ElGiganten kör fortfarande med ful reklam.....

Permalänk
Medlem

ElGiganten kör fortfarande med ful reklam.....

Dax igen att se ElGiantens falska marknadsöring, i senaste reklamutskicket så skulle de sälja denna artikel Logitech Z-2300 Högtalare för endast 990:- Vilket är ett mycket bra pris.
Men som typiskt ElGianten förfarande så finns den artikeln ALDRIG i butikerna utan endats i deras internet butik om ens där.
Blir så jävla förbannad på butiker som kör med denna reklam metod. Har de ej produkten så ge fan i att ha den i reklam utskicken. Denna mtod brukar annars bara köras med småföretag som vill lura folk på pengar men när stora företag även använder denna metod så är det tragiskt.

Länk: Elgiganten - Logitech Hgtalare

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Jag var på Elgiganten förra veckan och då hade dom Z2300 :). Dock bara 4st

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Moderator
Moderator

Elgiganten - Kundgarantier

"Elgiganten lämnar 3 dagar tillgångsgaranti. Om varan skulle ta slut inom 3 dagar från annonsdatum, och vi inte kan få fram varan inom 10 dagar, garanterar vi dig en motsvarande eller bättre produkt till samma pris.
Enda undantaget från tillgångsgarantin är när det annonseras "så länge lagret räcker", på köpet eller annonserade varor är märkta med "begränsat antal"."

Visa signatur
Permalänk

Det är humor, den finns verkligen inte på EN enda butik i hela sverige Typisk EG-stil att köra med lockvaror som göms undan på lagret, det har jag själv varit med om.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Elgiganten - Kundgarantier

"Elgiganten lämnar 3 dagar tillgångsgaranti. Om varan skulle ta slut inom 3 dagar från annonsdatum, och vi inte kan få fram varan inom 10 dagar, garanterar vi dig en motsvarande eller bättre produkt till samma pris.
Enda undantaget från tillgångsgarantin är när det annonseras "så länge lagret räcker", på köpet eller annonserade varor är märkta med "begränsat antal"."

Hahah! Vadå försöka ta sig fri från ansvar. Lockvaror är ett otyg och om jag inte har helt fel så är det inte tillåtet. Men vad bryr sig dom stora företagen om det för att vara helt ärlig!

Permalänk
Medlem

Elgiganten i Barkarby hade ett par till mig

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Inaktiv

Elgiganten i gävle hade 18 stycken alldeles för 2 minuter sedan

Permalänk
Hedersmedlem

Har de produkten på internetlagret så är det bara att beställa till närmsta butik fraktfritt och betala varan när man hämtar ut den.
Collect@store kallar de det och det fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Enligt deras annonsblad ska varan finnas i butik, garanterat, till den 18nde. Så ser inte riktigt vad problemet är

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Enligt deras annonsblad ska varan finnas i butik, garanterat, till den 18nde. Så ser inte riktigt vad problemet är

Om jag inte feltolkar TS helt så är väl problemet just att varan inte alls fanns, trots vad det står i annonsbladet?

Nu vet jag inte om klagomålet är befogat i detta fall men jag vet att detta missbrukas på exakt det sätt som TS beskriver. Det är "standard practice" att locka över okunniga kunder som litar på säljaren från det som kunden från början var intresserad av till en annan vara. Denna andra vara är undantagslöst en vara där varuhuset har bättre marginal - marginalen på annonsvaror är urusel och ibland negativ. Detta system används inte bara i samband med lockvaror utan varje dag, hela tiden. Vitsen med lockvarorna är ju att få kunden till en butik så att man kan våldföra sig på kunden väl där. Jag har sällan stött på en lika skamlös och skrupelfri inställning till sina kunder än den som finns i stora delar av EG:s säljkår. Jag säger inte att alla är rötägg, men den överlag rådande inställningen till sina kunder är urusel och omoralisk. Nu är mina erfarenheter några år gamla, så om saker och ting har ändrats sedan så har jag inte upfattat det. Bra isf.

Internetshoppen är the way to go på deras annonsvaror.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Använder man deras tjänst för att kontrollera butikslagret står det (iaf när jag skrev mitt ursprungliga inlägg) att den inte finns i lager i någon av deras butiker. Det är problemet

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Om jag inte feltolkar TS helt så är väl problemet just att varan inte alls fanns, trots vad det står i annonsbladet?

Nu vet jag inte om klagomålet är befogat i detta fall men jag vet att detta missbrukas på exakt det sätt som TS beskriver. Det är "standard practice" att locka över okunniga kunder som litar på säljaren från det som kunden från början var intresserad av till en annan vara. Denna andra vara är undantagslöst en vara där varuhuset har bättre marginal - marginalen på annonsvaror är urusel och ibland negativ. Detta system används inte bara i samband med lockvaror utan varje dag, hela tiden. Vitsen med lockvarorna är ju att få kunden till en butik så att man kan våldföra sig på kunden väl där. Jag har sällan stött på en lika skamlös och skrupelfri inställning till sina kunder än den som finns i stora delar av EG:s säljkår. Jag säger inte att alla är rötägg, men den överlag rådande inställningen till sina kunder är urusel och omoralisk. Nu är mina erfarenheter några år gamla, så om saker och ting har ändrats sedan så har jag inte upfattat det. Bra isf.

Internetshoppen är the way to go på deras annonsvaror.

Vet du vilken produkt TS har blivit erbjuden då?

Permalänk
Medlem

Nej. Om du läser mitt inlägg så står det "Nu vet jag inte om klagomålet är befogat i detta fall".

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

De är ju så att när dom har rea på nått så har dom inte många kvar , du måste nästan vara först in för att få det som är nersänkt i pris

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

"så länge lagret räcker"
"begränsat antal"

Skriva ju på vartenda reklampapper

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

De är ju så att när dom har rea på nått så har dom inte många kvar , du måste nästan vara först in för att få det som är nersänkt i pris

Jag tror snarare det handlar om att olika butiker har olika lager. För ett tag sedan hade elgiganten ixus 95IS. Detta var såklart en utförsäljning för att rensa ut lagret. Då tror jag knappast att de köper in nya varor för att alla butiker ska ha samma mängd av produkten. Istället blir det att varuhus A har 10 exemplar, varuhus B har 0, varuhus C har 100. Nu finns nämligen inte den varan kvar, eftersom det skedde en utförsäljning.

Men som sagt, det intressanta är att de har en form av garanti att produkten ska finnas i lager eller att kunden får köpa liknande eller bättre vara för samma pris.

Det fanns inte för 5 år sedan. Som Martin antyder var det förut så långt lagret räcker och liknande kryphål för att kunna annonsera varror inget av varuhusen har. Men nu, är det annorlunda.

Det intressanta blir då; vilken produkt erbjuds? Är det en skitprodukt, då kan ni kasta skit på elgiganten.

Permalänk
Medlem

Nappade oxå på detta fin fina erbjudande, men tyvärr så stog det på hemsidan att de var slut på lager här i örebro. Så jag ringde kundtjänsten där och frågade ifall de hade några på lager, yes det hade de så jag hoppa in i bilen och drog dit dirr! Så ett tips är att ringa och fråga.

Permalänk
Skrivet av jaK0b:

Nappade oxå på detta fin fina erbjudande, men tyvärr så stog det på hemsidan att de var slut på lager här i örebro. Så jag ringde kundtjänsten där och frågade ifall de hade några på lager, yes det hade de så jag hoppa in i bilen och drog dit dirr! Så ett tips är att ringa och fråga.

Detta stämmer bra, jag har själv råkat ut för samma sak. Enligt hemsidan fanns det 0 på lager men väl i butiken fanns det flera exemplar kvar. Så precis som ovanstående tipsar jag om att ringa och fråga för ett 100% svar!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Ja sätt inte all tillit till vad som står på webbsidan, det handlar ju när varorna kommer på dagen, och om dessa levererats in i lagersaldot eller ej. Om det fortfarande är så att en del av ordinarie personal är på semester, så kan ju sådant ibland skjutas lite på.

Visa signatur

Macbook Pro