Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCGuiden:

Försöker få till ett RSS feed i Rainmeter men det lite konstiga tecken på ÅÄÖ hur blir man av med det?

Det vet nog stenis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elde:

Det där väggpappret var galet. Har du någon länk till det?

Här!

(inte för att det var mig du frågade, men det spelar ingen roll)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:

Här!

(inte för att det var mig du frågade, men det spelar ingen roll)

Grande gracias. Den blir bara häftigare och häftigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Asså Jag måste ha denna bakrunden nån chans du kan lägg upp den ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Byter oftast mellan dessa två bilder

Hur får du ikonerna att åka ut sådär?

Skulle va super om jag kunde få ikonerna också

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Skrivet av elde:

Grande gracias. Den blir bara häftigare och häftigare

Haha, den är riktigt läcker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboKossaN:

Hur får du ikonerna att åka ut sådär?

Skulle va super om jag kunde få ikonerna också

Antar att han använder rocketdock, och isf använder han stackdocklet

Stacks Docklet - RocketDock.com

och dom här ikonerna är det

Browsing deviantART

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så här set det ur för mig just nu
Har laddat ner rainmeter igen men inte hunnit fixa med det, kommer en uppdatering när jag har fixat det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör för stunden såhär:

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Här har vi mitt för tillfället

Permalänk
Skrivet av Massy:

Här har vi mitt för tillfället
http://pici.se/pictures/AlNahOeXM.jpg

Höger bild plz?
Har en likadan men annan färg, men denna va lååångt mycket snyggare

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Jag hatar ikoner

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av korsnas11:

http://img837.imageshack.us/img837/514/hahaha.jpg

Så här ser det ut efter lite jobb!

Tack för väggpappret Guergelmajs!

Ge mig gärna lite kritik!

No problem, snyggt det blev

Tycker start-orben ser lite... konstig ut, lite stor och o-rund kanske, vet inte ^^

Sen är det rainmeter du har? Lust att länka skinnet isf?

Permalänk
Medlem

någon som vill hjälpa mig med en liten tutorial i hur jag snyggt rensar bort mappar, filer etc på skrivbordet och integrerar dem på något annat snyggt sätt ? Alltså fortfarande lika lättåtkomligt men inte lika synligt om ni förstår vad jag menar ? Ny på det här inte testat så mycket så all hjälp är välkommen.

Permalänk
Skrivet av Guergelmajs:

No problem, snyggt det blev

Tycker start-orben ser lite... konstig ut, lite stor och o-rund kanske, vet inte ^^

Sen är det rainmeter du har? Lust att länka skinnet isf?

Jag använder en ganska vild blanding av skinns...
Men detta är all info till höger iaf!
Browsing Rainmeter on deviantART

Har du mer frågor så bara fråga på!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Skrivet av Moses666:

någon som vill hjälpa mig med en liten tutorial i hur jag snyggt rensar bort mappar, filer etc på skrivbordet och integrerar dem på något annat snyggt sätt ? Alltså fortfarande lika lättåtkomligt men inte lika synligt om ni förstår vad jag menar ? Ny på det här inte testat så mycket så all hjälp är välkommen.

Skulle börja med att köra RockcetDock med addonet Stacks Docklet.

Börja med att hämta Rocketdock HÄR och Stacks Docklet HÄR.

När du hämtat och installerat RocketDock så extractar du StackDocklet.zip till RocketDock\Docklets.

Nu har du allt klart, bara till att lägga in genvägar och stack docklets i rocketdocken.

Genvägarna lägger du till genom att skapa dom på skrivbordet och sen bara dra in dom i rocketdocken.

Stack docklets gör du så att du högerklickar i docken och trycker "lägg till objekt" och väljer sedan Stack Docklet. För att stack dockleten ska funka måste du högerklicka på den och välja "ikon inställningar". När du trycker på de översta "..." så väljer du mappen som dina genvägar som stack dockleten ska visa när du trycker på den. De undre "..." bestämmer vilken ikon som ska visas istället för originalet med en liten nedåtpil.

Här är ett exempel på hur det kan se ut

Svarar gärna på om du skulle ha fler frågor ang. RocketDock

Skrivet av korsnas11:

Jag använder en ganska vild blanding av skinns...
Men detta är all info till höger iaf!
Browsing Rainmeter on deviantART

Har du mer frågor så bara fråga på!

Tack
Liten variant på din som jag lyckedes fixa till

Undrar lite hur du fixade din taskbar

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om ett bra väderplugin till Samurize? Minns att jag provade ett för längesedan, men då använde det weather.com tror jag det var, och där fanns inte min stad med..

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av Guergelmajs:

Skulle börja med att köra RockcetDock med addonet Stacks Docklet.

Börja med att hämta Rocketdock HÄR och Stacks Docklet HÄR.

När du hämtat och installerat RocketDock så extractar du StackDocklet.zip till RocketDock\Docklets.

Nu har du allt klart, bara till att lägga in genvägar och stack docklets i rocketdocken.

Genvägarna lägger du till genom att skapa dom på skrivbordet och sen bara dra in dom i rocketdocken.

Stack docklets gör du så att du högerklickar i docken och trycker "lägg till objekt" och väljer sedan Stack Docklet. För att stack dockleten ska funka måste du högerklicka på den och välja "ikon inställningar". När du trycker på de översta "..." så väljer du mappen som dina genvägar som stack dockleten ska visa när du trycker på den. De undre "..." bestämmer vilken ikon som ska visas istället för originalet med en liten nedåtpil.

Här är ett exempel på hur det kan se ut
http://img689.imageshack.us/img689/2043/aqefwg.jpg

Svarar gärna på om du skulle ha fler frågor ang. RocketDock

Tack
Liten variant på din som jag lyckedes fixa till
http://img217.imageshack.us/img217/7211/hahapdigsjlvliten.jpg

Undrar lite hur du fixade din taskbar

Det ända jag har gjort med min taskbar är att följt denna guide utav illya_
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/908465-...

Väldigt snyggt BTW!

Är det något mer så bara fråga på!

Höll med dig med start-orben så jag bytte! ^^

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guergelmajs:

Skulle börja med att köra RockcetDock med addonet Stacks Docklet.

Börja med att hämta Rocketdock HÄR och Stacks Docklet HÄR.

När du hämtat och installerat RocketDock så extractar du StackDocklet.zip till RocketDock\Docklets.

Nu har du allt klart, bara till att lägga in genvägar och stack docklets i rocketdocken.

Genvägarna lägger du till genom att skapa dom på skrivbordet och sen bara dra in dom i rocketdocken.

Stack docklets gör du så att du högerklickar i docken och trycker "lägg till objekt" och väljer sedan Stack Docklet. För att stack dockleten ska funka måste du högerklicka på den och välja "ikon inställningar". När du trycker på de översta "..." så väljer du mappen som dina genvägar som stack dockleten ska visa när du trycker på den. De undre "..." bestämmer vilken ikon som ska visas istället för originalet med en liten nedåtpil.

Här är ett exempel på hur det kan se ut
http://img689.imageshack.us/img689/2043/aqefwg.jpg

Svarar gärna på om du skulle ha fler frågor ang. RocketDock

Tack
Liten variant på din som jag lyckedes fixa till
http://img217.imageshack.us/img217/7211/hahapdigsjlvliten.jpg

Undrar lite hur du fixade din taskbar

Tackar så mycket för ditt svar ska genast börja , kan man ändra färg etc på de där mapparna och så med ? och även ändra utseende på aktivitetsfältet, startmenyn ??

väldigt bra och genomgående svar mycket tacksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guergelmajs:

Skulle börja med att köra RockcetDock med addonet Stacks Docklet.

Börja med att hämta Rocketdock HÄR och Stacks Docklet HÄR.

När du hämtat och installerat RocketDock så extractar du StackDocklet.zip till RocketDock\Docklets.

Nu har du allt klart, bara till att lägga in genvägar och stack docklets i rocketdocken.

Genvägarna lägger du till genom att skapa dom på skrivbordet och sen bara dra in dom i rocketdocken.

Stack docklets gör du så att du högerklickar i docken och trycker "lägg till objekt" och väljer sedan Stack Docklet. För att stack dockleten ska funka måste du högerklicka på den och välja "ikon inställningar". När du trycker på de översta "..." så väljer du mappen som dina genvägar som stack dockleten ska visa när du trycker på den. De undre "..." bestämmer vilken ikon som ska visas istället för originalet med en liten nedåtpil.

Här är ett exempel på hur det kan se ut
http://img689.imageshack.us/img689/2043/aqefwg.jpg

Svarar gärna på om du skulle ha fler frågor ang. RocketDock

Tack
Liten variant på din som jag lyckedes fixa till
http://img217.imageshack.us/img217/7211/hahapdigsjlvliten.jpg

Undrar lite hur du fixade din taskbar

Hur får du det som du har på bilden egentligen ? Hur lägger man in mappar så dem dyker upp under som en "rullgardin" som du har ?

Även tänkt lite på hur man får fram en klocka och hårddiskar etc som jag sett många ha på ett snyggt sätt ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Hur får man rocketdocken att hamna i aktivitetsfältet egentligen ? Och finns det något program som på ett bra sätt byter ut start knappen mot en annan o.s.v. ? FÖrsökte ge mig på rainmeter ett tag också men det gick käpprätt åt helvete suck

Hittar inga ikoner som jag blir nöjda med till rainmeter finns det någon/några sidor ni kan rekommendera med ikoner för just detta ?

hittar inga snygga ikoner i färg heller så några tips på hemsidor med rocketdock ikoner tas gärna glädjeligen emot

Permalänk
Medlem

Nice!
Men trodde att när du höll på games tabben så kom det upp en bil för spel.
och när du höll på chat så kom jokern av någon anledning.
Men sen läste jag att du skifta mellan dom

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av korsnas11:

Det ända jag har gjort med min taskbar är att följt denna guide utav illya_
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/908465-...

Väldigt snyggt BTW!

Är det något mer så bara fråga på!

http://img20.imageshack.us/img20/2596/omfge.jpg

Höll med dig med start-orben så jag bytte! ^^

Snyggare nu

Shiet den va lång, är det ett tema du har så du ändrar den eller?

Skrivet av Moses666:

Hur får du det som du har på bilden egentligen ? Hur lägger man in mappar så dem dyker upp under som en "rullgardin" som du har ?

Även tänkt lite på hur man får fram en klocka och hårddiskar etc som jag sett många ha på ett snyggt sätt ?

Rullgardinen är den som kallas Stack Docklet, gör så som jag skrev innan och det ska fungera Ikonerna som ligger i mappen du väljer är de som kommer upp i rullgardinen.

Jag har temat Blank, som du kan ändra genom att högerklicka på docken, välj Dock Inställningar, sil och sen i rullgardinen under Tema väljer du Blank.

Ikonerna är Token från Deviantart LÄNK

För att ändra ikon så högerklickar du på den du vill byta på och välj ikon inställningar och leta sedan fram ikonen du vill ha, tips är att ta PNG bilden istället för ICO, det blir snyggare då.

Klocka och hårddiskar med mera kan du få med t.ex Rainmeter, det är det enklaste. Rainmeter hittar du Här.
Du installerar det först, sen får du hitta ett skin som du gillar, du kan hitta massor på Deviantart LÄNK, det e bara att välja ett, ladda ner och extracta till \Rainmeter\Skins\, sen högerklickar du på regndroppen nere i aktivitetsfältet och väljer configs och sen vad du nu vill visa.

hoppas du fattar annars ere bara till att fråga

Permalänk
Skrivet av Guergelmajs:

Snyggare nu

Shiet den va lång, är det ett tema du har så du ändrar den eller?

Rullgardinen är den som kallas Stack Docklet, gör så som jag skrev innan och det ska fungera Ikonerna som ligger i mappen du väljer är de som kommer upp i rullgardinen.

Jag har temat Blank, som du kan ändra genom att högerklicka på docken, välj Dock Inställningar, sil och sen i rullgardinen under Tema väljer du Blank.

Ikonerna är Token från Deviantart LÄNK

För att ändra ikon så högerklickar du på den du vill byta på och välj ikon inställningar och leta sedan fram ikonen du vill ha, tips är att ta PNG bilden istället för ICO, det blir snyggare då.

Klocka och hårddiskar med mera kan du få med t.ex Rainmeter, det är det enklaste. Rainmeter hittar du Här.
Du installerar det först, sen får du hitta ett skin som du gillar, du kan hitta massor på Deviantart LÄNK, det e bara att välja ett, ladda ner och extracta till \Rainmeter\Skins\, sen högerklickar du på regndroppen nere i aktivitetsfältet och väljer configs och sen vad du nu vill visa.

hoppas du fattar annars ere bara till att fråga

Jag är faktiskt lite osäker men jag tror att det är temat jag ändrat.
Kolla steg 3 i nybörjarguiden och följ det!
Jag har kollat lite själv och är nog ändå 95% säker på att du får till det då!

Det var längesen man grejjade med det!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

satt hela dagen igår och pillade med det tills jag fick det att fungera sen kom inläggen av er Tack för all hjälp jag fick utav er nu kan man det åtminstone har fortfarande inte hittat snygga ikoner till rocketdock som jag tycker är snygga letar efter ikoner i färg som är snygga nämnligen

Permalänk
Skrivet av Moses666:

satt hela dagen igår och pillade med det tills jag fick det att fungera sen kom inläggen av er Tack för all hjälp jag fick utav er nu kan man det åtminstone har fortfarande inte hittat snygga ikoner till rocketdock som jag tycker är snygga letar efter ikoner i färg som är snygga nämnligen

Toppen, nu får du visa hur det blir också!

Det mesta finns att hitta på deviantART, även ikoner Browsing Dock Icons on deviantART, där haru den

Men som sagt, lägg upp bild när det e klart

Permalänk
Medlem

Ja fan letat som en dåre men den där länken var bra tackar jag för. Har letat efter någon fungerande app till rainmeter där man kan se vädret satt en del med det igår men hittade ingen som fungerade direkt.

Om du orkar kan du väl länka någon sida som jag kan ladda upp genom så kan jag visa hur långt jag kommit

Permalänk
Avstängd

Och här är min dreamScene:

Synd att dreamScene tar en del på prestandan, det är ju riktigt snyggt.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Hmmm, försöker få till ett väderskin till Rainmeter men inte lyckats. Nån som försökt och kanske även lyckats?

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

tror jag har lyckats en gång men dem flesta appsen som har weather brukar inte fungera så bra känns det som