Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Skrivet av Guergelmajs:

Stiligt!
Bra jobbat!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Entusiast

Blev tvingad att testa dreamscene... lite synd att det finns så få bra klipp i 1920*1080 (ingen i 1920*1200 )

Men lyckades hitta en skön med Bioshock-tema... se klipp här: MEGAVIDEO - I'm watching it

Permalänk
Skrivet av robalm:

Wallpaper tack

Vet inte var jag hittade den men här är den i 1440x900 iaf

Skrivet av korsnas11:

Stiligt!
Bra jobbat!

Tack

Permalänk

Jag jobbar på ett nytt men fastnat!

Jag laddar ner ett tema ( Glitch VS by ~OmART on deviantART )
och får då fram 2 mappar (Fonts, Glitch och GlitchBlack )
Jag antar att jag ska ta Glitch och lägga in i C:\Windows\Resources\Themes och sedan hitta det i personalize menyn. Men jag hittar den inte!

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Jag antar att jag ska ta Glitch och lägga in i C:\Windows\Resources\Themes och sedan hitta det i personalize menyn. Men jag hittar den inte!

Vad gör jag för fel?

Får det inte heller att fungera

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk

Annars skulle jag uppskatta om någon hittade ett snyggt fungerande tema, helst i vitt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Vad gör jag för fel?

Skrivet av PCGuiden:

Får det inte heller att fungera

Det finns ingen Windows-temafil i mappen, jag tror att de är felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Annars skulle jag uppskatta om någon hittade ett snyggt fungerande tema, helst i vitt!

Den där visuella stilen innehåller ingen .theme fil, vilket betyder att det är en stil för windows vista.

Här har du några snygga teman

Gaia09
Shine 2.0
Nude
Deep 7 2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Det finns ingen Windows-temafil i mappen, jag tror att de är felet.

Ja, eller rättare sagt så behövdes det aldrig tema-filer till vista, vilket tyder på att det är ett vista-tema.

Har du lyckats installera temat jag skickade nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

Ja, eller rättare sagt så behövdes det aldrig tema-filer till vista, vilket tyder på att det är ett vista-tema.

Har du lyckats installera temat jag skickade nu?

Nej..
Kommer upp en ruta: Du kan inte använda det här temat på skrivbordet, testa ett annat...
Vart ska ieframe.dll och explorerframe.dll vara?

Permalänk
Medlem

Tyckte faktiskt filen var lite för klen... 453kb stämmer inte riktigt.. den borde ju vara runt 3-5 MB

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).

Permalänk
Skrivet av 95monye:

Den där visuella stilen innehåller ingen .theme fil, vilket betyder att det är en stil för windows vista.

Här har du några snygga teman

Gaia09
Shine 2.0
Nude
Deep 7 2.0.

Tänkte tacka som fan!
Vart riktigt nöjd med resulatet till slut!

Kom gärna med kritik!

EDIT: Om något skulle det vara Spotify ikonen som stack ut! =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta bort SV nere till höger, helt onödig ju om man skall ta bort något

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Nej..
Kommer upp en ruta: Du kan inte använda det här temat på skrivbordet, testa ett annat...
Vart ska ieframe.dll och explorerframe.dll vara?

hmm... universal theme patcher hade du... men har du windows 7 32-bitars? eller har du 64-bitars?
systemfilerna och temat fungerar bara på 32, om du vill så kan jag försöka ordna 64-bits filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Tänkte tacka som fan!
Vart riktigt nöjd med resulatet till slut!
http://img339.imageshack.us/img339/4643/awesomenessi.jpg

Kom gärna med kritik!

EDIT: Om något skulle det vara Spotify ikonen som stack ut! =/

Spotify-ikonen är för stor, verkar det som...
Har en token-spotify ikon, men det är för token-light och inte dark :/

Permalänk
Medlem

Eftersökes ett fint tema som skall passa med bakgrundsbilden :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maattis:

Eftersökes ett fint tema som skall passa med bakgrundsbilden :>
http://img687.imageshack.us/img687/6599/namnlscc.jpg

Detta kanske är något?
Zune Collection for Win7 by =giannisgx89 on deviantART

Permalänk
Skrivet av 95monye:

Spotify-ikonen är för stor, verkar det som...
Har en token-spotify ikon, men det är för token-light och inte dark :/

Orkade inte krångla utan gjorde om allt till vitt, vart riktigt bra det också tycker jag!

Som vanligt så gillar jag kritik

Personligen har jag svårt att se om startknappen är "för mycket" eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt simpelt inte ändrat så mycket : ).

Sen undrar jag ifall nån här vet hur man kan göra egna teman eller känner till nån guide som de sitter och undanhåller för omvärlden?!

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnaSLjUd:

Väldigt simpelt inte ändrat så mycket : ).
http://www.imgjoe.com/thumbs/skrmklipp.png

Sen undrar jag ifall nån här vet hur man kan göra egna teman eller känner till nån guide som de sitter och undanhåller för omvärlden?!

vill du betala en slant så finns det windows style builder, kostar c.a 160 spänn...

Annars så kan du försöka med "Hex-editing"
Vilket innebär att du byter ut bilder i msstyle filen, med något program, t.ex. restorator.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en bakgrundsbild som är lik denna fast den är helvit och så är hon på högra sidan på skärmen. Hade den förut men försvann vid en ominstallation. Skulle någon vara så snäll och hitta den. Såg den här förut men kan inte hitta den. Leta genom alla sidor flera gånger.
Citera gärna så jag hittar tillbaks
Snälla!!!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

http://img213.imageshack.us/img213/2966/nyyyyyy.jpg

Orkade inte krångla utan gjorde om allt till vitt, vart riktigt bra det också tycker jag!

lite för mycket är den allt...
Här har du något som passar bra!
Token light start button by ~micun1983 on deviantART

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Jag letar efter en bakgrundsbild som är lik denna fast den är helvit och så är hon på högra sidan på skärmen. Hade den förut men försvann vid en ominstallation. Skulle någon vara så snäll och hitta den. Såg den här förut men kan inte hitta den. Leta genom alla sidor flera gånger.
Citera gärna så jag hittar tillbaks
Snälla!!!

Menar du den här?
http://www.imgjoe.com/x/sexymarketfo.jpg

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem, kan inte klistra in "ExplorerFrame.dll" i systemmappen. Ändå så har jag tagit Ownership över den. Vad gör jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Har ett litet problem, kan inte klistra in "ExplorerFrame.dll" i systemmappen. Ändå så har jag tagit Ownership över den. Vad gör jag fel?

Använd denna istället!
Windows 7 System File Replacer

Permalänk
Medlem

[QUOTE="korsnas11;10272678"]

Personligen har jag svårt att se om startknappen är "för mycket" eller inte. :([/QUOTE

Är det rocketdock som ligger i aktivitetsfältet ? hur fick du det att bli så i såna fall ?

Permalänk
Skrivet av 95monye:

lite för mycket är den allt...
Här har du något som passar bra!
Token light start button by ~micun1983 on deviantART

Ledsen, men den där tyckte jag inte var speciellt snygg
Tack för tipset iaf!
Jag letar efter en ny!

Skrivet av Moses666:
Skrivet av korsnas11:

http://img213.imageshack.us/img213/2966/nyyyyyy.jpg

Är det rocketdock som ligger i aktivitetsfältet ? hur fick du det att bli så i såna fall ?

Det är inte rocketdock!

Jag har bara bytt tema (Shine 2.0 for Windows 7 by ~zainadeel on deviantART) och sedan letat reda på ikoner som jag bytt och "pinnat" fast i taskbaren!

Hoppas det svarade på din fråga och fråga gärna mer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du kan inte lägga upp bilden ?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

du kan inte lägga upp bilden ?

Skulle också vilja få tag i den, hittar bara den röda versionen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Ledsen, men den där tyckte jag inte var speciellt snygg

Aha... du vill att den ska skära sig lite från temat eller?
Vad vill du ha för nåt då?
Denna är en personlig favorit, men kanske inte passar så bra med ditt tema...
switch v2 for aero by ~wwwliangxin on deviantART

Här är mitt nya!