Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple kan lansera ny Macbook Air

Permalänk
Melding Plague

Apple kan lansera ny Macbook Air

Digitimes rapporterar att Apple är på väg att lansera en mindre version av Macbook Air som både är tunnare och lättare än föregångaren.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Sweet. Om den inte blir alltför dyr kanske den kan vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte meningen. Den lär ju vara förbannat skör.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska bli väldig intressant... Även om jag är väldigt nöjd med min MacBook Pro så ville jag egentligen ha en MacBook Air istället.

Permalänk

Kommer ändå vara för dyr för mig.
Hoppas dock på att nya Ipod Touch får ett bra pris, och bättre ljud än föregångarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag förstår verkligen inte meningen. Den lär ju vara förbannat skör.

Om du menar skör bara för att den är så tunn, så tror jag att du har fel. För om det är som det brukar att hela underdelen är i ett stycke utfräst Aluminium så är det inga problem ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Har alltid varit sugen på en Air men då jag inte rör så mycket på mig känns det tämligen meningslöst, en Macbook Pro passar mina behov bättre.

Hade jag pendlat kollektivt så hade jag helt klart längtat efter en ny modell.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

"Nya Ipod Touch når marknaden i augusti eller september medan uppdaterade Macbook Air lanseras i årets andra hälft."

Både augusti och september är i årets andra hälft?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sovereign:

"Nya Ipod Touch når marknaden i augusti eller september medan uppdaterade Macbook Air lanseras i årets andra hälft."

Både augusti och september är i årets andra hälft?

Det första är dock mer specifikt än det senare.

Jag tror inte på nån ny touch före 7:e September, då "back to school"-kampanjen (gratis iPod vid köp av Mac) tar slut.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Vad onödigt med mindre skärm. Det var just skärmstorleken som utmärkte denna bland andra tunna laptops, nu blir det bara en snygg, relativt högpresterande netbook...
Och apple som sa att de inte tänker släppa ut några netbooks.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

öö moget av apple att göra en standard netbok, 13" är perfekt.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Synd att den har för liten skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

öö moget av apple att göra en standard netbok, 13" är perfekt.

Instämmer, netbooks är bara tragiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Instämmer, netbooks är bara tragiska.

motivera gärna.

ser bara fördelar i de högre presterande netbooksen: lätt och smidig, väldigt bra batteritid, energisnål, FullHD playback, låg värmeutveckling, och relativt billig.

Har en Acer Timeline 1810tz som införskaffades för 9 månader sedan för 5999kr.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

hade priserna varit som alla andra märken så hade allt jag ägt varit apple, eller ja alltid bra att ha en windows dator för olika ändåmål men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

motivera gärna.

ser bara fördelar i de högre presterande netbooksen: lätt och smidig, väldigt bra batteritid, energisnål, FullHD playback, låg värmeutveckling, och relativt billig.

Har en Acer Timeline 1810tz som införskaffades för 9 månader sedan för 5999kr.

Små skärmar och dåliga skärmar, men allt handlar ju om vad man ska ha datorn till. Att ha som surf och media-dator är perfekt, bara en dockningsstation vid TV'n så har man en perfekt HTPC.

Permalänk
Medlem

är det många som ens använder stationära datorer, förutom till lagring och tyngre program? jag föredrar sj stationär men har ingen nu. den tar plats och är jobbig att flytta. det man saknar är såklart en bättre skärm. oj glömde att man kan störa sig på ljudet och värmen ifrån laptops. det är netbook jag har

Permalänk
Avstängd

Jag tror detta är påhittad av en fanboy. Detta känns inte som apple.

1. Detta är ett för billigt dator segment med små marginaler för apple.

2. För stor konkurrens redan. Det finns redan bra produkter från andra leverantörer i detta segment. Det pratat om Acer Timeline 1810tz i inläggen ovan och asus har flera modeller, exempel min favorit 1201A under 5000kr.

Permalänk
Medlem

Hade älskat en dator med dom dimensionerna! Men man får vänta och se på var priset hamnar med tanke på att den nuvarande Air'en går loss på c:a 17kkr, vilket är minst dubbelt så dyrt som vad jag ens skulle drömma om att ge för en sådan dator.

Permalänk
Medlem

Detta är dröm datorn i 13 tums klassen:
WEBHALLEN.com - Sony Vaio VPC-Z12Z9E/X - Core i7 620M / 8GB / 256SSD / 13.1" TFT / GT 330M / Win 7 Pro

En 13.1 tums skärm i full HD, Core i7, toggleble diskret grafikkort, 8 gig ram, 256 MB SSD i Quad raid, allt förpackat i ett förbaskat snyggt kolfiber chassi med en vikt på endast 1.43kg.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Detta är dröm datorn i 13 tums klassen:
WEBHALLEN.com - Sony Vaio VPC-Z12Z9E/X - Core i7 620M / 8GB / 256SSD / 13.1" TFT / GT 330M / Win 7 Pro

En 13.1 tums skärm i full HD, Core i7, toggleble diskret grafikkort, 8 gig ram, 256 MB SSD i Quad raid, allt förpackat i ett förbaskat snyggt kolfiber chassi med en vikt på endast 1.43kg.

Hade inte sagt nej till den.. Hoppas bara Lenovo släpper några nya modeller snart. Sony har jag inte mycket till övers för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Detta är dröm datorn i 13 tums klassen:
WEBHALLEN.com - Sony Vaio VPC-Z12Z9E/X - Core i7 620M / 8GB / 256SSD / 13.1" TFT / GT 330M / Win 7 Pro

En 13.1 tums skärm i full HD, Core i7, toggleble diskret grafikkort, 8 gig ram, 256 MB SSD i Quad raid, allt förpackat i ett förbaskat snyggt kolfiber chassi med en vikt på endast 1.43kg.

1 GB hårddisk låter lite väl snålt

Permalänk
Avstängd

Vore helt klart intressant ifall den hade ett lite rimligare pris.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Detta är dröm datorn i 13 tums klassen:
WEBHALLEN.com - Sony Vaio VPC-Z12Z9E/X - Core i7 620M / 8GB / 256SSD / 13.1" TFT / GT 330M / Win 7 Pro

En 13.1 tums skärm i full HD, Core i7, toggleble diskret grafikkort, 8 gig ram, 256 MB SSD i Quad raid, allt förpackat i ett förbaskat snyggt kolfiber chassi med en vikt på endast 1.43kg.

Och den kostar 30 000:- Underbart!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Jag tror detta är påhittad av en fanboy. Detta känns inte som apple.

1. Detta är ett för billigt dator segment med små marginaler för apple.

2. För stor konkurrens redan. Det finns redan bra produkter från andra leverantörer i detta segment. Det pratat om Acer Timeline 1810tz i inläggen ovan och asus har flera modeller, exempel min favorit 1201A under 5000kr.

Det är Apple vi talar om! De kan sälja en Netbook för 20 000:- utan problem! Oavsett konkurrens...

Permalänk
Medlem

Detta blir ingen netbook då hårdvaran verkar bli vettig. Säkert C2D SU7300 eller liknande. Rejält med prestanda jämfört mot Atom. Sedan lär det knappast bli en 1024x600 skärm utan något högre. Ha inga stora förhoppningar dock då Apple inte har högupplösta skärmar på sina laptops. IPad skärmen kanske dom slänger in?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av x1zt:

Detta blir ingen netbook då hårdvaran verkar bli vettig. Säkert C2D SU7300 eller liknande. Rejält med prestanda jämfört mot Atom. Sedan lär det knappast bli en 1024x600 skärm utan något högre. Ha inga stora förhoppningar dock då Apple inte har högupplösta skärmar på sina laptops. IPad skärmen kanske dom slänger in?

Är inte Ipad'ens skärm på 1024x768? ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Detta är dröm datorn i 13 tums klassen:
WEBHALLEN.com - Sony Vaio VPC-Z12Z9E/X - Core i7 620M / 8GB / 256SSD / 13.1" TFT / GT 330M / Win 7 Pro

En 13.1 tums skärm i full HD, Core i7, toggleble diskret grafikkort, 8 gig ram, 256 MB SSD i Quad raid, allt förpackat i ett förbaskat snyggt kolfiber chassi med en vikt på endast 1.43kg.

en kollega fick hem sin vaio idag, och han verkar galet nöjd. Måste säga att jag är avundsjuk

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Skrivet av Cove:

Detta är dröm datorn i 13 tums klassen:
WEBHALLEN.com - Sony Vaio VPC-Z12Z9E/X - Core i7 620M / 8GB / 256SSD / 13.1" TFT / GT 330M / Win 7 Pro

En 13.1 tums skärm i full HD, Core i7, toggleble diskret grafikkort, 8 gig ram, 256 MB SSD i Quad raid, allt förpackat i ett förbaskat snyggt kolfiber chassi med en vikt på endast 1.43kg.

1920x1080 på 13,1", galet