Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Sådär, då har min Desire dykt upp. Än så länge är jag nöjd med telefonen, men den sunkiga Android Market är ju däremot inte så kul. Hur fan har de tänkt när de inte öppnat för betalapps i hela världen? Jag tänker inte roota telefonen, för det är min jobbtelefon, och jag tänker inte sitta med en emulator bara för att dra ner apps, så Android Market drar ner helhetsintrycket en hel del.

Nu är det två sorters apps jag är litet sugen på. Dels en videospelare, vilken är den bästa som är gratis? Och hur funkar de där appsen som visar vem det är som ringer när det är ett okänt nummer? Har ni några tips på en bra sådan?

VemRingde är en utmärkt app som visar vem det var som ringde om det är okänt nummer, om du menar okänt som i att du inte har numret på telefonen är VemRingde ett utmärkt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Sådär, då har min Desire dykt upp. Än så länge är jag nöjd med telefonen, men den sunkiga Android Market är ju däremot inte så kul. Hur fan har de tänkt när de inte öppnat för betalapps i hela världen? Jag tänker inte roota telefonen, för det är min jobbtelefon, och jag tänker inte sitta med en emulator bara för att dra ner apps, så Android Market drar ner helhetsintrycket en hel del.

Nu är det två sorters apps jag är litet sugen på. Dels en videospelare, vilken är den bästa som är gratis? Och hur funkar de där appsen som visar vem det är som ringer när det är ett okänt nummer? Har ni några tips på en bra sådan?

Det finns en hel tråd dedikerad åt Android-apps, och den är klistrad.
Du bör hitta en hel drös godsaker där:
http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner-och-barbar...

Permalänk

Är det fler som upplever video-uppspelningen på youtube mer eller mindre usel? Jag tycker att bilden typ alltid släpar efter ljudet, och bilden ser hemsk ut. Finns det kanske några inställningar för detta? Eller rekommenderas det att använda något annat program för uppspelning än det som finns installerat från start?

Edit: Undrar också hur man kommer åt alla sina widgets via Launcher Pro. Som det är nu så kommer jag bara åt det mesta via HTC Sense, men jag skulle tex vela placera ut FriendStream för facebook-uppdateringar på ett av mina skrivbord i Launcher Pro istället, då det känns fräschare och snabbare, men det finns bara några enstaka tråkiga widgets tillgängliga i listan av någon anledning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Är det fler som upplever video-uppspelningen på youtube mer eller mindre usel? Jag tycker att bilden typ alltid släpar efter ljudet, och bilden ser hemsk ut. Finns det kanske några inställningar för detta? Eller rekommenderas det att använda något annat program för uppspelning än det som finns installerat från start?

Nu har jag inte själv en desire, men det verkar som om just video streamingen kommer att förbättras väldigt mycket när telefonen uppdateras till 2.2 (froyo). Såg nån video där dom jämförde video uppspelning mellan 2.1 och 2.2 sida vid sida, och det var riktigt stor skillnad. 2.2 flöt på mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Är det fler som upplever video-uppspelningen på youtube mer eller mindre usel? Jag tycker att bilden typ alltid släpar efter ljudet, och bilden ser hemsk ut. Finns det kanske några inställningar för detta? Eller rekommenderas det att använda något annat program för uppspelning än det som finns installerat från start?

Har inga problem med youtube vare sig det gäller ljud, bild eller sync.
Kör man via 3G så valde min i default att använda låg kvalité, men det ställde jag snabbt om med "menu"-knappen. Men det är det enda jag har sett när det gäller inställningar.

Tycker verkligen det e väldigt bra kvalité
Kanske borde nämna att jag använder Youtube-appen och inte flashspelaren via browsern.

Permalänk
Medlem

Sett några recensioner men inte riktigt fått uppfattning om hur snabbt flash är på denna. Ägde en HTC hero i julas men den var ju helt värdelös på flash och rätt seg i allmänhet så såldes snabbt.

Visa signatur

BOOOM

Permalänk

Desire

Fan fick leveransbesked på min telefon och absolut först den 14:e juni kan jag få min. Känns ju fan som det är en är gammal telefon vid det laget.

Funderade på att ta en Legend istället men känns inte ok att få en långsammare processor...

Permalänk
Skrivet av Olle_Lofgren:

Fan fick leveransbesked på min telefon och absolut först den 14:e juni kan jag få min. Känns ju fan som det är en är gammal telefon vid det laget.

Funderade på att ta en Legend istället men känns inte ok att få en långsammare processor...

Exakt som mina funderingar. Dock lär jag inte få någon fören i juli som läget är nu. Pallar man vänta liksom? Hinner kanske släppas något värre.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Desire

Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Exakt som mina funderingar. Dock lär jag inte få någon fören i juli som läget är nu. Pallar man vänta liksom? Hinner kanske släppas något värre.

Ett alternativ om man nu inte är så sugen på Iphone är ju nya Samsung men tycker den verkar vara lite stor och gillar inte touchknapparna. Desire är i princip min max storlek på en lur med touchscreen.

Permalänk
Medlem

Dustin hade Desire inne under princip hela dagen. Jag beställde runt lunchtid, och den visades som att den var i lager fram tills vid fyratiden, då den gick över i statusen "Ej i lager"...

Jag förutsatte att jag skulle få en då jag beställde den medan den fanns i lager, och dessutom visades som i lager flera timmar efter att jag beställt... Men min orderstatus är fortfarande bara "Order", så jag börjar tveka lite... Kan Dustin ha gjort en fuling tro, och visat den som "I lager" för att få upp många beställningar?

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa ny telefon i dagsläget skulle jag väntat på Galaxy S med ca 3x så bra grafikprestanda som desire (!). Hoppas den får en snabb 2.2 uppdatering bara!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen inte att Dustin kör med nån "fuling" ang lagerstatus.
Lade en beställning på en Desire hos Dustin för över en månad sen. Börjar uppriktigt sagt bli v*vligt less på att vänta på telefonen nu, så jag hoppas att dom skickat "min" telefon.

Permalänk
Skrivet av LimpFish:

Dustin hade Desire inne under princip hela dagen. Jag beställde runt lunchtid, och den visades som att den var i lager fram tills vid fyratiden, då den gick över i statusen "Ej i lager"...

Jag förutsatte att jag skulle få en då jag beställde den medan den fanns i lager, och dessutom visades som i lager flera timmar efter att jag beställt... Men min orderstatus är fortfarande bara "Order", så jag börjar tveka lite... Kan Dustin ha gjort en fuling tro, och visat den som "I lager" för att få upp många beställningar?

Dustin brukar inte köra fulingar, så jag hade inte oroat mig så mycket om jag var du. Gjorde förresten likadant som du gjorde och beställde min Desire när de fanns i lager temporärt på Dustin. Beställde den 19e april och de skickade den dagen efter.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Jag hoppas verkligen inte att Dustin kör med nån "fuling" ang lagerstatus.
Lade en beställning på en Desire hos Dustin för över en månad sen. Börjar uppriktigt sagt bli v*vligt less på att vänta på telefonen nu, så jag hoppas att dom skickat "min" telefon.

Citat:

Dustin brukar inte köra fulingar, så jag hade inte oroat mig så mycket om jag var du. Gjorde förresten likadant som du gjorde och beställde min Desire när de fanns i lager temporärt på Dustin. Beställde den 19e april och de skickade den dagen efter.

Visade sig efter extremt snabbt mailsvar från Dustin att jag med största sannolikhet "hade" en telefon på min order. Några timmar senare fick jag bekräftat att den var skickad

Trodde inte heller att Dustin körde fulingar då dom alltid brukar vara väldigt bra på det mesta, så det var skönt att få bekräftat att dom inte körde någon som helst fuling raxxor, din borde väl också vara på väg då antar jag!

Permalänk
Medlem

Meddelandesignal

Nog bör man kunna ha olika signal för mottaget sms och email, men jag hittar inte den inställningen. Det enda jag ser är ljud för noticication, som väl gäller för båda?

Permalänk
Medlem

Jag hade beställning hos Dustin sedan tidigare och den skickas igår. Så de hade fått in ett lager med nya telefoner. Men de har haft så många beställningar så frågan är om de inte försvinner till de som står i kö direkt. Jag vet att många ställen måste sätta upp varan på hemsidan när den kommer in oavsett om alla försvinner till gamla ordrar. Lite dåligt då det ger falskt hopp till folk.

Permalänk
Medlem

ja beställer du på katshing och den inte är i lager så ser du din köplats, då borde alla sidor ha.

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa klienten för MSN att använda till min htc desire?

Permalänk
Skrivet av drumloop:

Jag hade beställning hos Dustin sedan tidigare och den skickas igår. Så de hade fått in ett lager med nya telefoner. Men de har haft så många beställningar så frågan är om de inte försvinner till de som står i kö direkt. Jag vet att många ställen måste sätta upp varan på hemsidan när den kommer in oavsett om alla försvinner till gamla ordrar. Lite dåligt då det ger falskt hopp till folk.

Så har inte dustin gjort som jag har fattat det när jag varit i kontakt med dem. Under tiden Desire som har stått som "ej i lager" hos dustin har de fått in småleveranser, som bara täcker de bokade. Men det har aldrig blivit över några så att de kan lagerföra dem. Men nyligen fick de en tillräckligt stor leverans som täckte alla bokade och blev några över som de hade på hyllan och hade lagerstatus i lager, fast de gick ju åt ganska fort. Så alla som beställde innan detta hände, dvs innan helgen borde ha fått en Desire levererad.
Jag beställde i helgen och fick min igår.

Permalänk
Skrivet av IcaN_90:

Vilken är den bästa klienten för MSN att använda till min htc desire?

Jag kör på MSN droid, funkar bra!

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk

Jag köpte min på Mediamarkt förra Lördag efter låååååång vänta..
Jag är så nöjd....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Edit: Undrar också hur man kommer åt alla sina widgets via Launcher Pro. Som det är nu så kommer jag bara åt det mesta via HTC Sense, men jag skulle tex vela placera ut FriendStream för facebook-uppdateringar på ett av mina skrivbord i Launcher Pro istället, då det känns fräschare och snabbare, men det finns bara några enstaka tråkiga widgets tillgängliga i listan av någon anledning.

vad jag vet så kan man bara komma åt HTC widgetar i sense. Använder man någon annan launcher så kan man inte använda dom.

Permalänk
Medlem

Det har varit väldigt svårt att få tag på en Desire länge nu och jag vet att en del butiker får in den slutet av juni men nu känns det nästan som man vill vänta på nästa Htc model.
Fast frågan om man orkar vänta så länge hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av penke62:

Nog bör man kunna ha olika signal för mottaget sms och email, men jag hittar inte den inställningen. Det enda jag ser är ljud för noticication, som väl gäller för båda?

Har samma jävla problem va fan blir helt förstörd ju ;/ Nån som kan veta hur man ska göra för att fixa detta lilla problem, det kan ju inte vara så att det inte ska gå....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conta:

Har samma jävla problem va fan blir helt förstörd ju ;/ Nån som kan veta hur man ska göra för att fixa detta lilla problem, det kan ju inte vara så att det inte ska gå....

Själv använder jag "handcent sms" och "K-9 mail" och i dom programmen kan man ställa in vilken signal man vill ha. Så det blir olika.

Sen tycker iaf jag att dom är mycket bättre än dom som finns från början i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conta:

Har samma jävla problem va fan blir helt förstörd ju ;/ Nån som kan veta hur man ska göra för att fixa detta lilla problem, det kan ju inte vara så att det inte ska gå....

Jag kör en liknande lösning som Hamre, men jag har bara Handcent installerat och kör sedan HTCs mailklient. Ställer telefonens notifikation-signal och sedan använder jag Handcents inställning för att ställa in SMS-notifikation. Får på så sätt också 2 olika signaler.

Hamre -> K-9 såg intressant ut... tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Kan man avinstallera standardprogram som htc mail, htc sms osv.. ? Och kan man få tillbaka de om man skulle ångra sig efteråt?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Kan man avinstallera standardprogram som htc mail, htc sms osv.. ? Och kan man få tillbaka de om man skulle ångra sig efteråt?

Kort svar: Nej

Längre svar: Ja om du rootar telefonen och installerar en custom ROM som har tagit bort dessa applikationer.

Permalänk

HTC Desire-Tråden

Hej! tänkte installera CoPilot har lagt in 3 mappar med olika filer var av en skulle göra det till autostart av installationen men det gjorde det inte o då ska man kunna öppna upp minneskortet o köra det därfrån men var i H-vete hittar man det instruktionsboken finnns inget om det ??hjälp jag behöver prg för ska åka iväg snart

Visa signatur

JWT

Permalänk
Medlem
Skrivet av snabeldraken:

Hej! tänkte installera CoPilot har lagt in 3 mappar med olika filer var av en skulle göra det till autostart av installationen men det gjorde det inte o då ska man kunna öppna upp minneskortet o köra det därfrån men var i H-vete hittar man det instruktionsboken finnns inget om det ??hjälp jag behöver prg för ska åka iväg snart

Att installera CoPilot är ju busenkelt.
1. Du köper ditt kartpaket här: CoPilot Live v8: ALK Technologies
2. Laddar ner och installerar APK-filen härifrån: Download CoPilot Live to your Android Smartphone
3. Sen anger du det serienr. du fick i steg 1 för att ladda ner rätt karta.
Se till att köra WiFi för kartorna är rätt stora.