Permalänk
Medlem

S.t.a.l.k.e.r. 2

S.T.A.L.K.E.R. 2 är officiellt utannonserat och planeras släppas 2012. Något som kan komma att skrämma många PC spelare (hela Stalkerpubliken) är att spelet även utvecklas till konsolerna, eller rent ut sagt, för konsolerna.

Finns det några Stalkers bland sweclockers forumiter tro?

GSC Game World - Official Site

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Hmm blandade känslor här :/. S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl är enligt mig ett av dem bästa spelen som släpps de senaste åren och även fast jag också gillade Clear Sky och Call of Pripyat så kändes det ändå inte lika grymt som när man lirade SoC. Storyn och uppdragen var bättre i första spelet och zonen kändes så unik och spännande då, den känslan fanns självklart även i dem två andra spelen men det blir ju fortfarande inte riktigt lika bra som första gången och då undrar man hur det nu kommer bli i 2:an.

Att dem flesta spel blir multiplattform titlar är väl dessvärre ingen nyhet längre, nästan alla spel idag även dem som tidigare bara släpps på konsol ska utvecklas till både PC, 360 och PS3. Visst det är kul att spel som Street Fighter IV, Metal Gear Solid Rising, Just Cause 2 (skulle bara ha släpps på konsol först) och Dead Rising 2 mm även nu släpps på PC, men enligt mig vore det bättre om utvecklarna hellre fick koncentrera sig på en eller max två plattformar för att få en bättre slutprodukt istället för att sprida ut sina resurser och göra något halvdant.

Dock såg jag inte någonstans att S.T.A.L.K.E.R. 2 kommer utvecklas främst för konsolerna och jag tror inte heller det är speciellt sannolikt, snarare att det är tvärtom med tanke på hur bra serien sålde på PC. I övrigt läste jag nu att dem håller på att porta S.T.A.L.K.E.R spelen till konsolerna, hur bra dem lyckas med det kan kanske ge oss inblick hur 2:an sen kommer bli. Visst det är alltid tråkigt att se utvecklare som GSC Game World falla ner i multiplattforms träsket men det är ju inte garanterat att allt kommer bli skit bara för det.

Permalänk
Medlem

konsollerna håller på att ta över :/
Får väll hoppas att dom fokuserar mäst på PC ist för konsollerna som det oftast brukar vara.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat är nog det roligaste singel player spelet jag har spelat. Helt underbart. Har både SoC och Clear Sky. Var ett tag sen jag körde SoC och då var jag inte så mycket för stalker spelen. Får ta å köra det någon gång. Samma med clear sky, har det fast aldrig tetsat det (300 om man inte hade stalker spel på steam och 200 om man hade) Så köpte clear sky för 100kr så fick jag 2 spel ist för ett.

Men jag hoppas verkligen att det inte blir någon konsoll känsla över spelet. Dom har varit så bra hitintills.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Älskar stalker serien...
hoppas 2an blir minst lika bra, o fan ta dom om dom fuckar upp spelet pga konsollvänligheten!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

STALKER förstördes (till stor del iaf) pga att företaget köptes upp och tvingades släppa spelet tidigare än planerat = det saknade en massa features (många lades senare till av mods, går inte att spela utan dessa) och var skapligt buggigt.

ifall STALKER 2 utvecklas till konsol är det redan förstört, kommer inte köpa detta.
FPS på konsol?
Usch.

Speciellt ett FPS av denna typ, som ska vara öppet och storslaget, fungerar inte på konsolerna.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Om utvecklarna skulle koncentrera sig på en konsol och göra spelet väl optimerat samt även spelmässigt optimerat för formatet så skulle ett Stalker från soffan med HK kunna bli riktigt bra. Men nu är inte direkt Naugthy Dog eller Guerilla som slipar på ett toppspel till ps3, utan ett företag som redan levererar ganska bristfälliga och buggiga produkter. Tyvärr, så jag behåller min skepsis.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Skrivet av 1guy:

STALKER förstördes (till stor del iaf) pga att företaget köptes upp och tvingades släppa spelet tidigare än planerat = det saknade en massa features (många lades senare till av mods, går inte att spela utan dessa) och var skapligt buggigt.

ifall STALKER 2 utvecklas till konsol är det redan förstört, kommer inte köpa detta.
FPS på konsol?
Usch.

Speciellt ett FPS av denna typ, som ska vara öppet och storslaget, fungerar inte på konsolerna.

Köptes upp? Nu talar min herre ändå i nattmössan? GSC Game world är inte uppköpta av någon så vitt jag vet.

Däremot hade de enorma problem med att få SoC publicerat, och publiceraren (THQ i detta fall) pressa på dem som fan.

Vad gäller STALKER 2 så är jag försiktigt optimistisk, de har inte gått ut och sagt att de utvecklar STALKER 2 för konsol, bara att de jobbar på konsolteknik, parallellt med STALKER 2, och då det har varit tal om en portning av SoC ett bra tag, så får man hoppas att det är det som är på fråga, eller att CSG har vett nog i skallen att utveckla främst till PCn, till skillnad från majoriteten av dagens utvecklare.

Permalänk
Medlem

Ett nytt S.T.A.L.K.E.R skulle vara helt underbart då ja är en stor fan av fps spel och fullkomligt älskar när man kan modda vapen och byta armor sedan att S.T.A.L.K.E.R med alla fina vapen verkligen låter dig testa olika vapen och låter dig även spel som du själv vill, själv brukar ja leka sniper innan ja släpper lös Rambo och låter hornen växa. Ser fram emot lite Redbull doping och S.T.A.L.K.E.R 2!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk

Har höga förhoppningar men hoppas inte konsolerna sabbar det, börjar bli trött på konsolernas framgång. -.-

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Man ska inte spela fps på konsoler det är bara dumheter =D

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willov:

Man ska inte spela fps på konsoler det är bara dumheter =D

Håller med

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willov:

Man ska inte spela fps på konsoler det är bara dumheter =D

Kunde inte säga det bättre ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Stalkerspelen är en av mina absoluta favoriter. Har svårt att se en konsollvariant fungera bra dock. Detta kommer mest troligt bli en flopp om de inte gör PC-versionen vid sidan av och inte bara portar skiten rakt av.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB