Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arlancor
Någon som vet hur man får igång medföljande fjärren till HT maskinerna? Manualen som följde med var gjord för Usb mottagare, men jag tror mottagaren är inbyggd på den här.

Kör du Windows, så äre bara o köra installations skivan..

Kör du Linux, så är de google som gäller... Kan LOVA att det är lite Pill att få igång Fjärren där hehe Men gött är de när de funkar

Permalänk

ASRock Nettop ION 330 Pro - 1,6GHz DC 2GB 320GB DVD±RW Black

Funderar på denna till pojken. http://www.sweburn.com/product.php?productid=379&quantity=1 men har fråga angående spel. han spelar mest Diablo 2, CC, medal of honor o liknande spel. duger denna till detta?

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk

Ingen som har några idéer?

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Inaktiv

Re: ASRock Nettop ION 330 Pro - 1,6GHz DC 2GB 320GB DVD±RW Black

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HBKsweden
Funderar på denna till pojken. http://www.sweburn.com/product.php?productid=379&quantity=1 men har fråga angående spel. han spelar mest Diablo 2, CC, medal of honor o liknande spel. duger denna till detta?

Nej detta är INTE en dator för spel om du förväntar dig en bra spelupplevelse.

Permalänk

ok tackar för svaret.

Visa signatur

Permalänk

men är det nån som har testat att spela på ASRock Nettop ION 330 Pro som vet hur pass mycket man måste ställa ner upplösningen för att kunna spela typ Diablo 2 o liknande spel. Skulle va perfekt om de funkar då grabben släpar datorn mellan mig och sin mamma. Han kollar på film och spelar spel så de måste funka med bägge. Han spelar inte så mycket nya spel utan mest Diablo 2, wc3, Medal of honor o dyl. han har inte så höga krav på grafik men vill naturligtvis inte att det laggar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Diablo 2 och WC3 borde väl endå fungera utan problem?..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Diablo 2 och WC3 borde väl endå fungera utan problem?..

Jo jag hoppas det iaf ska beställa den i slutet av månaden. Så det hadde ju varit intressant att höra om nån testat att spela spel på den.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HBKsweden
Jo jag hoppas det iaf ska beställa den i slutet av månaden. Så det hadde ju varit intressant att höra om nån testat att spela spel på den.

Diablo2 och WC3 borde gå att köra, inget av spelen är ju speciellt krävande och gick ju att köra på en gammal P4:a med integrerad grafik (som var mycket sämre än ION).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Någon som kan ladda ner de senaste drivrutinerna 197.45 från Nvidia på denna? Själv får jag bara fram de gamla 197.13 när jag använder sök!

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Någon som stoppat i en 3,5 disk? Har en Greendisk liggandes och funtar på att kasta ut dvdspelaren och bara köra den. Någon som testat?

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Diablo2 och WC3 borde gå att köra, inget av spelen är ju speciellt krävande och gick ju att köra på en gammal P4:a med integrerad grafik (som var mycket sämre än ION).

Japp ska gå att köra utmärkt. Kan hända att WC3 inte går att köra på högsta på vissa towerdefence banor, då dessa kan dra bra mycket.

Permalänk
Medlem

Jag har nu installerat Ubuntu 9.10 men får inte nätverkat att fungera, lyser inget på baksidan och får upp meddelande att jag inte är ansluten. Stoppar jag in sladden till andra datorn så blinkar det i porten och det funkar mao inget fel på routern eller uppkopplingen.

Vad kan vara fel? ominstallerat 3 gånger med samma fel. Har första modellen utan BD.

/R

Permalänk

Asrock IOS 330 BD - utbyte av RAM

Har letat och letat i tråden, men jag erkänner mig besegrad.

Har en Asrock IOS 330 BD. Den funkar bra, men känner att den kanske skulle gå lite bättre med 4 GB i ram istället för de 2 jag har nu (kör Windows 7). Har pengar att plocka ut på Inet.se - datorer, bärbara datorer, laptop, dator, datorkomponenter - Inet.se så jag behöver lite hjälp med vilka jag skall köpa då jag inte har en aning om vilket antal pinnar etc det skall vara.

Permalänk
Hedersmedlem

någon som upplever att ljudet knastrat när man spelar musik eller ser film?

Min gör det när den varit igång ett dygn eller så.

Startar man om datorn är ljudet perfekt,

jag kör med 6 kanals direkt eftersom jag inte har några andra anslutningar lediga på min z5500

och som sagt, har den vart igång nåt dygn så är det ALLTID knaster och sprak i ljudet (låter som en gammal vinyl 12a) oavsett om jag kör film, musik, windows ljud, ja allt...

men startar jag om så är det borta, men det blir ju tröttsamt att starta om datorn varje dygn för att kunna lyssna på musik.

och ja jag har de senaste drivrutinerna.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om ASRock Ion 330:n klarar av att spela YouTube HD?

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

är det någon som vet hur man får 5.1-ljud via coax i ubuntu 10.10 med en ion-maskin?

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EggZ:

Är det någon som har ett bra tips för ersätta CPU-fläkten från en Asrock ION 330 Pro?
Kopplar jag bort fläkten så blir det för varmt. Likaså om jag vänder på chassifläkten.

Pro- modellens CPU-fläkt ger ifrån sig ett sånt högfrekvent vinande att det blir direkt irriterande att ha datorn igång.

Det är inte själva fläkten utan cpu-flänsen som resonerar av fläktens vibrationer.. att montera om den med silikonpluggar istf metallskruvar tar bort det. silencing the ASRock ION 330

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Relik 📜

Jag rev helt sonika ut DVD-spelaren och smällde i en 120 mm-fläkt (numera en 90 mm-variant) över hela klabbet. Beror ju dock lite på vad man gör med burken, använder man optiska enheten är det inte så aktuellt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag rev helt sonika ut DVD-spelaren och smällde i en 120 mm-fläkt (numera en 90 mm-variant) över hela klabbet. Beror ju dock lite på vad man gör med burken, använder man optiska enheten är det inte så aktuellt.

hur blev det rent estetiskt? kan du fixa bilder? gpu här ligger runt 70c när maskinen varit igång ett tag och hdd pendlar mellan 45-55c. dags att byta hdd mot ssd snart för att sänka tempen tror jag..

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av mole:

hur blev det rent estetiskt? kan du fixa bilder? gpu här ligger runt 70c när maskinen varit igång ett tag och hdd pendlar mellan 45-55c. dags att byta hdd mot ssd snart för att sänka tempen tror jag..

Jag kan fixa bilder i veckan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag kan fixa bilder i veckan!

Ja bilder vore fint.

Själv så fick jag tillsist nog av det högfrekventa vinandet och skickade in den på service. Då hade även en av fläktarna börjat skorra vid start av datorn. Fick tillbaka datorn med utbytta fläktar. Det är bättre men inte bra. Kan slå vad om att den låter lika illa igen om någon månad.

Då är ju frågan om man ska försöka sig på att byta ut skruvarna till gummiplugg eller om man bara jackar upp ett enorm hål i toppen av chassit och kör med en 120mm fläkt istället? Då förstås utan DVD-läsaren.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag har ställt denna fråga delvis i en annan tråd.

Vår DVD med HDD krånglar. Bl.a. är lipsync väldigt dåligt och nu har även DVD-släden börjat krångla.

Kan vi spela in på denna från Canal Digital och Com Hem (vi har boxar till båda) på ett smidigt sätt och sedan spela upp?

Vad krävs då för enklast möjliga hantering?

D.v.s. vilket OS och vilken övrig utrustning?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av EggZ:

Ja bilder vore fint.

Själv så fick jag tillsist nog av det högfrekventa vinandet och skickade in den på service. Då hade även en av fläktarna börjat skorra vid start av datorn. Fick tillbaka datorn med utbytta fläktar. Det är bättre men inte bra. Kan slå vad om att den låter lika illa igen om någon månad.

Då är ju frågan om man ska försöka sig på att byta ut skruvarna till gummiplugg eller om man bara jackar upp ett enorm hål i toppen av chassit och kör med en 120mm fläkt istället? Då förstås utan DVD-läsaren.

Skrivet av mole:

Ursäkta för att det tog tid! Gjorde ett galleri, kändes enklast så.
http://www.sweclockers.com/galleri/6356-minimodifikation-av-a...

Visa signatur

Permalänk

SSD

Fnular på att släng in en SSD i min gamla ION 330 pro. Rekommendationer på vilken disk jag ska välja för bäst prestanda boost? Sneglar på Samsung men vilken modell är att föredra?

Visa signatur