ny Asus 14" med grafik på ingång

Permalänk
Inaktiv

ny Asus 14" med grafik på ingång

Flera har frågat efter 13-14 med lite bättre grafik och inbyggd DVD. Denna kanske kan vara något som kommer om cirka en månad.
N43JF-VX033V
14" HD LED
Intel Core i5 460M 2.53 GHz (Turbo up to 2.8GHz)
nVidia GT 425M 1024MB VRAM
4096MB DDR3 1066mhz
500GB HDD
B&O IcePower Speakers
DVD-S
Blåtand
USB 3.0
Wlan-N
8cell batteri
Windows7 HP

Pris, kolla med din butik.

Permalänk

Detta låter intressant - vad för prisklass kan du gissa dig till?

Jag skjuter eventuellt upp datorköpet för denna ju

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

jaa detta verkar intressant, letar ny studiedator och är i valet och kvalet vilken jag ska välja, varit inne på acer 3820tg och nu även hp envy 14 men nu ser även denna intressant ut.
Samma fråga som föregående talare, vad kommer den att kosta ungefär?

Permalänk
Skrivet av veijdar:

jaa detta verkar intressant, letar ny studiedator och är i valet och kvalet vilken jag ska välja, varit inne på acer 3820tg och nu även hp envy 14 men nu ser även denna intressant ut.
Samma fråga som föregående talare, vad kommer den att kosta ungefär?

Har precis samma ändamål för min!

Har kollat på denna:
verkar rätt schysst enligt mig!

Asus U45JC-WX030V

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lucifer579:

Detta låter intressant - vad för prisklass kan du gissa dig till?

Jag skjuter eventuellt upp datorköpet för denna ju

rekommenderat pris från oss kommer vara 9995:- ink moms...men sen är de upp till varje butik att sätta sitt pris. Därför jag vill vara neutral då de kanske svänger både uppåt och nedåt.

Permalänk

Ska ta mig en funderare, den andra jag funderar på kommer ju slutet av denna månaden.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

hmm denna verkade ju faktiskt riktigt intressant. Den som gör att jag lutar mot hp ennvyu 14 är att den har bakgrundsbelyst tangentbord.
Hmm blev svårt nu. Letar ju en smidig till studerande men även med möjlighet till att spela lite nu i höstrusket som kommer.
Vad fasiken ska man välja.

Permalänk

Oj, denna verkar intressant. Letar som många andra nu en studiedator.
Vad är det för vikt och batteritid på den? På sibas hemsida står det 1,7kg på vikt och 11,5h batteritid. Det låter ju lite för bra för att vara sant. Någon (asus.david tex) har kanske någon info om vad den väger och vad batteritiden blir?

Såg nu att det var inte samma dator som länkades på siba, och som tas upp i tråden. Dock verkar U45JC ganska intressant om specifikationerna stämmer.

Permalänk

U45JC ska ha en batteritid på ca 9timmar - utan att optimera för bästa batteritid.
I allafall vad jag har läst på notebookcheck!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asus.David:

Flera har frågat efter 13-14 med lite bättre grafik och inbyggd DVD. Denna kanske kan vara något som kommer om cirka en månad.
N43JF-VX033V
14" HD LED
Intel Core i5 460M 2.53 GHz (Turbo up to 2.8GHz)
nVidia GT 425M 1024MB VRAM
4096MB DDR3 1066mhz
500GB HDD
B&O IcePower Speakers
DVD-S
Blåtand
USB 3.0
Wlan-N
8cell batteri
Windows7 HP

Pris, kolla med din butik.

Varför inte en I7:a som HP envy?

Permalänk

Antagligen för att hålla priset nere, kan jag tänka mig

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Som flera andra frågat, batteritid?
Antar att skärmen kommer ha samma otroligt tråkiga upplösning, 1366x768, som alla andra?

Permalänk
Medlem

Rätt så intressant, hittar lite information om 425M, verkar ha runt 5650's prestanda.

Finns det några bilder?

Permalänk
Medlem

Verkar vara en pressbild som flyter runt:
N43JF - Google Search

EDIT: 1366x768 btw... nja... Att det ska vara så svårt att släppa 1600x900 i "små" format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Flera har frågat efter 13-14 med lite bättre grafik och inbyggd DVD. Denna kanske kan vara något som kommer om cirka en månad.
N43JF-VX033V
14" HD LED
Intel Core i5 460M 2.53 GHz (Turbo up to 2.8GHz)
nVidia GT 425M 1024MB VRAM
4096MB DDR3 1066mhz
500GB HDD
B&O IcePower Speakers
DVD-S
Blåtand
USB 3.0
Wlan-N
8cell batteri
Windows7 HP

Pris, kolla med din butik.

Precis det jag letat efter!
Kommer det andra versioner till sverige? annan hd eller med Blue Ray?

EDIT: annan hd spelar ingen roll för det blir en SSD som åker i oavsett, men BR hade varit kul om det bara kostade en liten slant extra.

Permalänk
Medlem

Intressant lappy. Nu har jag redan köpt en Acer men hade helst velat ha en Asus :). Tycker valet med i5 processor är bra också. Tråkigt att skärmen inte finns i högre upplösning. Annars ser det bra ut.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

Intressant lappy. Nu har jag redan köpt en Acer men hade helst velat ha en Asus :). Tycker valet med i5 processor är bra också. Tråkigt att skärmen inte finns i högre upplösning. Annars ser det bra ut.

Håller med 1600x900 hade varit kul.
Tänkte iofs köra extern skärm hemma, bör väl inte vara några problem att köra lite bättre då?

Permalänk

Asus N43JF-VX033V - Inet.se har dykt upp i inets system nu. Är lite intresserat av denna beroende på vikt, batteritid och hur skärmen är.

Permalänk
Medlem

Låter väldigt, väldigt intressant! Som sagt, ungefärlig batteritid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Håller med 1600x900 hade varit kul.
Tänkte iofs köra extern skärm hemma, bör väl inte vara några problem att köra lite bättre då?

Nej det är inga problem.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Både dustin och inet har tagit bort den från hemsidan, blir det ingen?
Inet
Dustin
Prisjakt

Permalänk
Moderator
Moderator

Också nyfiken, är det pga senareläggning med leverans av grafikkorten tro?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

någon som hört nåt om N43JF-VX033V ?

får nog bli en ACER Aspire TimelineX om inget dyker upp snart...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blk:

Både dustin och inet har tagit bort den från hemsidan, blir det ingen?
Inet
Dustin
Prisjakt

jodå, den är på väg. Det är dock vissa nya komponenter i datorn som inte får visas offentligt hos butiker för ens strax innan den landar i butik.

Permalänk
Medlem

Kom igen, du kan berätta för oss vad det är för komponenter. Vi lovar att inte skvallra.

/Ash

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jodå, den är på väg. Det är dock vissa nya komponenter i datorn som inte får visas offentligt hos butiker för ens strax innan den landar i butik.

du råkar inte veta nåt datum?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Asus.David:

jodå, den är på väg. Det är dock vissa nya komponenter i datorn som inte får visas offentligt hos butiker för ens strax innan den landar i butik.

+1 datum?

Jag ligger i startgroparna på att köpa en gaming laptop och beroende på specs så kanske denna funkar perfekt. Deadline för min del, i näven, är 25 sept. 19 dagar kvar tills dess...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jodå, den är på väg. Det är dock vissa nya komponenter i datorn som inte får visas offentligt hos butiker för ens strax innan den landar i butik.

Blir det fler versioner eller bara denna?

Permalänk

Hur pass bra jämfört med t.ex. ett HD 5650M kommer ett GT 425M vara. Är det någon större skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cultration:

Hur pass bra jämfört med t.ex. ett HD 5650M kommer ett GT 425M vara. Är det någon större skillnad?

Mobile Graphics Cards - Benchmark List - Notebookcheck