda att ta med i beräkningen omman vill ha en bra mus till bra peng.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Varför är alla så negativa över hela deras produktsortiment bara för att deras agg är skit?
som nämnts är deras möss helt klart prisvärda. Kanske inte dom bästa på marknaden men helt klart värda att ta med i beräkningen omman vill ha en bra mus till bra peng.

Absolut, flickvännen spelar en hel del spel med en Ace mus och inga problem. Sen att deras nätagg inte fungerade det är en helt annan femma. Vill man bojkotta dom så gör det men dra inte ut det på deras andra produkter.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Avstängd

Undra om dom kmr satsa på att få högre kvalitet på sina agg? den som lever får se.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk

Skulle vara lite kul om ACE nu skärpte sig och slog Corsair i att göra nätagg

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Ace kommer nog definitivt att sluta göra nätaggregat nu, svårt att bygga upp respekten igen på just det området, när man har fått storsmisk. Deras möss ser dock intressanta ut

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Ace Edge 3200 är inte deras egna design osv. Den kommer säkerligen från asien, och sedan her de bara på deras egna klistermärke.

Ajdå, jag som trott dom gjort något bra för en gångs skull Riktigt fin mus.

Permalänk
Medlem

Jag gick in på Ace of Swedens hemsida och klickade nyfiket på länken "REVIEWS" i menyn, i hopp om att hitta Sweclockers test där (eller inte). Passande nog leder det mig till ett 404-felmeddelande!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redzo:

Ni som köpte deras agg ska INTE kompenseras alls. Det är upp till DIG att ta ansvar och läsa lite tester. Att försöka spara in pengar på i särklass viktigaste komponenten i systemet visar bara på dumsnålhet. Det ska inte kompenseras snarare skratas åt.

Testa nätagg finns det inte många som gör, jag vet bara swecklockers. Att ange fel specifikationer handlar inte om kvalitet utan det är direkt olagligt. Jag kan tycka att folk som bara köper grejer utan att läsa på lite innan är oansvariga, men man ska alltid kunna räkna med att en produkt håller vad den lovar i klarspråk. Verkar som att du mest bara ville gnälla av dig, känns det bättre nu?

Permalänk
Medlem

Väntar på ace's svar nu riktigt härligt att sweclockers är respekterad

Go go!

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Varför är alla så negativa över hela deras produktsortiment bara för att deras agg är skit?
som nämnts är deras möss helt klart prisvärda. Kanske inte dom bästa på marknaden men helt klart värda att ta med i beräkningen omman vill ha en bra mus till bra peng.

kan man ljug om en sak kan de ljuga om resten, spelar ingen roll om ett pekdon utan spec:ar eller vad.

den lilla info som kan finnas till en produkt kan inte tas på allvar längre från Ace of Sweden.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

kan man ljug om en sak kan de ljuga om resten, spelar ingen roll om ett pekdon utan spec:ar eller vad.

den lilla info som kan finnas till en produkt kan inte tas på allvar längre från Ace of Sweden.

Fast en mus kan inte spränga ditt moderkort, hur mycket kan gå fel egentligen?

Vann en trådlös mus från Ace här på SweC, funkat senaste 6 månaderna och har aldrig bytt batterier ^^

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Ett enbart populistiskt drag av Inet, Webhallen & Komplett, ACE är ju inte precis ensamma om att sälja aggregat som inte håller måttet. Om det hela ska bli rättvist måste också alla andra budgetaggregat tas bort ur sortimenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

har ni sett att Inet även plockat bort alla Rasurbo nätagg? dom är ju oxå av dålig kvalité. haha rätt åt ACE i mitt tycke iaf , man ska inte producera skit!

Jag undrar varför det kommer sig att Inet har plockat bort Rasurbo från sortimentet då deras egna reklam här på sweclockers.com informerade om att det var god kvalitet till lågt pris.(...)

Frågan är väl på gränsen till OT i denna tråd dock...

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker detta är lite pinsamt, då jag har en del kontakt med utlandet så är man lite stolt över svensk kvalitet(som har bra rykre utomlands), så kommer det företag med sina produkter och svärtar ned duktigt!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sykes90:

Testa nätagg finns det inte många som gör, jag vet bara swecklockers.

Finns hundratals sajter som testar PSUs. Fråga google.
Finns inte den PSU med bland testade (här kan google igen vara av hjälp) så köp INTE den. Enkelt sätt att undvika problem. Sen är det löjligt uppenbart (iaf om man tänker någorlunda logiskt) att man ska inte snåla på ett komponent som är ensam ansvarig för att driva ALLA andra i dator och som kan skada ALLA andra komponenter i burken. Logiskt och enkelt. Klarar man inte av att tänka i dessa banor så är det dags att fräscha upp sina datorbyggarkunskaper så enkelt är det.

Skrivet av sykes90:

Att ange fel specifikationer handlar inte om kvalitet utan det är direkt olagligt. Jag kan tycka att folk som bara köper grejer utan att läsa på lite innan är oansvariga, men man ska alltid kunna räkna med att en produkt håller vad den lovar i klarspråk

.

Hört talas om "reklam" och "marknadsföring" ?
Om du eller jag ljuger om nåt så kan vi fällas i rätten för det. Om företag gör det så gör dom det med hjälp av väldigt slugt formulerade speccar där advokater har lika mycket att säga till om som deras tekniker och därför fälls företag väldigt sällan för vilseledande marknadsföring. Mao det är lättare för företag att ljuga om och det ska man vara medveten om. Om man är äldre än 12 år iaf.

Skrivet av sykes90:

Verkar som att du mest bara ville gnälla av dig, känns det bättre nu?

Nja, man blir lite trött på idiotfrågor i forumet där varanan kotte ska bygga eget utan att ha läst ett skit innan och som gnäller och frånsäger sig all ansvar senare när nåt går fel. Ingen tvingar nån här att köpa ett visst märke.
Att Zpnk valde Ace säger mig att han ville spara pengar. Dumsnålt så det stinker om det och helt hans eget fel om det nu inte var nån som tvingade han med våld att välja just den.
Du ser nånstans måste folk börja ta ansvar för egna handlingar. Det verkar vara en trend att inte göra det idag.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nordpolen:

Ett enbart populistiskt drag av Inet, Webhallen & Komplett, ACE är ju inte precis ensamma om att sälja aggregat som inte håller måttet. Om det hela ska bli rättvist måste också alla andra budgetaggregat tas bort ur sortimenten.

Det är väl klart att det är populistiskt. Vad annars?
Ska de plocka bort produkter ur sortimentet så skall det finnas grund för detta. Säljer en produkt bra och kunderna inte är otroligt missnöjda så finns det ingen anledning. Nu vet vi inte hur statistiken ser ut för returärenden av ace-nätagg, så vi kan inte dra några slutsatser härifrån. Om de har fått in mängder med klagomål på ACE-aggen så hade detta varit anledning nog, men detta vet vi som sagt inte.
Denna recension har dock varit en rimlig anledning att plocka bort ACE-nätagg. Och självfallet testas inte av varje produkt enligt konstens alla regler med jämna mellanrum av alla företag. Inte något man kan räkna med.

Om ett företag lägger resurser på att testa sina produkter mer än konkurrenterna så behöver de ju höja sina priser mot konkurrenterna. Samtidigt behöver inte konkurrenterna göra dessa tester utan kan hämta dessa resultat från den "duktigare" butiken. Självfallet skulle försäljningen gå ned när priserna går upp jämfört med konkurrenterna för detta "duktiga" företag.

Fristående tester som dessa är väl bästa sättet att få objektiva resultat på vad hårdvara faktiskt går för, och efterhand som dessa tester kommer ut kommer marknadens produktutbud anpassas.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av bbx8:

Fast en mus kan inte spränga ditt moderkort, hur mycket kan gå fel egentligen?

Vann en trådlös mus från Ace här på SweC, funkat senaste 6 månaderna och har aldrig bytt batterier ^^

Jo, tycker de har bra gejer förutom nätagget då. Mössen är prisvärda och bra.. finns nog ingen så prisvärd mus med de funktionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Är det bara jag som tycker detta är lite pinsamt, då jag har en del kontakt med utlandet så är man lite stolt över svensk kvalitet(som har bra rykre utomlands), så kommer det företag med sina produkter och svärtar ned duktigt!

Företaget är svenskt men nätaggen tillverkas väll i kina som allt annat. Men jag håller med dig fullständigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

kan man ljug om en sak kan de ljuga om resten, spelar ingen roll om ett pekdon utan spec:ar eller vad.

den lilla info som kan finnas till en produkt kan inte tas på allvar längre från Ace of Sweden.

Jo helt klart men resten är ju testat och erkänt som ok produkter
Någon/några möss vet jag fått "prisvärd" som utmärkelse här på SweC i test.

Man skall fortfarande inte dra ett helt sortiment under samma kam.
Så vida det inte är ett företag som alla vet att allt dom gör är skit utan undantag men då är det tester och fakta som får påvisa det på ett eller annat sät om så verkliga livserfarenheter skall stå för faktan.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tri_State:

Oväntat ! ^^

Skulle dock vara trevligt med en liten kommentar från Ace.

Skulle vara intressant och se om Ace erkänner misstaget och rättar till specifikationer eller om de kommer komma med något svepskäl á la MC Donald's: "Va får vi inte fuska med hur länge en hamburgare ligger på grill/uppvärmning eller sälja 2 dagar gammal sallad?:O:O Vi anställde ju nysvenskar sen UG varit på oss om det: trodde den sociala gärningen räckte?:O:O:D

Skrivet av nord_93:

Jag och resten av Sweclocker jublar

Kan bara instämma!:D *:Dgör vågen och jublar:D*

Skrivet av RainesX:

Underbart att SweC är så respecterade att stora leverantörer som komplett, inet och webhallen gör så här

Stor tumme upp för SweC och självklart till alla som plockar ur ace ur sina sortiment.

Skrivet av Celcius:

tja, det var nästan tvunget att det skulle skita sig eftersom de "fuskade" med specifiktionerna... Riktigt korkat av dom imo, hade de hållit sig till vad de egentligen klarade så hade detta aldrig hänt!

Ja jag tror att Sweclockers är datavärldens motsvarighet till PLUS.:D;) "Sweclockers - ständigt i handlarens ögonvrå".:D

Skrivet av ChaosClocker:

Tycker alla stora e-handlare kan supporta SweC nätagg tester för o få fler testade

Det tycker faktiskt jag med: Sweclockes gör så många bra tester etc. och handlarna får då kunder relativt gratis utan att lyfta ett finger (inget fel med det:)) och då kunde handlarna skänka låt säga 10 öre för varje såld produkt som - om folk skriver i sina recensioner att de handlar tack vara Swec. - man kan se härrör från Swec. på något vis. Bara en idé.:)

Skrivet av MX510.:

Äntligen!

Yes!:D Inte en dag för tidigt!:)

Skrivet av pa1983:

Hehe, Nu sitter Ace Of Swden säkert i konferensmöte med olika återförsäljare och dom är nog måttligt irriterade på sweclockers satte dom i skamvrån Men det förtjänar dom också.

Det kan de ha!:D Har man ljugit etc. så förtjänar man detta. Jag handlar tex. *aldrig* hos "Dödens Triangel" aka siba, elgiganten, onoff... :S :S Skulle aldrig falla mig in.:D Nu försöker jag undvika att handla saker inom Sveriges gränser av kvalitetsskäl, men det är en annan historia!:)

Man ska inte handla hos drakar som utnyttjar "förorts Stinas och Börjes" okunskap...än mindre drakar som talar med kluven tunga.;):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

Är det bara jag som tycker detta är lite pinsamt, då jag har en del kontakt med utlandet så är man lite stolt över svensk kvalitet(som har bra rykre utomlands), så kommer det företag med sina produkter och svärtar ned duktigt!

Frågan är dock hur mycket annat än märket som är svenskt?

Tummen upp för Inet m.fl. som plockar bort produkten. Jag hoppas de kan sortera bort andra produkter som får många reklamationer eller returer. Hoppas dock de har bra statistik på detta då man ofta tvingas gå genom tillverkaren och inte butiken vid eventuella fel.

Permalänk

tja alla!!!
de värkar som NetOnNet och datorbutiken har plockat bort ACE från sitt sortument med... hehe tänkte att de kunde vara kul att veta.. hehe

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk

Riktigt bra av Sweclockers att testa Ace of Swedens nätaggregat och visa vad de egentligen går för. Ännu bättre är det att återförsäljarna lyssnar på Sweclockers och tar bort nätaggregaten efter att testerna kommit ut. Ace kommer förmodligen att försöka smita undan detta men jag har svårt att tro att någon här på Sweclockers skulle köpa Ace nätaggregat efter detta testet.

Det värsta tycker inte jag att kvalitén är så dålig, för de visste de flesta redan, nej det värsta är att de rent ut sagt ljugit om produktens specifikationer. Detta måste väl ändå vara olagligt? Om det är det så hoppas jag att återförsäljarna tar och sätter dit Ace.
Nu låter jag kanske väldigt bitter men jag tycker bara det är extremt viktigt att vi konsumenter och även återförsäljarna visar att vi INTE tolererar det beteende som Ace visat där de försöker rent ut sagt lura konsumenterna.

Väntar med spänning på svar från Ace, som förmodligen kommer bli ett standard copy+paste försvar.

Hoppas att Ace of Sweden inte nått ut till den internationella marknaden då det kan skapa ett dåligt namn för andra svenska tillverkare som t.ex Fractal Design som gör ett riktigt bra jobb.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surfer_boy:

tja alla!!!
de värkar som NetOnNet har plockat bort ACE från sitt sortument med... hehe tänkte att de kunde vara kul att veta.. hehe

Fast NetOnNet "hakar nog bara på trenden", hade inte de andra inte gjort detta hade NetOnNet varit lyckligt ovetande.:P *gissa*

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton83:

Haha va? Ska försäljarna prova varenda pryl dom säljer? Vill du verkligen betala för den merkostnaden? Skulle inte tro det.

Nej, det är troligen billigare med alla RMA och annat som ACE-aggen möjligen orsakar

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather