Permalänk

Ventrilo windows 7

Har nyligen fått en ny data och allting fungerar som det ska förutom ventrilo. Ventrilo är ett komunikationsprogram likt skype för er som inte vet.

Jag hör alla ljud när jag har högtalare på men när jag kopplar in headset så hör jag inget förutom plinget i ventrilo, micken fungerar och dom hör vad jag säger. Jag kör ventrilo som administratör och för windows vista service pack 1. Musik och skype och alla andra ljud fungerar i hörlurarna, har även testat ett annat par men det är samma problem.

Som rubriken lyder så är det windows 7 och jag antar att det är där problemet ligger men om det är någon som är kunnig i windows 7 som har lust att hjälpa=)

Alla svar uppskattas!

Permalänk

kolla i inställningarna i ventrilo så att du har rätt ljud enhet som den skickar till.

Permalänk
Medlem

Måste köra ver 2.3 eller nyare i win7 satsa på mumble istället, mindre latency problem än vent!

Permalänk

Varför skapar du tråden i det här underforumet?

Behöver du klocka ventrilo lite? Eller är det bara hjärnan som är lite överhettad?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.