iphone4 Vad kan man göra med den?

Permalänk
Medlem

iphone4 Vad kan man göra med den?

Vad kan man göra med en Iphone4???

Jag har 10500 kr som jag kan kasta på en telefon, har en Nokia 3310 som låser sig vid långa sms.

Jag vill ha helst en Nokia men vad kan den göra Iphone4?

Tangentbord med 1 knapp för varje tecken
Inspelningsbar av inkommande och utgående samtal samt samtal som pågår i rummet
GPS som visar vägen från A till B

De är vad jag behöver och vill ha, har en iphone dessa saker?

/Markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

Vad kan man göra med en Iphone4???

Jag har 10500 kr som jag kan kasta på en telefon, har en Nokia 3310 som låser sig vid långa sms.

Jag vill ha helst en Nokia men vad kan den göra Iphone4?

Tangentbord med 1 knapp för varje tecken
Inspelningsbar av inkommande och utgående samtal samt samtal som pågår i rummet
GPS som visar vägen från A till B

De är vad jag behöver och vill ha, har en iphone dessa saker?

/Markus

Iphone har QWERTY-tangentbord och en GPS. Dock vet jag inte om den kan spela in samtal, men det lär finnas någon app som löser det.

Är GPS viktigt för dig skulle jag dock köra på någon nokia som har gratis navigering via OVI maps. Kör på det själv på min 5800 xpressmusic, och det fungerar mycket bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Okey, jag ska läsa mer om den som du kör på för som skrivet så vill jag ha helst en Nokia

Permalänk

Nokia n8 kan vara ett alternativ när den kommer ut

Permalänk
Medlem

Nokia C7 skulle jag vilja ha när den kommer Nokia C7 photographed from all sides, appears on video, too - GSMArena.com news

Sen finns Nokia c6 som finns ute dock är hårdvaran i den lite old...även om den precis kom ut.
Nokia C6 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mobiltelefoner

Permalänk
Medlem

Det är inte möjligt att spela in samtal på en iPhone. Fråga mig inte varför dock, tror det kan ha nåt med lagvidrighet på nån av iphones marknader att göra.

Vanlig röstinspelning finns såklart.

GPS-mottagare har alla telefoner idag i stort sett. Vad du kan göra med GPS:en beror på vilket program du kör. iPhone har Google Maps som standard, det funkar utmärkt när du vill hitta platser eller när du rör dig till fots. Vill du navigera i bilen kan du köpa till Tomtom eller Navigon t.ex. Köp inte nån symbian-nokia bara för att du är snål och vill åt gratisnavigeringen. Köp en riktig telefon istället (iphone, android) och satsa i ett navigationsprogram.

Riktigt tangentbord har den givetvis.

Permalänk
Medlem

hm svårt fast jag frågade, borde gå till en affär med hela listan på nokia telefoner och be dom visa

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

hm svårt fast jag frågade, borde gå till en affär med hela listan på nokia telefoner och be dom visa

Jag tycker du ska vänta på Nokia N8 , den kommer väl i höst snart.

Permalänk
Medlem

Har du funderat på android?
Har tidigare kört många nokia smartphones (symbian). Men för ett år köpte jag en android mobil och insåg hur mycket lättare allt är. Bara att byta mobil blev mycket lättare. Du behöver inte göra backup på simkortet osv.
Bara att skriva in gmailkonto och du har allt exakt som du hade på förra.

Använder Nexus One och har navigering. Fungerar väldigt bra.

Allt det du frågar efter har android plus mer.

Om du nu vill ha nokia visst kör på det. Men symbian är inte något att hurra efter. Jag rekommenderar Android.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Jag har alltid undrat vad som är fel med symbian? Jag har kört S60 på min N95 Plum sen hösten 2007 och jag har verkligen bara upptäckt mer och bättre saker för varje år. Rätt så underhållande (batterisugande) att spela Quake I på den också

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Jag har alltid undrat vad som är fel med symbian? Jag har kört S60 på min N95 Plum sen hösten 2007 och jag har verkligen bara upptäckt mer och bättre saker för varje år. Rätt så underhållande (batterisugande) att spela Quake I på den också

Inget fel på symbian, den fungerar. Windows 95 fungerar också...
Saken är att den är riktig gammal. Har kört Symbian S60 sen n70(2005/2006) kom ut.

N70 är exakt som n95/n82 (har haft n82). Köpte sedan 5800MX som liknar N82, förutom touch. Dom har inte ändrat något. N8 är säkerligen som 5800.

Symbian är trött idag.

Vilka nya saker har du upptäckt? Quake är inget nytt!

Spelar warcraft 2 på min mobbe och det är barnsligt kul (psx emulator)

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Men N8:an kommer med den nya versionen Symbian som skall vara modenare, ja allt ska vara bättre . Finns ingen android mobil som har så bra kamera därför kan ingen android konkurrera och dessutom ligger pris vid 4000kr. Menar inget dåligt om Android men jag tycker symbian ser relativt enkelt ut en då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

Inget fel på symbian, den fungerar. Windows 95 fungerar också...
Saken är att den är riktig gammal. Har kört Symbian S60 sen n70(2005/2006) kom ut.

Använde n70 utomlands och använde inte ens den. N70 är exakt som n95/n82 (har haft n82). Köpte sedan 5800MX som liknar N82, förutom touch. Dom har inte ändrat något. N8 är säkerligen som 5800.

Symbian är trött idag.

Vilka nya saker har du upptäckt? Quake är inget nytt!

Spelar warcraft 2 på min mobbe och det är barnsligt kul (psx emulator)

Haha sakta men säkert, försöker dra in quake II men det krashar bara.
Fast nu ska jag inte smutsa ner tråden med offtopic allt för mycket.

Gillar personligen nokia, iPhone är roliga också (har testat en iPhone 3 tror jag) och dom har massvis med appar! Kan dock inte uttala mig om Android då jag inte har testat det någon gång. Google maps finns till symbian också (iaf äldre som S60 3rd)

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

symbian är väll okay, om man inte har prövat nå annat har man prövat iOS, android eller Meego, så känns inte symbian så kul längre. N8 har visserligen en ny version av symbian, men de videor jag sett, så verkar det rätt slött jämfört med de andra. förstår verkligen inte varför de inte gick på Meego på N8.

men eftersom trådskaparen verkligen verkar vilja ha nokia, köp en nokia då. N8 är säkert ingen dålig mobil, även om jag personligen inte hade köpt den. Nokia kommer ta emot förbeställningar på den i sin nätbutik snart, de sägs vara mycket nära lansering nu.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

Vilka nya saker har du upptäckt? Quake är inget nytt!

Spelar warcraft 2 på min mobbe och det är barnsligt kul (psx emulator)

quake 3 arena finns att spela på android, funkar bäst på samsung galaxy s.

GPS verkar vara en viktig sak för dig då kan nog nokia vara ganska så bra.

kan inte rekomendera galaxy s om man vill ha en gps som fungerar då den är under all kritik...långt under

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.