Permalänk
Medlem

Telia som kommunikationsoperatör

Vår fastighet är bara lite mindre än vad Telia normalt går in i som kommunikationsoperatör (KO). Skulle vilja ha dem med i offertarbetet i konkurrens med Zitius och OpenNet. Telia själva säger att de håller på att bygga upp en mer generell KO-verksamhet som lanseras "snart", men att de inte kan avslöja mer nu än att deras erbjudande kommer bli "väldigt attraktivt". Enligt egen utsago då

Är det nån som vet mer eller har hört mer angående Telias planer på att konkurrera på marknaden för öppna nät? Eller som har erfarenheter av dem som KO på någon riktigt stor fastighet eller så och har åsikter om hur det funkat och vet mer om hur tjänsteutbudet ser ut?

Permalänk

Telia var god dröj och du behåller din plats i kön

Skrivet av eldloppa:

Vår fastighet är bara lite mindre än vad Telia normalt går in i som kommunikationsoperatör (KO). Skulle vilja ha dem med i offertarbetet i konkurrens med Zitius och OpenNet. Telia själva säger att de håller på att bygga upp en mer generell KO-verksamhet som lanseras "snart", men att de inte kan avslöja mer nu än att deras erbjudande kommer bli "väldigt attraktivt". Enligt egen utsago då

Är det nån som vet mer eller har hört mer angående Telias planer på att konkurrera på marknaden för öppna nät? Eller som har erfarenheter av dem som KO på någon riktigt stor fastighet eller så och har åsikter om hur det funkat och vet mer om hur tjänsteutbudet ser ut?

Fattar ingenting, de vill inte eller så är det bara hej kom och hjälp mig svar. "Vi återkommer när vi är klara med vår produkt och är vi för sena då så får vi reda på det då" är svaret från Telia.

Permalänk
Medlem

Ungefär som de sagt till mig då, om man läser mellan raderna. Jag är lite missnöjd med det, måste sägas, men nåja. Är de inte klara så är de inte klara. Det verkar som att vi inte kommer vara en av deras kunder i alla fall.

Permalänk

Telia Hej då

Skrivet av eldloppa:

Ungefär som de sagt till mig då, om man läser mellan raderna. Jag är lite missnöjd med det, måste sägas, men nåja. Är de inte klara så är de inte klara. Det verkar som att vi inte kommer vara en av deras kunder i alla fall.

Fick ett genomtänkt offertsvar från Telia; Vi ber er vänta tills vår affärsmodell är satt.

Permalänk
Medlem

Haha! Det är humor. Det ska visserligen bli intressant att se hur deras affärsmodell blir någon dag, men som du säger: Telia Hej då. Det blir inte med oss på tåget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thiesen:

Tack för din rapport. Eftersom den andra tråden handlar om kommunikationsoperatörer i allmänhet och den här om Telia mer specifikt, tycker jag att det går bra med två trådar.

Permalänk
Medlem

Ingen som har hört något mer? Skulle detta t.e.x betyda att vi som redan sitter med Telias FiberLan, kunna välja andra leverantörer?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Nej, de har varit helt tysta nu. Med tanke på hur sega Telia kan vara, så skulle jag inte hålla andan. I teorin borde det gå att omförhandla till den öppna lösningen när den väl kommer, men min magkänsla säger mig att de kommer släppa taget om er skrikande och sparkande Det lär vara mindre lukrativt som KO ...

Permalänk

Telia ingen Robin Hood

Skrivet av eldloppa:

Nej, de har varit helt tysta nu. Med tanke på hur sega Telia kan vara, så skulle jag inte hålla andan. I teorin borde det gå att omförhandla till den öppna lösningen när den väl kommer, men min magkänsla säger mig att de kommer släppa taget om er skrikande och sparkande Det lär vara mindre lukrativt som KO ...

Det lilla vi fått erfara av den nya modellen går ut på att Telia levererar sina egna tjänster i kombination och lockar med långt avtal, när sedan nätet skall öppnas upp så har de nya operatörerna få kunder att försöka få. Vi har ställt frågan; Varför kan inte alla operatörer inklusive Telia starta samtidigt? Svaret är att det inte fungerar att ha många operatörer i nätet samtidigt och att kunderna inte vill ha det så??????? Vi trodde i vår enfalld att det var just det vi vill ha.

Permalänk
Medlem

Telia kommer alltid vara Telia. Och Comhem, trots sina försök till öppnare nysatsningar, kommer alltid vara Comhem.