Darkfall - "free trial"

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mupp3n:

Ja.

Det är väl som eve, du kan lära dig exakt allt till rank 5, men det kallas inte direkt Cap då det tar sån sjukt lång tid. (och ingen har ju typ maxat allt sedan spelet kom ut?)

Är det bara jag eller dör man lätt av Goblins? XD Stör mig lite på att man får 5st pilbågsnissar och sedan 2 fighters på en bara man kommer i närheten utav 1 goblin.

Tackar för svaret ^^

Goblins är riktigt roliga tycker jag, roligare AI än vad man är van vid när det gäller MMO.

Du lär du snart hur du ska hantera goblins.

Scout är enklast och dör på endast några slag.
Fighter är värre, och du kan oftast max döda 2 åt gången och då med risk för död.
Goblin Shaman ska du se upp för, de kan sätta target på dig och kan vara ganska farliga i grupp, du soloar dem lätt.

Skillprogress är snabb, och du märker snart att goblins är vardagsmat.

Tips :

Skaffa Melee + båge + stav.
Staven lootar du av shamans, med staven så kan du (utan att köpa något) casta Heal self och Mana missile.

Skada:
Bågen gör mest skada av dina vapen på din nuvarande setup, du kan enkelt döda scouts utan att ta skada.
Du kan skada fighters över 50% hälsa från distans.

Melee är rätt så självklar
(tänk på att du kan välja om du vill svinga horisontellt eller vertikalt, horisontellt skadar flera fiender (inklusive vänner)
Med din wand så kan du skjuta uppskattningsvis 50 skott innan du är OOM, de gör mindre skada än en pil och projektilerna är långsammare, men för att spara pilar/skilla magic så funkar den utmärkt.

Själv blev jag sugen på att fortsätta Darkfall nu då jag fick veta att det faktiskt finns en cap per skill.
Jag fick idén att eliterna idag hade t.ex 2500 i Melee combat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av genii:

Förrädare... =D, Hur lyckades du komma in ? vi var ju inte så snälla... =D

Haha, jag smög runt och försökte komma in.. men då kom några ur klanen och hoppa ner till mig... först döda en snubbe mig, men en annan reviva så sa en av dom typ; Han är en noob! haha =P. Så jag frågade om jag fick kolla hur det såg ut i borgen och det fick jag, så rätt som det var pratade jag lite med ledarna och dom sa att dom ger alla en chans som frågar =D.
Btw, en av dom sa också att munken eller vad fan han var gjorde så att vi dog.. men det fattade jag aldrig xD

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Godn0ken:

Haha, jag smög runt och försökte komma in.. men då kom några ur klanen och hoppa ner till mig... först döda en snubbe mig, men en annan reviva så sa en av dom typ; Han är en noob! haha =P. Så jag frågade om jag fick kolla hur det såg ut i borgen och det fick jag, så rätt som det var pratade jag lite med ledarna och dom sa att dom ger alla en chans som frågar =D.
Btw, en av dom sa också att munken eller vad fan han var gjorde så att vi dog.. men det fattade jag aldrig xD

Smyga in i borgar hade varit kul lol.

Timern uppe i mitt-höger-hörnet-nästan är det timer för ens NewbShield?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Japp det är den ja

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

kopierar min text jag skrev på flashback nyss.

Har spelat sen release och spelet äger.
Darkfall 2010, expansion som kommer senare i år medför ny optimering och feta uppdateringar som kommer göra spelet ännu bättre. I och med detta kommer box-release och reklam om skiten spridas, så jag iaf förväntar mig ganska mycket nya spelare.

Har tidigare lirat i Aesir (hel svensk-norsk clan) och som max hade vi över 50 aktiva.
Nu har klanen lagts på is, och alla medlemmar har spritt sig på serven.

Vi är några tappra som lirar i "Pil og Bue" och använder Mumble (har egen server).
Om ni har fått upp lite skills och fastnat för spelet kan ni slänga en apply, så tar vi resten sen.
Vi har kontakter i många av de stora klanerna, och det medför att vi ofta får vara med och bidra med lite mannar i sieges och skit.

Heter ZeviL Swede, bara langa ett pm om ni behöver hjälp/ undrar något

Permalänk
Skrivet av Sundbe:

kopierar min text jag skrev på flashback nyss.

Har spelat sen release och spelet äger.
Darkfall 2010, expansion som kommer senare i år medför ny optimering och feta uppdateringar som kommer göra spelet ännu bättre. I och med detta kommer box-release och reklam om skiten spridas, så jag iaf förväntar mig ganska mycket nya spelare.

Har tidigare lirat i Aesir (hel svensk-norsk clan) och som max hade vi över 50 aktiva.
Nu har klanen lagts på is, och alla medlemmar har spritt sig på serven.

Vi är några tappra som lirar i "Pil og Bue" och använder Mumble (har egen server).
Om ni har fått upp lite skills och fastnat för spelet kan ni slänga en apply, så tar vi resten sen.
Vi har kontakter i många av de stora klanerna, och det medför att vi ofta får vara med och bidra med lite mannar i sieges och skit.

Heter ZeviL Swede, bara langa ett pm om ni behöver hjälp/ undrar något

glöm inte june expansionen

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Avstängd

Finns det någon djup info ang vad som ändras/läggs till i 'expansionerna' ?
Nåt grafiskt? Nåt inom skills, items etc?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Darkfall Forums - Powered by vBulletin

I darkfall spotlight samt i news delen hittar du allt.

Najs patch idag

Permalänk
Avstängd

fan, nu tog trialen slut
Vill lira det men har inga pengar att lägga ut det på.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sundbe:

Darkfall Forums - Powered by vBulletin

I darkfall spotlight samt i news delen hittar du allt.

Najs patch idag

Väldigt najs patch. Synd bara att Urme's political map inte funkar längre

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Väldigt najs patch. Synd bara att Urme's political map inte funkar längre

Ojj såg det.
Ska snacka med Urme

Permalänk
Skrivet av Sundbe:

Ojj såg det.
Ska snacka med Urme

Behövs inte. Sidan e uppe igen.... lol

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Patch har kommit men jag har ingen dator att spela på : p

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

AESIR ÄR TILLBAKA!

Svenska/Norska klanen Aesir är tillbaka! Efter 3 månaders pause har vi startat upp igen!
Vem som helst kan applya så hjälper vi till att skilla upp din char.

Vi är en känd klan inom Darkfall, och har vårat rykte.

Kolla in på aoc-gaming.se, ansökningsformulär hittar ni där eller på denna länk: Apply.
pma mig på forumet, eller ingame /tell ZeviL Swede om ni har frågor

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var ganska roligt. Men det fryser efter ett tag när jag gått in i en stad. Spelar ingen roll om jag startar om spelet, eller något sånt. Tråkigt då jag fann spelet att vara ganska kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psyc:

Tyckte spelet var ganska roligt. Men det fryser efter ett tag när jag gått in i en stad. Spelar ingen roll om jag startar om spelet, eller något sånt. Tråkigt då jag fann spelet att vara ganska kul.

Konstigt, aldrig hört någon som haft likande problem. Skriv en ticket eller gör en tråd på officiella forumet

Permalänk

hur många SweC spelar detta fantstiska spel? Tycker alla borde testa då det är 14 dagars free trial

Permalänk
Medlem

Har lånat en dator nu, äntligen kan jag spela igen

Är du ny och har frågor kring spelet kan du /tell Quzela MacGyver

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Aesir

Nu är vi 22 AKTIVA personer i Aesir.
Bara svenskar förutom nån enstaka norrman.

Besök för att applya eller /tell ZeviL Swede för mer info.

Vi har båt, warhulks, cannons och dyl.
Klanen bjuder på smaksiga PVP,PVE aktiviteter.

Permalänk
Medlem

Ska pröva på Darkfall tillsammans med brorsan, har en del erfarenhet av full loot PvP och Darkfall lockar helt klart. Vi får se hur det går!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Ska pröva på Darkfall tillsammans med brorsan, har en del erfarenhet av full loot PvP och Darkfall lockar helt klart. Vi får se hur det går!

Du kommer inte bli besviken! Spelet kan kännas lite annorlunda i början, men tro mig. Allt från small scale PVP till FETA battles ger dig adrenalin för timmar framöver. Helt underbart...

Permalänk
Medlem

Rösta

[HMGLZ] HemglazZ and FrozZen Nipplez is a new alliance!

Rösta är ni snälla på df.urme.com längst ner.

Aesir är nu 55+ medlemmar, några alts också dock. Vi tar emot fler svenska/norska spelare! Har egen stad osv.

Permalänk
Sötast

Folk måste lära sig att stava när de gör klan namn.

"Frozen Nipples" Inte "Frozzen Nipples"

Samma som jag hittade någon som hette "BadTropper" i ett annat spel.

Permalänk
Skrivet av Sundbe:

Aesir är nu 55+ medlemmar, några alts också dock. Vi tar emot fler svenska/norska spelare! Har egen stad osv.

Vad har ni för naturresurser i Angfrost?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Folk måste lära sig att stava när de gör klan namn.

"Frozen Nipples" Inte "Frozzen Nipples"

Samma som jag hittade någon som hette "BadTropper" i ett annat spel.

"klan namn", folk måste lära sig att inte särskriva.
Vi vet mycket väl om stavningen Spelar du ens spelet?
Då borde du nämligen veta att det finns en klan vid namn zZzZz (z5), därav den konstiga stavningen då vi fuckar med dem

Skrivet av Främling:

Vad har ni för naturresurser i Angfrost?

Angfrost är crap när det gäller resurser, vi har en farm (som droppar seedgrass som fan ) och en quarry.
Dock jobbar vi med att få fler holdings, och vårat kontaktnät är stort nog för ta det mesta.

Permalänk
Medlem

Ska nog testa detta lir. Det verkar vara något helt annat än vanliga MMO:s. Hoppas mitt nya graffe kommer imorgon!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sundbe:

Tjenna Zevil, Det är Sharpshooter här, som jag nickade i darkfall och jag var officer Aesir innan jag sålde accet. Hur går det för min gamla YBER karaktär?=). Haru du sett han nån stans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Tjenna Zevil, Det är Sharpshooter här, som jag nickade i darkfall och jag var officer Aesir innan jag sålde accet. Hur går det för min gamla YBER karaktär?=). Haru du sett han nån stans?

HAHA TJENA SHARP!!
Jodå, men han fyllkör den som fan :/ Saknar riktiga Sharp asså, dax för comeback
Han spelar som löjtnant och nöter väl som fan... Han craftar på Elina och pvpar med sharp

Permalänk
Avstängd

Saknar darkfall. Skulle inte orka göra en comeback igen pga grinda allt till max igen=). Vill han inte sälja sharpshooter tror du?

Permalänk
Medlem

Kan fråga? Annars är det väl bara sno tillbaka den?
Han ligger nära för kick, då han fyllespelar ganska ofta, och då fuckar han i CA och skriver skit