Permalänk
Medlem

Chassimod - Oldshool

Jag har haft en GAMMAL dator liggandes (Windows 98, -99). Nu har jag slutligen tagit mig i kragen och kastat ut det mesta av den gamla hårdvaran för nu ska det in lite nyare grejer (-04). Ja jag vet att det också är gammalt skräp igentligen men den skall bara stå som hemserver är det tänkt. Men efter att jag hade satt i allting så skulle jag sätta i alla hårddiskar i mitt hemgjorda rack, det gick väldigt bra fram tills dess att jag skulle skruva i skruvarna på baksidan så därför har jag skapat denna bygglog som ett minnesmärke över mitt första mod. nämligen håltagning i mobo-plåten för att komma åt skruvarna på baksidan.

Det är första gången jag skapar ett galler så hjälp gärna till i komentarerna vad jag kan göra bättre (Foto, benämningar, bildtexter vinklar, etc, etc). Det är också första gången jag moddar ett chassi så hjälp gärna till där med(Tips o trix, länkar, råd, etc, etc).

Stavpoliser behövs säkert så säg till om ni ser någonting som inte stämmer.

Chassimod - Oldshool

Permalänk
Medlem

Du måste inte ha 6 skruvar per HDD, 4 är faktiskt till och med vanligare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Du har rätt, men om man borrar 6 hål....

Det får nog bli en sväng till kjell imorrn och inhandla fler skruvar.

Permalänk
Medlem

Häftigt! Hade själv ett sånt chassi en gång i tiden

Permalänk
Medlem

HAHA FYFAN VA FULT CHASSI

Visa signatur

CPU: Intel i7 4770K || KYLARE: Corsair H100i || MOBO: Asus Z87-PRO || GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X || RAM: Kingston HyperX 32GB 2400MHZ Savage XMP || PSU: Corsair 850W

Permalänk
Medlem

Haha, jag lovar det väger hur mycket som helst, jag har aldrig varit med om ett så stadigt chassi ;D

Permalänk
Medlem

Härligt med old school

Permalänk
Medlem

hej!

Jag tycker att du kan ta och skriva sen när du är klar med uppgraderingen av datorn vilka nya komponenter du har satt in i datorn, samt att du funderar över att måla om ditt gamla chassi i någon färg.