Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Rocoll:

Fan vad nice, någon aning om vad det kommer att kosta?

Har tyvärr ingen kostnad satt ännu, får återkomma med detta.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Devrer:

Kommer det gå att köpa en sidopanel med fönster till fractal design define r2? Låter riktigt fint isåfall

Ja, det är planen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Ja, det kommer att komma som separat tillbehör, dvs. sidopanel med fönster.

Skrivet av Devrer:

Kommer det gå att köpa en sidopanel med fönster till fractal design define r2? Låter riktigt fint isåfall

Haha va fan...Nissen skrev ju att det kommer och ändå måste du fråga om det kommer

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Haha va fan...Nissen skrev ju att det kommer och ändå måste du fråga om det kommer

Ville bara vara säker på att det var just till define r2:P Har alltid tyckt define r2 är ett underbart chassi, enda jag saknar är ett fönster, så detta är ju gött

Btw, en fråga Fractal Design!:

Varför sitter det inget dammfilter i sidoplåten? Sitter dammfilter överallt förutom där. Är det tänkt att man ska ha fläkten som utblås där eller vad?

Jag har en 140mm fläkt för att få in frisk luft till grafikkorten + för att kyla moderkortets flänsar (utan fläkten blir de sinnessjukt varma.

Jag var tvungen att flytta bottnens fläktfilter och sätta den i sidoplåten och sedan sätta en täckplåt i bottnen, annars hade det blivit sjukt dammigt.

Tycker ni ska skicka med 2st 140mm dammfilter, en i bottnen och en i sidoplåten. Finns ju inte ens 140mm filter att köpa någonstans i hela världen heller (120mm är max), mycket konstigt :S

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Har ni några moderkort med AMD Socket AM3 att rekommendera till ert Array-chassi?

Permalänk

Tack för din feedback! Här kommer svar/kommentarer;

-mer utrymme bakom moderkortet tack, så man kan få en fin kabeldragning utan att luckan buktar ut.
---> Ja, vi har justerat detta nyligen så att det är en lägre vikt kant på baksidan av moderkortsplåten.

Finns dom modellerna ute än eller kan man på något sätt fastställa att man får en sådan modeller då man köper chassit?
Planerar att köpa ett R2 för mitt nya bygge men just utrymmet bakom plåten är det enda som får mig att tveka, väldigt trevligt chassi i övrigt och har redan byggt en dator åt en kompis i det!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk

Har ni några planer på modulära nätaggregat med en lägre watt-styrka? HTPC-byggen med modulärt är nästan ett måste om det ska vara till mindre chassin.
650w som ni har för närvarande är ju på tok för mycket

När jag ändå frågar, planer på ett HTPC-chassi? (Bortsett från Array som kanske inte tillhör gruppen primärt)

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Devrer:

Tycker ni ska skicka med 2st 140mm dammfilter, en i bottnen och en i sidoplåten. Finns ju inte ens 140mm filter att köpa någonstans i hela världen heller (120mm är max), mycket konstigt :S

Tack för feedbacken, vi ska överväga att lägga med ett extra 140mm-filter.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Cthugha:

Har ni några moderkort med AMD Socket AM3 att rekommendera till ert Array-chassi?

Inget som jag vet på rak hand tyvärr.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Azuricate:

Finns dom modellerna ute än eller kan man på något sätt fastställa att man får en sådan modeller då man köper chassit?
Planerar att köpa ett R2 för mitt nya bygge men just utrymmet bakom plåten är det enda som får mig att tveka, väldigt trevligt chassi i övrigt och har redan byggt en dator åt en kompis i det!

Det ska finnas ute i den svenska handeln, finns dock inget enkelt sätt vi kan garantera att du får den nya revisionen, beror på hur gammalt återförsäljarens lager är.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av apophis_84:

Har ni några planer på modulära nätaggregat med en lägre watt-styrka? HTPC-byggen med modulärt är nästan ett måste om det ska vara till mindre chassin.
650w som ni har för närvarande är ju på tok för mycket

När jag ändå frågar, planer på ett HTPC-chassi? (Bortsett från Array som kanske inte tillhör gruppen primärt)

Modulära nätdelar med lägre watt - vi har övervägt detta, men tyvärr blir de endast marginellt billigare än vår 650W nätdel.

HTPC - ja, det finns planer för det, dock för tidigt att ge någon indikation om när.

Permalänk
Avstängd

jag gillar deras chassin

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk

Tjena
Hörde i en video review från linus tech tips att sladdarna till dom 2 USB portarna i fram är fel kopplade (på endel Define R2 chassin) så jag tänkte bara fråga hur man kan veta om man har ett av dom som det blivit fel på? eller gäller detta bara chassin som skickats till USA/Kanada?

YouTube - LinusTechTipss kanal

Sen vill jag bara tacka för att ni producerar ett så underbart chassi till ett fantastisk pris

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Byggde en dator åt en vän och valde FD Integra 400w och blev förvånad över att det bara fanns 2st molexkontakter. Ganska snålt, i övrigt bra nätagg men manualen är ett skämt.

Permalänk
Skrivet av nord_93:

Byggde en dator åt en vän och valde FD Integra 400w och blev förvånad över att det bara fanns 2st molexkontakter. Ganska snålt, i övrigt bra nätagg men manualen är ett skämt.

Vad ska du med fler molex till? Fläktkontroller och fläktar är det enda jag kan komma på som behöver molex.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Tack för feedbacken, vi ska överväga att lägga med ett extra 140mm-filter.

Och i sådana fall vill jag att ni säljer det separat!
Eller i varje fall så att de som köpt R2an (som jag) kan köpa en.

Jag gjorde misstaget att skippa dammfilter... Gissa om grafikkortet blev kallare? -Ja det blev det, i en vecka...

Skrivet av Sennebring:

Vad ska du med fler molex till? Fläktkontroller och fläktar är det enda jag kan komma på som behöver molex.

IDE hårddiskar använder Molex!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Efter som det skulle monteras IDE hårdiskar och dvd brännar + fläktar med molex kontakt.

Permalänk
Skrivet av nord_93:

Efter som det skulle monteras IDE hårdiskar och dvd brännar + fläktar med molex kontakt.

Adapter+ molex-3pin å köra fläktarna på mobot

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Fick detta idag, Tycker hålet för cpu´n borde vara fixat vid det här laget.
Sen alla gummi genomförningar vilket skit, vill ju knappt sitta kvar så fort man kommer åt dom. lite mer styrsel på dom lr limmade kanter skulle varit bra.
Bråkade säkert med en i 3-5 minuter innan jag fick tillbaka den.
Säkert som andra påpekat dåligt med plats bakom moderkortsplåten.
Annars nöjd.

USB`n fram Anslutningarna hur ska man få dom i moderkortet, blind pluggen sitter ju fel, går ej att få dit?

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Hej

Har ni någon uppfattning om när rev2 av Fractal Design Array 300W kommer.

/Torulf
Göteborg

Permalänk

Efter ha läst många sidor i den här tråden så hade jag tänkt ställa frågor:

Hur ser er framtid ut gällande chassin? hade ni tex tänkt att brädda sortimentet och göra en stor R2'a?
edit: någon riktlinje vilket datum ett sådant släpp skulle ske.

Tyckte även att det var ett litet luddigt svar gällande sidoplåten på chassit, har ni gjort så man får lättare får plats med kablarna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lakristomte:

Hur ser er framtid ut gällande chassin? hade ni tex tänkt att brädda sortimentet och göra en stor R2'a?

FD har svarat på flertal inlägg angående Fulltower och de har ett på planeringsstadiet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

måste bara säga att min R2 börjat ge ifrån sig ett ljud. :S
Har en fläkt om utblås i taket.

Sätter jag fingret på gallret, och trycker liiiite så tystnar det.
Annars så låter det "brrrrrr"

Testat och dragit åt skruvarna, hjälpte inte.
fått lossa på skruvarna som håller fläkten i taket på plats.
märkte nu med att lägger jag handen någonstans på plåten i taket så uppkommer ljudet.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

FD har svarat på flertal inlägg angående Fulltower och de har ett på planeringsstadiet.

Hade tänkt mig lite mer exakt datum, även fast det inte alls uppkom i min fråga utan frågan bara fanns i huvudet

tex om Fulltower chassiet ska släppas till sommaren 2010, vinter 2010 eller till våren 2011.
För om det tex släpps i sommar så är det lite onödigt att köpa en R2 då jag gärna köper en Fulltower.

Permalänk
Medlem

Den lilla blå strålkastaren är vidrig på FD2, tur att man kan dra ur sladden, en lite svagare diod vore bättre imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakristomte:

Hade tänkt mig lite mer exakt datum, även fast det inte alls uppkom i min fråga utan frågan bara fanns i huvudet

tex om Fulltower chassiet ska släppas till sommaren 2010, vinter 2010 eller till våren 2011.
För om det tex släpps i sommar så är det lite onödigt att köpa en R2 då jag gärna köper en Fulltower.

Skulle jag också vilja veta... Har medvetet hållt tillbaka med att köpa en ny låda pga av ryktet att dom skulle göra en fulltower, men nu är sommaren här

Får nog leta efter ett annat chassi och sätta in ljuddämpning själv.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av nukie:

Hej

Har ni någon uppfattning om när rev2 av Fractal Design Array 300W kommer.

/Torulf
Göteborg

Hej,

Vi räknar med att det finns tillgängligt i Sverige i slutet av Juni.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av lakristomte:

edit: någon riktlinje vilket datum ett sådant släpp skulle ske.

Tyckte även att det var ett litet luddigt svar gällande sidoplåten på chassit, har ni gjort så man får lättare får plats med kablarna?

Vi arbetar hårt med att färdigställa en större variant av Define R2, som är i fulltower-storlek. När exakt det kan släppas är ännu svårt att säga, men jag skulle gissa på tidig höst.

Ja, vi har gjort mer plats för kablar i Define R2.

Permalänk
Medlem

Surt att ni gör om R2 med större utrymme bakom plåten när jag har ett tidigt R2 med Tesla agg.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080