Permalänk
Medlem

Mitt Bygge!

Tjena Sweclockers.

Har byggt ihop ett paket med hjälp av diverse forum, nu är paketet klart och ska kolla med experterna här om det är bra och värt pengarna!

Datorn: Imageshack - datorq.jpg

Jag undrar om delarna fungerar bra tillsammans, hur vet jag om allt får plats i chassit och finns det bättre delar för ungefär samma pris?

Kommentarer uppskattas, tack!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ser bra ut, inget att klaga på direkt. Vill du överklocka kan det vara kul med 1600mhz-minnen bara

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut! Det enda jag funderar på är montering.. Känner du att du inte klarar det själv? Det är ju det roligaste med att köpa en ny dator.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Det ser bra ut! Det enda jag funderar på är montering.. Känner du att du inte klarar det själv? Det är ju det roligaste med att köpa en ny dator.

Om jag hade varit du hade jag tagit bort monteringen läst forum och jobbat mig igenom det. höjdpunkten med det hela är ju inte att använda datorn det är ju att få se den komma till liv

Permalänk

Mackan har rätt! bygga är skoj. skulle själv satsat på ett 5830 som precis är prissänkt eller ett gtx 460. Men det är ju upp till dig om du vill lägga till några hundra.

Permalänk
Medlem

Att bygga datorn är något jag är väldigt skeptisk till, vill inte ta sönder någon del eller så. Tycker 800 är det värt, tack för svaren har en sista fråga angående operativsystem.

Är det värt at köpa för drygt 1k?
Är det lätt att ladda ner från piratsjön och hur mycke krångel blir det då?

Permalänk
Medlem

Att bygga en dator idag är mycket smidigt, jag själv är en riktig amatör, väldigt hårdhänt, bryr mig inte om det statiska och dylikt utan jag bara kör. Funkat bra sen 5 år tillbaks.
Windows 7 är absolut värt att köpa.

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Skrivet av Drikka:

Att bygga datorn är något jag är väldigt skeptisk till, vill inte ta sönder någon del eller så. Tycker 800 är det värt, tack för svaren har en sista fråga angående operativsystem.

Är det värt at köpa för drygt 1k?
Är det lätt att ladda ner från piratsjön och hur mycke krångel blir det då?

Fråga 2 är emot reglerna här på forumet. Men det funkar fin fint att köra utan en betald licens.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Tänk på att läsa reglerna igen. Som Bangatune säger så är jag också en riktig amatör men man vet när man ska vara försiktig sen ska det _inte_ gå sönder för att man handskas lite hårdare med komponenter

Permalänk
Medlem

Win7 är värt 1000:- ! har själv 4 licenser;)

Visa signatur

HTPC