Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har idag en Samsung Wave som de e en hel del problem med därför funderar jag nu på ny telefon. HTC Desire verkar vara en väldigt omtyckt telefon.

Efter som jag inte vill kasta pengarna i sjön igen så hoppas jag ni kan hjälpa mig med ett par av de viktigare frågorna för mig.

1. Hur länge kan man räkna med att batteriet håller om man endast ringer något samtal under dagen och skickar ett och annat SMS (samt trådlöst med push)?

2. Är det stor skillnad på batteritiden om man använder blue tooth headset?

3. Är det möjligt att spela in en fras och knyta denna till en kontakt och sedan ringa upp en kontakt genom att säga frasen? (tror det kallas röstuppringning)

4. Är det möjligt att koppla upp både gmail och hotmail och då få notifiering så snart det kommer in ett mail?

5. Kan man använda mailfunktionen utan att den hämtar samtliga redan lästa mail? (jag vet, det låter märkligt men så gör waven)

6. När man ska ta emot ett inkommande röstsamtal, finns det en märkbar fördröjning mellan det att man tryckt på svara knappen tills linjen är öppen?

7. Får man starta om telefonen ofta på grund av ex minnes läckage? och isåfall hur ofta?

8. Hur anser du att HTC Desire står sig jämfört med dagens telefoner på marknaden? Finns det någon annan som du hellre valt?

9. Vet man om HTC Desire kommer få nyare version av Android(ex 2.3)?

10. Finns det fungerade chat klient för MSN/GoogleTalk/Facebook?

11. Finns det något annat värt att nämna om telefonen?

De e ett par frågor, men jag hoppas ni har överseende med dem.

MVH

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

1. Bör hålla minst en dag iaf, har jag avstängt all datatrafik kan jag få uppemot 90h standbytid. Med Wlan/3G igång brukar jag ligga kring 40h.
2. Pass
3. Ja
4. Pass
5. Lät underligt, i min Desire fungerar hotmail precis som på datorn.
6. Nej det går fort.
7. Nej, har aldrig varit med om detta, Android stänger själv ner program i bakgrunden om det får lite minne.
8. Desire är en telefon som håller än idag. Just nu är det inte den bästa, finns dock ingen idag jag skulle vilja byta till. Samsung Galaxy S2 är väl den som jag skulle kunna tänka mig när den kommer.
9. Det har varit snack om att hela Desire-familjen kommer att få 2.3 så det lutar åt det, inget bekräftat dock vad jag vet.
10. Det finns väldigt många chat klienter för det, min favorit är MSN Talk. Riktigt smooth och bra msn-klient. Facebook är integrerat som standard i luren.
11. Det är en ruggigt bra lur som är extremt prisvärd just nu. Tror inte du kommer bli besviken!

Hoppas det hjälper litegrann iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

...
Hoppas det hjälper litegrann iaf

TACK!!

Röstuppringning > Vet du om röstuppringning även stöds via headset?

Hotmail > När man kopplar upp hotmail i Samsung Wave så måste man gå på pop3 och det betyder att den håller inte reda på vilka som är lästa och inte lästa. Så när man hämtar mail så tar den 50 st och sätter alla till olästa även om de är lästa när man kollar genom datorn. Detta är alltså inget problem på HTC Desire? Är det kanske så att den skickar en till hotmails websida? Eller är det en klient som klarar detta?

MVH

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Vet bara en polare som testat röstuppringning och efter att jag snackat med honom så sa han att han laddade ner en app för det. Så troligen fungerar det inte out of the box. Via BT har jag ingen aning om det går få till.

Ang Hotmail. Det fungerar precis som du säger, även om jag läst mailet på datorn så hämtas det till telefonen också, det är även oläst där. Testade nyss denna sak. Fick ett mail, kollade först på datorn så att det blev läst. Uppdaterade sedan inkorgen på luren och samma mail kom upp där som nytt, alltså oläst.

Möjligt att det finns nån annan klient för det men det har jag ingen aning om då jag använder mail så sällan på luren och ser detta snarare som en bra grej för mig Detta är från standard mailklienten i HTC Sense.

Permalänk

Någon som har något bra tips på ett Fodral till en Desire HD?

Vill helst att fodralet skall vara heltäckande (även kameran skall skyddas) Sen att den stängs med någon form av magnet.

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk

Har lyckats få en spricka i min lcd-display på min htc desire, alltså inte den yttersta touchskärmen.
Hittade www.skalshop.se, tänkte kolla om någon här inne har något o säga om sidan?

http://www.skalshop.se/?gclid=CK2ntt2DhqgCFQGGDgodj2rFrQ

på den länken verkar de som dom byter den o skickar tillbaka för 1400 i runda slängar, vill gärna ha ett utlåtande innan jag skickar iväg min telefon

tacksam för svar så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prentzley:

Har lyckats få en spricka i min lcd-display på min htc desire, alltså inte den yttersta touchskärmen.
Hittade www.skalshop.se, tänkte kolla om någon här inne har något o säga om sidan?

http://www.skalshop.se/?gclid=CK2ntt2DhqgCFQGGDgodj2rFrQ

på den länken verkar de som dom byter den o skickar tillbaka för 1400 i runda slängar, vill gärna ha ett utlåtande innan jag skickar iväg min telefon

tacksam för svar så fort som möjligt.

Du har möjligen inte en hemförsäkring med drulle? Isåfall har du stor chans att få en ny telefon för kanske 1500 kr.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Du har möjligen inte en hemförsäkring med drulle? Isåfall har du stor chans att få en ny telefon för kanske 1500 kr.

tyvärr inte, så typiskt när sånt här händer :s

Permalänk
Avstängd

har en htc desire z som jag gärna byter mot en annan mobil, helst iphone 4 om någon är intresserad släng ett pm

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Hotmail > När man kopplar upp hotmail i Samsung Wave så måste man gå på pop3 och det betyder att den håller inte reda på vilka som är lästa och inte lästa. Så när man hämtar mail så tar den 50 st och sätter alla till olästa även om de är lästa när man kollar genom datorn. Detta är alltså inget problem på HTC Desire? Är det kanske så att den skickar en till hotmails websida? Eller är det en klient som klarar detta?

Mej veterligen går inte det att lösa med pop-klienter oavsett telefon/dator. Jag har löst det problemet genom att koppla alla mejlkonton till min gmail. Då funkar det som du vill, samt 1 notifiering för all epost i telefonen och du behöver bara sätta upp ett mejlkonto i telefonen eller logga in på en webbmejl om du sitter vid en dator.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Mej veterligen går inte det att lösa med pop-klienter oavsett telefon/dator. Jag har löst det problemet genom att koppla alla mejlkonton till min gmail. Då funkar det som du vill, samt 1 notifiering för all epost i telefonen och du behöver bara sätta upp ett mejlkonto i telefonen eller logga in på en webbmejl om du sitter vid en dator.

Ja de e precis så jag har satt upp det nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden i spec mellan desire s och desire hd? Storleken på skärmen är ju självklar, sedan är det kameran... men i övrigt då?

Edit: stavfel

Visa signatur

[i]Eftersom jag är skidåkare, stavar jag bra. [/i]

Permalänk
Medlem

Min Desire har börjat starta om sig lite då och då. Denna månad har den gjort det 2 ggr.
Brukar hända när jag har lagt den åt sidan när jag har använt den. Låter skärmen stänga av sig själv så jag rör inte on/off knappen.

Har även börjat få dålig täckning på ställen jag har haft full täckning innan.

Någon som har samma problem?

Permalänk
Skrivet av .MiickeP:

Min Desire har börjat starta om sig lite då och då. Denna månad har den gjort det 2 ggr.
Brukar hända när jag har lagt den åt sidan när jag har använt den. Låter skärmen stänga av sig själv så jag rör inte on/off knappen.

Har även börjat få dålig täckning på ställen jag har haft full täckning innan.

Någon som har samma problem?

När jag fick pronlem med kraschande program och att telefonen startade om då och då så installerade jag om den med en s.k. RUU. Efter det försvann problemen. Dock försvinner alla program, inställningar, kalender, kontakter etc också, så nån slags backup innan rekommenderas.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

När jag fick pronlem med kraschande program och att telefonen startade om då och då så installerade jag om den med en s.k. RUU. Efter det försvann problemen. Dock försvinner alla program, inställningar, kalender, kontakter etc också, så nån slags backup innan rekommenderas.

Kanske något man skulle prova. Vad är RUU?

Permalänk
Skrivet av .MiickeP:

Kanske något man skulle prova. Vad är RUU?

Vet inte vad det står för, men man kan installera om telefonen totalt med dessa filer genom att koppla in telefonen till datorn och köra filen. Finns mycket att läsa på xda developers. Egentligen är de gjorda för servicecenters tror jag, så läs på ordentligt innan.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har inte hunnit läst igenom tråden nå, men jag har problem med min HTC Desire!
1: Sitter 2 min med telefonen oavsett ljusstyrka och telefonen blir mycket varm, 5-20 min Internet eller spel så startar den om sig för den blir överhettad, alltså den bränns att hålla i den.
2: Pga av att den blir varm så är det värme som genereras vilket drar inte bara extremt mycket på batteri tiden men det är brutalt vad kort tid jag kan ha den igång. Har aldrig haft igång den längre än 24H utan att ladda den, innan den stänger av sig.
3: Är det reklamation som gäller eller? Någon annan som har liknande eller beter den sig så?

Ursäkta stavningen!

MVH Kenix

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon bra bilhållare för en Desire? Den ska monteras i en rallybil och användas som trippmätare så den måste vara stadig och klara stötar. Ska helst ha hål för att skruvas fast men går även med dubbelhäftande tejp. Har letat runt på Ebay men inte hittat någon passande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Någon som vet någon bra bilhållare för en Desire? Den ska monteras i en rallybil och användas som trippmätare så den måste vara stadig och klara stötar. Ska helst ha hål för att skruvas fast men går även med dubbelhäftande tejp. Har letat runt på Ebay men inte hittat någon passande.

Brodits aktiva eller passiva hållare. Finns hos bl.a. Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maijks:

Vad är skillnaden i spec mellan desire s och desire hd? Storleken på skärmen är ju självklar, sedan är det kameran... men i övrigt då?

Edit: stavfel

Enda skillnaden är skärmen egentligen ja..

Permalänk
Medlem

kalender å kontaker är bundna till ens googlekonto och försvinner ej. bara de program man installerar.

Permalänk
Medlem

Väcker liv i en dödtråd med en undran.
Jag har precis köpt en htc desire z lur och den har nu slutat att registrera sd´s. Finns det något trix eller är det till reparationen efter en vecka?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm