Problem med starcraft 2 och battle.net

Permalänk
Medlem

Problem med starcraft 2 och battle.net

Är det någon mera än jag som har problem med att lägga till sc2 på battle.net?
När jag skriver in key och trycker på activate game så får jag upp,

"The authentication key you entered cannot be claimed. Please try again.#

Är det för att många håller på att registrera och belastar servern eller är den hackad lr vad grrrr.

Permalänk
Medlem

samma problem här.

Permalänk
Medlem

jag la in min nyckel för en timme sen ungefär och det var inga problem.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

samma problem här.

Fortfarande samma fel för mig fortfarande. Hör av dig om de löser sig för dig. Vart köpte du ditt spel?

Permalänk
Proffsmoddare

Samma problem här. Vi köpte 3 kopior, sitter på lan 2 av oss fungerade det för. Men inte för mig.

Någon som ringt support? Kommer inte fram nu, har testat 2 gånger.

Någon annan kan ju försöka?

Sweden
020 1605820

Om ni får lösning på problemet säg gärna till!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulk:

Fortfarande samma fel för mig fortfarande. Hör av dig om de löser sig för dig. Vart köpte du ditt spel?

Gamestop. Fortfarande samma problem.

Permalänk
Medlem

Sitter i kö till supporten. 10 min väntetid får se om jag orkar vänta.
Köpte av Siba

Sweden 020 1605822

Permalänk
Proffsmoddare

mulk? Vad sa dem?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Ska alltid vara något som skiter sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

mulk? Vad sa dem?

36 min i kön nu... En skit itererande sorglig väntmusik är den enda man hör. Snart lägger jag på för jag pallar inte mera.

Permalänk
Medlem

Efter 45 min i luren gav jag upp.

Permalänk
Medlem

Vi kommer inte få spela idag i alla fall, hatar hur man inte ens kan använda blizzards forum.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem, verkar vara rätt spritt? Hoppas inte bara nån har kapat ett gäng cd-keys, eller nått liknande!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Har precis samma problem, verkar vara rätt spritt? Hoppas inte bara nån har kapat ett gäng cd-keys, eller nått liknande!

Verkar vara fler som har samma problem. Hittade den här posten på sc2 forumet:

Battle.net - English Forums -> SC2 key not working

Väntar och ser om någon blå svarar.

Permalänk
Medlem

De kommer inte komma något svar.

Permalänk
Medlem

kan inte någon som har fungerande forum account göra en tråd med följande.

The following problems have occurred:

* The authentication key you entered cannot be claimed. Please try again.

Permalänk
Medlem

Okej, jag bara spammade på activate knappen och helt plötsligt funkade det!! Dom kanske bara är överbelastade? (testade att byta ut några "R" mot "A" eller "H" också, men det var den ursprungliga koden som funkade tillslut, tror jag =P)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Okej, jag bara spammade på activate knappen och helt plötsligt funkade det!! Dom kanske bara är överbelastade? (testade att byta ut några "R" mot "A" eller "H" också, men det var den ursprungliga koden som funkade tillslut, tror jag =P)

Grymt! Får prova mera då.

Permalänk
Medlem

lösning

Jag löste det för mig!

Provade byta lösenord och mail men inget funka. Sedan hörde jag något om att vissa bokstäver är väldigt lika. Jag va helt säker innan på att jag stavat rätt men jag hade fel...

Jag trodde min key började med A men det va visst ett H. "g" från "Wings of liberty" gjorde att det verkligen såg ut som ett A. Om ni tror att eran key börjar med A så kan detta vara lösningen.

edit: Om inte det hjälper kan man alltid aktivera sitt "Guest pass" och spela. Du kan uppgradera det sedan till ditt vanliga. Det gjorde jag.

Permalänk
Medlem

Däremot är det oväntat tungdrivet, sitter på en pentium C2D @ 3Ghz och ett 8800gtx men det laggar fast man drar ned upplösning och effekter, kör SP kanpanjen just nu!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordokaj:

Jag löste det för mig!

Provade byta lösenord och mail men inget funka. Sedan hörde jag något om att vissa bokstäver är väldigt lika. Jag va helt säker innan på att jag stavat rätt men jag hade fel...

Jag trodde min key började med A men det va visst ett H. "g" från "Wings of liberty" gjorde att det verkligen såg ut som ett A. Om ni tror att eran key börjar med A så kan detta vara lösningen.

edit: Om inte det hjälper kan man alltid aktivera sitt "Guest pass" och spela. Du kan uppgradera det sedan till ditt vanliga. Det gjorde jag.

Tack! Nu löste det sig!

Permalänk
Medlem

Bra att det löste sig, suger att ha ett nytt spel i handen och inte kunna köra igång det! =P

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealman:

Jag kan inte ens skapa ett battle.net konto kommer bara till del 3 av 5 trycker på continue och får ett HTTP Status 500 medelande vad nu det betyder...

"type Exception report

message

description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request."

Kul o betala för inget!

Värsta är att man itne ens kan göra forumstråd eftersom man inte kan skapa ett konto <_<

Har samma problem som dig, skriv om du kommer runt problmet!

Visa signatur

Antec Sonata III - e4300 - true . 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Finns lite andra trådar om alla problem kring inloggning, med tanke på att mitt problem löste sig med spammande av samma lösenord, jag ändrade inget det bara fugerade helt plötsligt så tror jag att de helt enkelt är överbelastade. Bara att fortsätta försöka.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag har samma eller liknande problem. Jag har aktiverat mitt spel på battlenet men i spelet står det att jag inte har aktiverat det! Telefonsupporten var full nu så inget svar...

Visa signatur

/ Domini

Permalänk
Medlem

Lol nu tog den min key, fan vad udda.

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sig, var precis likadant för mig!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet