Ny telefon för max 4-4,5k

Permalänk
Medlem

Ny telefon för max 4-4,5k

Nu börjar nog min N82 sjunga på sista versen... Har varit inlämnad flera gånger pga problem och nu har två knappar slutat fungera och garantitiden är slut. Så det är dags för en ny telefon!

Några av de krav jag har är väl GPS, Touchscreen, gärna bildkvalitet i närheten/bättre än på min N82.

Har bara kollat väldigt snabbt och insett att en iPhone är alldeles för dyr och hört från en återförsäljare att det är en HTC med Android i man ska ha om man ska ha en touch-telefon då de är stabila och har mycket färre problem än t.ex. Sony Ericsson.

Så, har ni någon/några att rekommendera mig?

Permalänk
Medlem

vänta på Nokia N8?

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s från tyskland?

Permalänk
Medlem

Orkar nog inte vänta på något då 3an och 9an är trasiga på min telefon nu... Och det är ganska frustrerande ^^

Hmm, hur står sig Samsung Galaxy S mot HTC Desire? Ska nog iväg och titta på dessa snart... Så vore bra att veta innan jag köper något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Orkar nog inte vänta på något då 3an och 9an är trasiga på min telefon nu... Och det är ganska frustrerande ^^

Hmm, hur står sig Samsung Galaxy S mot HTC Desire? Ska nog iväg och titta på dessa snart... Så vore bra att veta innan jag köper något.

kolla på swedroid, samsung galaxy s är snäppet vassare och kostar mer om du köper i Sverige. beställde min telefon i måndag och den skickades i tisdag och är framme för hämtning idag

Ca 4500 kr från tyskland

Permalänk
Medlem

Lutar mer och mer åt en Galaxy just nu.

Gällande Nokia N8... När kommer den att släppas? Och hur är Symbianutbudet jämfört med Android? Känns som Symbian tappat mer och mer...

Permalänk
Inaktiv

Varför inte Htc Desire?

Permalänk
Inaktiv

htc legend
htc desire
htc scorpion, om du vill vänta några månader
nexus one
motorola droid om du vill ha tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

kolla på swedroid, samsung galaxy s är snäppet vassare och kostar mer om du köper i Sverige. beställde min telefon i måndag och den skickades i tisdag och är framme för hämtning idag

Ca 4500 kr från tyskland

Vilken butik? Hur blir det med garantin? Kan ju vara intresserad själv

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Lutar mer och mer åt en Galaxy just nu.

Gällande Nokia N8... När kommer den att släppas? Och hur är Symbianutbudet jämfört med Android? Känns som Symbian tappat mer och mer...

Att köpa symbian idag är som att köpa Windows 98 idag
Tyvärr men n8 (symbian) är verkligen inget att rekommendera. Bara lojala symbian (fanatiker) använder symbian idag eller dom som inte vet bättre.

Har haft många symbian mobiler och de har inte ändrat på mycket. Sista symbian var nokia 5800.
Använder hellre iOS än Symbian! Borde nog säga allt...

Har själv en android (Nexus one).

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Vilken butik? Hur blir det med garantin? Kan ju vara intresserad själv

Handyattacke, vad jag har hört om dem är bara positiva saker. Du får fraktsedel för att skicka ner mobilen av dem vid garantiärenden. Eller så kontaktar du samsung i Sverige för jag tror ven dem kan hjälpa till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Lutar mer och mer åt en Galaxy just nu.

Gällande Nokia N8... När kommer den att släppas? Och hur är Symbianutbudet jämfört med Android? Känns som Symbian tappat mer och mer...

Galaxy är rigtigt bra...men N8 är bättre på nåstan alt utom skärmen och ui? Men kanske är det dags att prova Android. Lite sugen på Galaxy själv från Handyattacke, men ska nöja med N900 tills N9? medMeego kommer ut...

N8 kommer nästa månad?
N8 har Symbian^3 alla S60v5 appar ska funka på den även Qt har full stöd så det blir lättare att göra appar till Symbian, Meego och Maemo och porta mellan varandra.
Hur Symbian^3 UI är kan jag inte säga men den liknar S60v5(som i N97 och 5800XM) men är snabbare(3d accelerad 60fps? N8 har broadcom 2727 gpu?) och double taps och sånt ska vara fixad också multitouch ska finnas.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Köpte precis också en Samsung GT-i9000 Galaxy S (8GB) från Handyattacke.
Körde med PayPal alternativet och använde deras kurs. Landade på 4370:- ink. allt.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Galaxy är rigtigt bra...men N8 är bättre på nåstan alt utom skärmen och ui? Men kanske är det dags att prova Android. Lite sugen på Galaxy själv från Handyattacke, men ska nöja med N900 tills N9? medMeego kommer ut...

N8 kommer nästa månad?
N8 har Symbian^3 alla S60v5 appar ska funka på den även Qt har full stöd så det blir lättare att göra appar till Symbian, Meego och Maemo och porta mellan varandra.
Hur Symbian^3 UI är kan jag inte säga men den liknar S60v5(som i N97 och 5800XM) men är snabbare(3d accelerad 60fps? N8 har broadcom 2727 gpu?) och double taps och sånt ska vara fixad också multitouch ska finnas.

galaxy har bättre prestanda. Bästa gpu på marmarknaden? n8 har klen gammal cpu.
Må låta som värsta android boy, men symbian är inget att hurra över

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Lånar tråden lite. Jag är också ute efter ny mobil i samma prisklass.

Finns det några risker med att beställa från tyskland? Jag tänker på t.ex skatt eller tullavgifter? Garanti?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Lånar tråden lite. Jag är också ute efter ny mobil i samma prisklass.

Finns det några risker med att beställa från tyskland? Jag tänker på t.ex skatt eller tullavgifter? Garanti?

Fick min från Tyskland igår. Ingen tull eller något sånt och inga andra avgifter. Från t.ex. Handyattacke så skickar de fraktsedel vid garantiärenden.

Permalänk
Medlem

Hmm, har kollat lite nu och nästan bestämt mig för galaxyn nu... Men, GPSen? Är det krångel på alla dem och vad beror det på? Kommer det fixas med någon firmware-uppdatering?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChRiiLLe:

Hmm, har kollat lite nu och nästan bestämt mig för galaxyn nu... Men, GPSen? Är det krångel på alla dem och vad beror det på? Kommer det fixas med någon firmware-uppdatering?

de som är nackdelen med att köpa telefonen från Tyskland vad jag läst är att du inte får nordisk updateringar, men jag kan inte bekräfta detta så jag skicka mail till Samsung och fråga, de har dock inte svarat än. Hoppas de inte är så

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

En Samsung Galaxy S eller en iphone.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

de som är nackdelen med att köpa telefonen från Tyskland vad jag läst är att du inte får nordisk updateringar, men jag kan inte bekräfta detta så jag skicka mail till Samsung och fråga, de har dock inte svarat än. Hoppas de inte är så

Läste det ganska nyligen med... Men, det går väl trots det att uppdatera manuellt på något sätt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChRiiLLe:

Läste det ganska nyligen med... Men, det går väl trots det att uppdatera manuellt på något sätt?

jag vet faktiskt inte :/ men hoppas det är så för jag tänkte köpa från handyattacke men jag vänta. får se vad samsung säger

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Har HTC Touch Diamond II & den är en mycket bra telefon. Bra bild, mycket apps, bra ljud, användarvänlig & mycket mer. Bästa mobilen jag har haft iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

iPhone!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Valfri HTC?
HTC Hero är just!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!