Permalänk
Avstängd

vilket moderkort till Pentium iii 1GHz ?

Hej har en piii på 1 GHz men hur vet jag om det ska vara med tualatin eller ej? hur ser jag det på processorn? skulle vilja ha ett billigt moderkoert till denna.... nån som kan ge tips ( nytt som beg)

Visa signatur

intel atholn64 klockad, moderkort. sappfire 9800xt, dvd brännare 16x , soundblaster 16 och ett fett nätaggregat på 1023 watt

Permalänk
Medlem

Re: vilket moderkort till Pentium iii 1GHz ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas18z
Hej har en piii på 1 GHz men hur vet jag om det ska vara med tualatin eller ej? hur ser jag det på processorn? skulle vilja ha ett billigt moderkoert till denna.... nån som kan ge tips ( nytt som beg)

Om processorn ser ut som bifogade bild har du en Tulatin (FCPGA-2). Har den däremot en _liten_ fyrkant på själva "plattan" så är det en Coppermine (FCPGA)

Vad gäller moderkort kan det vara svårt att hitta nåt nytt, men på begagnatmarknaden finns det massor. Beror som sagt lite på vad du har för typ av CPU. Om du har en Tulatin så måste det stödja FCPGA-2 nämligen. Asus TUSL2-C är ett bra kort som stödjer både FCPGA och FCPGA-2.

Visa signatur

Dell Inspiron 6400, Intel T2300 Dual Core (Yonah)@1.66 GHz, IBM 945GM grafik (spelar aldrig), 1024 MB DDR2, 80 GB HD,Vista Ultimate, Dell inbyggd Bluetooth

Permalänk
Avstängd

Okej tack för det .. jag har den med lilla plattan... Jo jag har kollat runt lite verkar lite svårt att hitta något billigt

Visa signatur

intel atholn64 klockad, moderkort. sappfire 9800xt, dvd brännare 16x , soundblaster 16 och ett fett nätaggregat på 1023 watt

Permalänk
Medlem

Det finns ett på: http://www.microstore.se/

under rubriken "Utförsäljning".

Inte den värsta modellen, men det fungerar i varje fall till din processor: Gigabyte GA-6OMM7E

Visa signatur

farbror