Windows 7 vägrar öppna webbläsare och installera program

Permalänk
Medlem

Windows 7 vägrar öppna webbläsare och installera program

Jag har precis installerat om windows 7 Ultimate x64 två gånger och det händer samma sak båda gångerna. Efter att ha letat i forumet så känner jag inte att någon har postat samma sak förut, men har jag missat det någonstans så hoppas jag ni har överseende med min tråd.

Jag har som sagt installerat W7 och installationen har gått smärtfritt. Efter att ha laddat ner alla uppdateringar, installerat antivirus och alla drivrutiner till hårdvaran så borde burken vara i full gång men det är ungefär nu som problemen börjar.
W7 vägrar öppna installationsfiler. Aktiviteten är igång enligt aktivitetshanteraren men vill inte starta upp i vy så det går att använda. Däremot fungerar det om jag kör filen som administratör.
Så försöker jag öppna en x32 webbläsare (eftersom jag inte kan köra Explorer x64 på SVT Play) och både Firefox och Explorer x32 vägrar starta. Kör jag dem som administratör så går det bra.
Så jag väljer att finna mig i att vissa program kräver att jag kör dem som administratör men tyvärr så hjälper inte det heller utan vid nästa tillfälle som jag startar datorn så fungerar det varken att köra installationsfiler eller webbläsare x32 som administratör. Däremot fungerar Explorer x64 klanderfritt och kräver inte att jag behöver köra som administratör.
Jag har provat att diagnostisera och köra med kompatibilitet mot Vista och XP men det hjälper inte. Jag har provat att koppla ur antivirus och brandvägg men det hjälper inte heller. Jag får inga felmeddelanden i datorn och Windows kan inte lösa problemet genom hjälpen.
Jag fattar helt enkelt inte vad som ställer till det på det här sättet, men börjar bli helt desperat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kanske skulle installerat drivrutiner först och sen antivirus för att sist uppdatera windows.

Har du haft kabeln i så kanske nåt smugit sig in.

Permalänk
Medlem

Annars så har tcntad skrivit en mycket bra guide här.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Flera av mina kompisar hade exakt samma problem med en beta/prerelease av window 7 om du kan updatera gör det annars ladda ner isofilen till window7 x64 ultimate från piratebay eller något och installera med din licensnyckel så är det rikigt på alla sätt men den borde vara något nyare. Annars kan du ju bråka med microsoft support.

Det är inte olagligt att ha kopior på mjukvara man har licens för licens gäller för att installera din version av windows 7 på en dator. (vanliga) Dessutom är det inte misnta olagligt (vad jag vet) att ha den bara att installera den om du inte har licens.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Btw hur skapar man ett forum jag kan inte hitta det? (Skäms)

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av skog1s:

Annars så har tcntad skrivit en mycket bra guide här.

Tack för det

Skrivet av Kogster:

Btw hur skapar man ett forum jag kan inte hitta det? (Skäms)

Skapa forum kräver MySQL databas blandannat och en del programmeringsskills ehhe.

Du hittar "Ny tråd" i varje forumsdel till höger ovanför alla trådar.

Permalänk
Medlem

Asså hahaha jag kan inte hitta det kan du göra en förlöljigande print screen med det inringat..

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kogster:

Asså hahaha jag kan inte hitta det kan du göra en förlöljigande print screen med det inringat..

My bad, på vänster sida är det.

Precis ovan forumtrådarna.

Skrivet av Kogster:

Flera av mina kompisar hade exakt samma problem med en beta/prerelease av window 7 om du kan updatera gör det annars ladda ner isofilen till window7 x64 ultimate från piratebay eller något och installera med din licensnyckel så är det rikigt på alla sätt men den borde vara något nyare. Annars kan du ju bråka med microsoft support.

Det är inte olagligt att ha kopior på mjukvara man har licens för licens gäller för att installera din version av windows 7 på en dator. (vanliga) Dessutom är det inte misnta olagligt (vad jag vet) att ha den bara att installera den om du inte har licens.

§7?
Att inneha skivor är inte olagligt nej, men att uppmuntra till att ladda ner det får man inte här.

På TPB vet man inte vad man får med när man laddar ner, bästa är att låna en skiva och sen köpa sig licens.

Permalänk
Medlem

Jag trodde du hade en licens. Och jag trodde det bara gällde att uppmuntra till att ladda ner olagligt. Windows 7 är inte "innehavsskyddat" (finns inget sånt äns) vilket gör att det inte vore olagligt för dig med licens att ladda ner det...
Jag använder tpb till spel jag köper för oftast är deras trorrents till stora spel snabbare än steam...

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kogster:

Jag trodde du hade en licens. Och jag trodde det bara gällde att uppmuntra till att ladda ner olagligt. Windows 7 är inte "innehavsskyddat" (finns inget sånt äns) vilket gör att det inte vore olagligt för dig med licens att ladda ner det...
Jag använder tpb till spel jag köper för oftast är deras trorrents till stora spel snabbare än steam...

Hoppas du vet att otillåten (utan innehavarens tillstånd) nedladdning av upphovsrättsskyddat material är olagligt, det har det varit sen 2005 (om jag inte minns fel årtal, vilket jag säkerligen gör). Så nej du får inte ladda ner t.ex MS operativsystem bara för att du har en licens.

Bittorrent funkar lite annorlunda än vad steam gör.

Permalänk
Medlem

jag har läst upphovsrättslagen. Det är olagligt att inneha upphovsrättat material om man inte har rättigheter till det. så igentligen är det inte olagligt att ladda ner bara omöjligt att göra lagligt om man inte har köpt licens...

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kogster:

jag har läst upphovsrättslagen. Det är olagligt att inneha upphovsrättat material om man inte har rättigheter till det. så igentligen är det inte olagligt att ladda ner bara omöjligt att göra lagligt om man inte har köpt licens...

Skärp dig nu..
Man får inte ladda ner utan innehavarens tillstånd punkt slut!.
Då kan man ju lätt googla sig till en licens för programvaran och hävda att man köpte den själv..

Inneha och ladda ner är två olika saker.

Permalänk
Medlem

Allt jag säger är att priatkopiering och ladda ner inte måste vara samma sak.... oberoenda av vart man år de ifrån. btw löste sig det me windows?

Visa signatur