Nytt headset, letat runt men har inga jämnförelser. köpråd?

Permalänk
Medlem

Nytt headset, letat runt men har inga jämnförelser. köpråd?

Tjena SweC.

Letar i skrivande stund efter ett nytt headset.

Har letat runt lite, men då jag egentligen inte har något att jämföra med så är det ganska svårt att välja ett par.

Krav;
1. Musikvänligt, och då menar jag inte vikingarna, Hardstyle, Drum N bass och Metal musik är det med som går ur dom.
2. Komfort så klart.
3. Någolunda snygga

Om de är trådlösa eller kabel spelar mig ingen roll, och om micen är medioker så gör det inget heller, det skall bara användas någon gång ibland. ljudet går först.

Har ni några förslag så bara släng in, gärna med en liken förklaring till just varför de lurar osv

Tack på förhand!

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Avstängd

Steelseries Siberia v2 verkar vara ett riktigt bra headset, om du kollar på recensionerna så säger folk att dom är riktigt sköna och snygga är dom ju också! Ska själv köpa när jag har pengar

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk

Sennheiser HD555 kanske ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Kan rekommendera creative hs-1200

Ser inte mycket ut för världen men har ett underbart ljud. Samt små lurar som ändå sitter mjukt och bra så man slipper svettas. Sen blir det väl en sjuka när man väl börjat med trådlöst, skulle ha stora problem med självstrypning om jag skulle skaffa nåt med sladdar idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Sennheiser HD555 kanske ?

Är inget headset.

Men HD555 + Zalman-mic är bättre än ett headset.