Permalänk

Star wars bäste fäktare

Är så att en jag jobbar med är jävulskt grym på skärbrännaren. Så i fikarummet kom diskussionen upp att han han fan hade platsat i Star Wars som han hanterar brännaren och då kom givetvis ämnet upp om vem som var bäst på att hantera ljussabeln i filmerna. Yoda är ju dock mästaren men Luke var ett underbarn osv. Men vem är bäst av alla?

Permalänk
Medlem

Yoda = Mästaren = bäst

När Luke använde lasersvärdet såg det ut som en tungt tvåhandssvärt.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Men Yoda var ju inte den utvalde som skulle besegra den mörka sidan så det måste ju finnas nån som är bättre

Permalänk
Medlem

Fighten mellan Anakin / Obi Wan i Episod 3 var ju klockren. Men Darth Maul var ju imponerande i Episod 1

Permalänk

Jag säger som frantic!

Yoda = mästaren = bäst !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Jar Jar Binks

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Är det här en sån där religiös diskussion?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av Ilja:

Är det här en sån där religiös diskussion?

På ett forum med hög koncentration nördar kan man nog klassa det så.

Håller förövrigt med om att Yoda skulle gå segrande ur striden.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Vi alla som spelat Soul calibur 4 vet ju att apprentice snubben är bäst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

übernördighet:

"[Mace] Windu ansågs av många vara en av de bästa svärdsmännen i jediorden. Windu skapade också Vaapad, den sjunde moderna formen i ljussabelsdueller, och var en av de två som fullt härskade den, och den enda av dem som inte föll till den mörka sidan. Det sades att de ända motståndare som hade en chans i dueller mot honom var Yoda och Dooku." http://sv.starwars.wikia.com/wiki/Mace_Windu

Expanded universe antar jag att det är, har ingen större koll. Vet bara att jag läste om det för läänge sen

Visa signatur

Bleak

Permalänk

Varför ska Yoda vara bevakaren av att nån som har kraften om det inte finns nån som har den? Yoda är ju bara utnämnd att för den vidare å inte nå annat.

Permalänk
Medlem

Min åsikt är att Yoda aldrig skulle ha behövt använda en ljussabel, så han borde inte vara med i diskussionen.

Permalänk
Medlem

Personligen säger jag nog Mace Windu. Känns som om han är underskattad också.

Permalänk
Medlem

R2d2

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jabba

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Agemman:

Personligen säger jag nog Mace Windu. Känns som om han är underskattad också.

Wörd! Lila lasersvärd är grymt med!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Yoda är mästare pga hans vishet och färdighet hos kraften, inte för att han kan slåss som en gud.

Jag skulle nog säga att Anakin är starkast med ljussabeln, dock är Obi-Wan och Windu mer balancerade i kraften som blir till en fördel i strider.
Det ãr svårt, men med ljussabel skulle jag nog säga Anakin ändå.

Visa signatur
Permalänk

Thornblom hmm..Obi-wan piska ju både anakin och Darth maul !

Yoda eller Obi-wan for sure!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Thornblom hmm..Obi-wan piska ju både anakin och Darth maul !

Yoda eller Obi-wan for sure!

Vänta nu här, sen när är Darth Maul bra? Obi-Wan dödar honom när han är 20 bast. Visst, han dödade Qui-Gon, men han gjorde ett felsteg så Maul kunde slå till. Det är inte skicklighet.

Och läs vad jag skrev:
"Jag skulle nog säga att Anakin är starkast med ljussabeln, dock är Obi-Wan och Windu mer balancerade i kraften som blir till en fördel i strider."

Därför fick Obi-Wan övertag, men han "piskade" inte Anakin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den där feta ungen som står å viftar med en pinne är bäst.

Permalänk

Mace Windu och Obi-wan, ligger min röst på.

Permalänk

Darth Bane hade mosat alla!

Permalänk
Medlem

Svårt att bli bättre än Revan ärligt talat... helt obesegrad såvitt vi vet

Permalänk
Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

obi-wan är ju bäst, han dog ju med vilje mot vader. såå det är svårt att bevisa motsatsen

Permalänk
Skrivet av jonaktiv:

obi-wan är ju bäst, han dog ju med vilje mot vader. såå det är svårt att bevisa motsatsen

Han spöade ju Vader rätt hårt också men gjorde inte slut på han.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Han spöade ju Vader rätt hårt också men gjorde inte slut på han.

just d, glömde bort de tre nyare filmerna^^

Permalänk
Medlem

Är det inte allmänt känt att Mace Windu är den bäste fäktaren?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Allmän fråga som kanske någon av er kan svara på. Tänk er en duell där någon slår sitt svärd mot en annans svärd. Den ena blockar med andra ord. Varför slår man inte bara av svärdet och sedan på igen, rakt genom någons försvar? Eller finns det något som hindrar det?

Permalänk
Medlem

hahaha, för att det är science fiction, och det är en oskriven lag som säger att man inte ska göra så^^