Permalänk

billig server

Jag hade tänkte köpa mig en billig server men är inte hundra på hårdvara särskilt inte servrar.

Tänkte använda servern till två saker det ena är att hosta webbsida. Den kommer inte vara särskilt högt trafikerade kanske max 5 person samtidigt på sidan så ingen ide att dra till med dyra grejer på det. Det andra är att jag kommer använda den till är att lagar massor med filer så server. Den ska ha plats för minst 5 hårdiskar men helst 15 eller mer. Ett plus är också om server är lätt tillgängligt att sätta in flera hårddiskar.

Det är även positivt om den dra lite ström och är ganska tyst. Budget max 6000kr. (räkna inte in några hårddiskar i detta)

Permalänk
Medlem

jag har fått ihop ett paket men är ny på sweclockers så vet inte hur man får in en blid vi du förklara eller ska jag skicka via msn eller något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av neot:

jag har fått ihop ett paket men är ny på sweclockers så vet inte hur man får in en blid vi du förklara eller ska jag skicka via msn eller något?

En länk funkar nog

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Ungefär vad jag har i min server 4gig med ram e kanske lite overkill för filserver och en lågt belastad webbserver men kan ju vara bra för framtiden om du kommer på andra tankar
MvH Fj0mp

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Skrivet av neot:

Man kan ladda upp bilden hos en extern bilduppladdningstjänst Fuskbugg.se - Ladda upp din fil och sedan infoga en länk här med formatet..

[ IMG ] url [ / IMG]
(utan mellanrum)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

Man kan ladda upp bilden hos en extern bilduppladdningstjänst Fuskbugg.se - Ladda upp din fil och sedan infoga en länk här med formatet..

[ IMG ] url [ / IMG]
(utan mellanrum)

skit samma den över funkar ju också

Permalänk
Skrivet av Fj0mp:

http://img.ihack.se/images/612813741058.jpg

Ungefär vad jag har i min server 4gig med ram e kanske lite overkill för filserver och en lågt belastad webbserver men kan ju vara bra för framtiden om du kommer på andra tankar
MvH Fj0mp

Varför grafikkort och skivspela?
Gjorde ett eget försök att plocka ihop en dator under tiden jag vänta undra vad ni har för synpunkte på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fj0mp:

http://img.ihack.se/images/612813741058.jpg

MvH Fj0mp

Snarare extremt overkill. Klart bättre med intergrerad grafik och en strömsnål duaclore. 5 pers på en hemsida det klarar nog min lilla VIA C3 800Mhz ockås med 512Mb ram.

Tror ett lite aton mobo hade klarat det annars kan man ju ta ett AM3 mobo med 785G och intergrerat HD4200 (har alla 785G mobos sitter ju i chipset) sedan en Athlon II X2 240E eller 235E eller liknande 45W TDP prolle och lite 1.5V DDR3 ram. På ned CnQ sedan bara så är det biff.

Betalade 2.2K för 2Gb DDr3, 785G mobo och 240E per server nu när jag up
pgraderade. Klart prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozendragon498:

Varför grafikkort och skivspela?
Gjorde ett eget försök att plocka ihop en dator under tiden jag vänta undra vad ni har för synpunkte på den?
http://img704.imageshack.us/img704/2293/serverk.jpg

Kan ju alltid va lite smidigare med en spelare än att installera via usb och grafikkort e ju tvunget vid p45 chipset ditt system bygger på helt andra grunder

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Fj0mp:

Kan ju alltid va lite smidigare med en spelare än att installera via usb och grafikkort e ju tvunget vid p45 chipset ditt system bygger på helt andra grunder

Inge problem att installera via USB har jag gjort många gånger förut. Grafikkort är ju bara till för att jag ska kunna se något på skärmen så jag skulle väl kunna stoppa i ett 6 år gammalt grafikkort som jag har liggande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozendragon498:

Inge problem att installera via USB har jag gjort många gånger förut. Grafikkort är ju bara till för att jag ska kunna se något på skärmen så jag skulle väl kunna stoppa i ett 6 år gammalt grafikkort som jag har liggande.

Självklart kan du göra det jag utgick från att du inte hade något du kanske har en cd-läsare oxå?

Visa signatur