Permalänk
Medlem

Ps3 Hdmi problem . hepl.

Hej! jag har e skummt problem med min tv och ps3a som jag hoppas att någon här på forumet har en lösning till, here goes.

Ps3 slim med hdmi kabel till min LG Lh3000 42 tums lcd tv med full hd 1080p sprillans ny.
Ps3ans Interface ser fruktansvärt fint ut skarpt och trevligt man verkligen ser hd at its best, men sen när jag laddar upp ett spel "i detta fall Fifa 10" ser det ut som skit. pixligt och jävligt ser ut som 570 nästan och jag fattar inte hur jag skall få det fint. jag körde ps3an innan på min data skärm med samma hdmi kabel fasst en dvi adapter på då jag inte har hdmi på min skärm. "skärmen va hdcp kompatibel" och då vare hur fint som hällst.

Jag vet att fifa 10 körst i 720 men detta är verkligen ingen hd, det är suddigt och pixligt och "skugga, ghost" runt gubbarna ibland. Jag har en xbox 360 och fifa 10 oxo som jag testat på tvn fasst då med vga på maxx upplöstning och fifa ser skitbra ut, dvs som det ska.

Så det är väll något med hdmi'n, provade oxo xboxen med samma Hdmi kabel som jag har till ps3an och det såg mycket bättre ut. Samma hdmi ingång på tv oxo är kanske värt att nämna.

Är det någon som har någon ide vad som kan va galet ? all hjälp uppskattas

Något i ps3an man skall ställa in eller så ? jag har försökt att sätta på olika funktioner i ps3 interfacen och startat spelet för att kolla skillnad men inget gott resultat.
Inte bara fifa som ser ut som skit btw. andra spel oxo!

Är det någon som har någon ide vad som kan va galet ? all hjälp uppskattas

Mvh Alex

Visa signatur

Tjong i medaljongen !

Permalänk

Hej
Har du ställt PS3:an i läge att köra i upp till 1080?

Om du går till inställningsmenyn kan du där följa en guide som leder dig genom inställningarna för bild och ljud, välj där HDMI och kryssa i alla upplösningar, då kommer den automatiskt att välja högsta möjliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostClaw:

Hej
Har du ställt PS3:an i läge att köra i upp till 1080?

Om du går till inställningsmenyn kan du där följa en guide som leder dig genom inställningarna för bild och ljud, välj där HDMI och kryssa i alla upplösningar, då kommer den automatiskt att välja högsta möjliga.

Japp det va det första jag gjorde. alla upplösningar är iklickade. har provad att kiicka bort alla och bara ha i en och en oxo . fast 570p går inte att klicka bort av någon anledning. och jag antar att det är i det läget spelet körs i stället för 720p

Visa signatur

Tjong i medaljongen !

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande fel, fast med ljudet. Det sprakade och tjöt efter att jag lånat att mitt PS3 till brorsan, men jag tänkte att det är bäst att verkligen se efter så att det inte är något fuffens inställningar, innan jag börjar skälla på han

I mitt fall vart det någon inställning på TV'n.. Vilket kanske inte hjälper dig men men. Kör alla inställningsguider, och se till att TV'n är rätt inställd.
Och tro inte att "jag har inte ändrat något" för det hade inte jag heller, men fel var det tydligen ändå.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!