Windows 7 vägrar öppna webbläsare och installera program
Jag har precis installerat om windows 7 Ultimate x64 två gånger och det händer samma sak båda gångerna. Efter att ha letat i forumet så känner jag inte att någon har postat samma sak förut, men har jag missat det någonstans så hoppas jag ni har överseende med min tråd.
Jag har som sagt installerat W7 och installationen har gått smärtfritt. Efter att ha laddat ner alla uppdateringar, installerat antivirus och alla drivrutiner till hårdvaran så borde burken vara i full gång men det är ungefär nu som problemen börjar.
W7 vägrar öppna installationsfiler. Aktiviteten är igång enligt aktivitetshanteraren men vill inte starta upp i vy så det går att använda. Däremot fungerar det om jag kör filen som administratör.
Så försöker jag öppna en x32 webbläsare (eftersom jag inte kan köra Explorer x64 på SVT Play) och både Firefox och Explorer x32 vägrar starta. Kör jag dem som administratör så går det bra.
Så jag väljer att finna mig i att vissa program kräver att jag kör dem som administratör men tyvärr så hjälper inte det heller utan vid nästa tillfälle som jag startar datorn så fungerar det varken att köra installationsfiler eller webbläsare x32 som administratör. Däremot fungerar Explorer x64 klanderfritt och kräver inte att jag behöver köra som administratör.
Jag har provat att diagnostisera och köra med kompatibilitet mot Vista och XP men det hjälper inte. Jag har provat att koppla ur antivirus och brandvägg men det hjälper inte heller. Jag får inga felmeddelanden i datorn och Windows kan inte lösa problemet genom hjälpen.
Jag fattar helt enkelt inte vad som ställer till det på det här sättet, men börjar bli helt desperat.