Permalänk
Medlem

Grafikorts problem (advanced)

Har nyss Köpt ett geforce 4 ti200 som jag har pluggat in i datorn.

Problemet är att i 3dmark 2001 att datorn startar om när andra testet i high detail startar. Varje gång...

Det funkar inte heller stabilt i andra spel...

det jag testat e följande...

1.Testat att klocka ner kortet (under orginal)

2. Nyaste direkt x

3. Testat både orginal drv och nyaste detonator....

Help

Visa signatur

Barton2500@2551 mhz 189*13,5 Hemmabyggd vattenkylning. EDIT: Numera stolt medlem i 3090 klubben =)

Permalänk

humm ge gärna lite mera info. Är det bara i 3dmark som datorn startarom eller händer det i spel också definera ostabilt?
vilket os kör du, har du datorn klockad ?

Visa signatur

Nisse

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara ett mindre fel på ditt graffe som gör att det skapas "infinite loop" som gör att informationen fastnar på vägen mellan graffet o resten av datorn.... och i o med det så startar datorn om i "självförsvar"

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |

Permalänk
Medlem

Det hänger sig i olika 3dspel som wc3 osv. Kortet är oklockat. Jag har lyckats få det att köra en stund i adra demot nu sen bootar bara datorn om.

Visa signatur

Barton2500@2551 mhz 189*13,5 Hemmabyggd vattenkylning. EDIT: Numera stolt medlem i 3090 klubben =)

Permalänk
Medlem

Låter som brist på kräm... Vad har du för nätagregat?

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spof
Det hänger sig i olika 3dspel som wc3 osv. Kortet är oklockat. Jag har lyckats få det att köra en stund i adra demot nu sen bootar bara datorn om.

Låter precis som infinite loop...... min bror har det nämnligen men vi tror att det är hans proll..... för det kan oxå vara ett av skälen till infinite loop...

P.S gött att du spelar wc3.... samma här. D.S

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd.
Låter som brist på kräm... Vad har du för nätagregat?

Högst osannolikt eftersom att den hänger sig exakt på samma ställe i 3dmark....... det är ungefär som att få upp varningstexten ....."förbjuden åtgärd" när man har gjort nått speciellt i ett spel som gör att det krashar......tex. hoppar på fel ställe samtidigt som du trycker på en viss knapp i CS.....

Men detta är ungefär som en förbjuden åtgärd fast för graffet eller prollen

EDIT: fråga en polare om du kan låna hans graffe en stund o testa det i din dator... hänger det sig då med testa en annan processor.......

Visa signatur

Permalänk

Re: Grafikorts problem (advanced)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spof
Har nyss Köpt ett geforce 4 ti200 som jag har pluggat in i datorn.

Problemet är att i 3dmark 2001 att datorn startar om när andra testet i high detail startar. Varje gång...

Det funkar inte heller stabilt i andra spel...

det jag testat e följande...

1.Testat att klocka ner kortet (under orginal)

2. Nyaste direkt x

3. Testat både orginal drv och nyaste detonator....

Help

Jag hade samma bekymmer som du , Har ett Asus P4333 Mobo .P4 1.8 Northwood ,G4 Ti 4600. Allt var ostabilt som fan och det jävlades, men så läste jag mej till att man kan göra en ynka ändring i enhetshanteraren ,och allt ska funka sen. Tjår bejbi tänkte jag. Men tamejfan allt löste sig och nu går den som en klocka , nä en atomklocka tamejfan. Vad göra ? Jo ändra( Dator )som det normalt står ACPI ,till Advanced ACPI "någonting" .finns bara en sån , prova iallafall

Visa signatur

Amd64 4000+/ 2GB ram /XFX 7800 256MB/WD 36.7 +74 GB Raptor/Antec Sonata II 450W /Audigy Z2

Permalänk
Medlem

Det står redan på ACPI (Advanced configration and power interphase) PC.

jag har ett 340 whats nätagg

Jo jag vill upplysa alla om att när jag stälde ner moderkortet på 100 mhz buz (133 orginal) så fungerade 3dmark bättre. Körde cpun i 1050 istället för 1400.

Kan ju medela att den kommer till 4 testet i 3dmark nu... när jag sänkte strömtillförseln till orginal för cpu`n så funkade det lite bättre.... men den hänger sig fortfarande

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skaffa MBM5 och kolla vad dina värden ligger på när du kör. Om det hade varit en infinite loop så skulle det ha hängt sig på samma ställe hela tiden var det visst någon som sa, så då är det inte det!

Måste hålla med dom flesta andra och säga att det är förmodligen ditt nätagg som inte vill vara med och leka.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarasus
skaffa MBM5 och kolla vad dina värden ligger på när du kör. Om det hade varit en infinite loop så skulle det ha hängt sig på samma ställe hela tiden var det visst någon som sa, så då är det inte det!

Måste hålla med dom flesta andra och säga att det är förmodligen ditt nätagg som inte vill vara med och leka.

Okok... jag är inte helt "high" på infinite loop men det är ungefär det som händer med min brorsas dator och den har ett par andra snubbar kollat och klassificerat den som infinite loop "infekterad"(om jag får kalla det så)

så jag antog att det var ett liknande fall.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om det nu är nätagget som ni säger... skulle det då bli någon skillnad om jag kopplar ur 2 80 mm fläktar och en hårdisk och cd rom. Borde det fungera bättre då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har hört något om nån slags vio voltage som ska höja strömmen till agp`n men jag hittar ingen jumper för den...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det kan vara fel på mobo. Den kan bland annat läsa minnerna dåligt eller nått annat. Jag hade liknande problem med 3dmark och war3. jag gick till min återförsäljare och berättade hur det låg till och vipps ficck jag ett nytt och no problem. Vad har du för filsytem FAT eller Ntsf eller vad det nu hette. vad har du för minnen och på vilka platser ligger dem?? har du felr så testa byt plats på dem. Jag tror inte det är grafikortets fel... i så fall vcoren om de e uppklockat mycket men näää. Testa minnena. om du har os 2k eller xp så ska du ladda ner RefreshForce 1.1 från ww.guru3d.com som fixar win2k o xpo buggen (buggen= win2k/xp lägger av när man spelar spel över 65hz, detta gäller inte alla men) Detta program eller vidiaforce vilket e den gamla versionen på dena sak ta bort dem. Anledningen att inte microsoft inte har rättat till denna kända bugg är att de inte kan LOL på dem.

Hopas det fixas för fan va förbannad man blir när sånna problem uppstår.

Visa signatur

Rabbatpris på underkläder, de avdrages vid kassan.
Epox 8k3a+|2000+XP @ 2200+xp AGOIA|256*2 samsung pc2700 333 @ 362|Asus GF ti4400 312/660|IBM 120 gxl 80 GB|SB audigy|samsung 959nf|AX-7 + enermax| zalman 80mm 2 in 2 ut|

Permalänk
Medlem

Jag har EXAKT samma problem
Har ett Soltek 75DRV och min återförsäljare verkar ha gått i konkurs för affären är tom

Permalänk
Medlem

hmmm men det fungerade aldeles nyss med mitt geforce 3 det var när jag pluggade in 4:an som problemen började... drar geforce4 mer ström än en geforce 3 ???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat med att dra ur extrahårdiskar och fläktar mm... men det blev ingen skillnad... vad ska jag ta mig till???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak

HJÄÄÄLP!

Permalänk
Medlem

har ni laddat ner det jag föreslog??? (RefreshForce 1.1)
om ni har win2k eller xp förmodar jag att ni har den nyaste sp

Visa signatur

Rabbatpris på underkläder, de avdrages vid kassan.
Epox 8k3a+|2000+XP @ 2200+xp AGOIA|256*2 samsung pc2700 333 @ 362|Asus GF ti4400 312/660|IBM 120 gxl 80 GB|SB audigy|samsung 959nf|AX-7 + enermax| zalman 80mm 2 in 2 ut|

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det... Det var när jag kopplade bort 2 st 80 mm fläktar från mobokortet som jag fick till det sen kopplade jag ur en hårdisk. Jag gick igenom hela 3dmark smärtfritt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan också om det är det som är felet
Måste köpa nytt nätagg då

Permalänk
Medlem

Mitt problem löste sig genom att sänka FSB'n till 100mhz
Så nu ligger min processor och idlar på 46 grader
1050mhz räcker för mig och 3Dmark flyter jag igenom.